Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lenovo Ideapad 710S ddos-ed router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• chow.monkey
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-06-2020
Ik ben inmiddels in etappes een jaar bezig een probleem met de Lenovo van mijn vrouw op te lossen zonder resultaat. Ze heeft een Lenovo Ideapad 710S Plus welke prima werkt. Echter zodra ze thuis komt en ze zet haar laptop aan is Internet gelijk weg en de router onbereikbaar. Ik heb inmiddels de volgende stappen ondernomen:

- Onboard wifi disabled en USB wifi geïnstalleerd zonder resultaat.
- Extra AP geïnstalleerd zonder resultaat.

- Internetprovider gebeld maar die doen niets en modem is niet te vervangen voor ander modem.

- Lenovo software voor zover zichtbaar zoveel mogelijk verwijderd.

Overduidelijk heeft de Lenovo ruzie met de Huawei LTE router van de provider. Is er behalve de bovenstaande stappen nog iets anders wat ik kan proberen of moet de Lenovo maar verkocht worden en een ander merk gekocht.

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14:51
Heb je al een keer een volledig schone installatie gedaan? Met behulp van de Windows creation tool een usbtje aanmaken en daarmee een schone installatie doen.

• chow.monkey
lamaa1 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:48:
Heb je al een keer een volledig schone installatie gedaan? Met behulp van de Windows creation tool een usbtje aanmaken en daarmee een schone installatie doen.
Nee dat nog niet. Wat zou ik daar mogelijk mee kunnen bereiken? Dat hidden software verdwijnt?

• lamaa1
Vaak blijft er wel het een en ander achter indien je een programma verwijdert. Dat kan je daardoor oplossen. Het kan ook komen dat het niet door Lenovo software komt maar door een ander softwarematig probleem. Een schone installatie lost vaak een hoop op.

Er is ook niks vreemd te zien in de logboeken van Windows? Wat gebeurt er trouwens als ze hem ergens anders verbind met wifi, is er dan niks aan de hand?

Indien ze aan de kabel gaat is er trouwens ook geen probleem? Niet dat het een permanente oplossing is, maar dan kan je kijken of dat wel werkt.

• chow.monkey
Overal kan de machine probleemloos op wifi. Alleen icm de Huawei gaat het dus niet. Ik vind 1 geval op Google waar het misgaat met een Lenovo tool die het netwerk scanned op devices. Maar die tool draait niet op deze laptop. Lenovo zelf is ook niet echt behulpzaam overigens. Valt me wat van ze tegen. Ik zal een schone installatie dan maar doen. T'is zonde van een verder hele fraaie laptop.

• lamaa1
Apart. Heb zelf ook vrij negatieve ervaringen met de Lenovo helpdesk. Helaas, terwijl het een goed merk laptops (naar mijn ervaring) is.
Ik neem trouwens aan dat je al een keer je router volledig hebt proberen te resetten?
Kan je eens kijken of je je router nog kunt updaten kwa firmware?

Dat zijn zo'n beetje de dingen die ik me zo 1 2 3 kan bedenken.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat gebeurd er als je die Lenovo laptop bekabeld met je router verbind waarbij je de WiFi adapter in die Lenovo laptop volledig uitgeschakeld hebt?

Als je daarna hetzelfde resultaat krijgt dan zou je eens kunnen gaan kijken met een tool als bijv. Wireshark, waarbij je gaat kijken wát er nou eigenlijk allemaal naar je router gestuurd wordt vanop die Lenovo machine.

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 24-10-2018 17:08]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• chow.monkey
[b]lamaa1 in "Lenovo Ideapad 710S ddos-ed router"
Ik neem trouwens aan dat je al een keer je router volledig hebt proberen te resetten?
Kan je eens kijken of je je router nog kunt updaten kwa firmware?
De router wordt beheerd door de telco (zit in buitenland). Die geeft verder geen support op mijn probleem. Ik kan overigens wel op de router maar daar is alles goed verder.

Bekabeld heb ik nog niet geprobeerd daar de laptop geen ethernet poortje heeft. Ik had gehoopt dat met de eerdere aanschaf van een andere wifi adapter en andere AP het wel opgelost zou zijn. Maar blijkbaar gaat het probleem door de extra AP heen wat me verbaasd een beetje.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dus als je een ander "tweede" device laat verbinden met dat LTE modem/router apparaat waarbij beide devices een internet verbinding dienen te krijgen middels het WiFi van dat ding dan gaat 't wel goed ?

[Voor 13% gewijzigd door Will_M op 24-10-2018 17:49]

• chow.monkey
Juist, ik kan al mijn devices verbinden behalve de Lenovo. Zodra deze verbind valt Internet uit. Maar ook dus als ik een 2e accespoint aansluit op de Huawei met kabel en ik laat de Lenovo verbinden. Ook dan valt Internet uit. Deze is dan connected in een ander SSID en met andere iprange. Maar wat de Lenovo doet doet ie dan dus ook door de gateway van de 2e AP heen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou bijna gaan denken dat je een dubbel MAC óf IP adres in je netwerk aan het genereren bent met die Lenovo machine maar dat zou nog niet verklaren waarom het ook stuk gaat als je een andere USB WiFi adapter gebruikt.

• chow.monkey
Ik heb tevens gekeken of er na het connecten excessief veel data over de lijn gaat maar dat is ook niet zo. Ik zal een schone installatie doen maar. Dat is een 4 GB download op een vrij klein lijntje waar ik zit dus dat zal even duren. Daarom had ik gehoopt de oorzaak zelf te kunnen vinden.

De Yoga doet het ook trouwens. https://forums.lenovo.com...t-connection/td-p/3647319
Maar de oplossing daar beschreven werkt bij mij dus niet. Aparte usb adapter..

• chow.monkey
Na 2 moedige pogingen om een USB installatie stick te maken op een 128GB stick is dat nu bij een derde poging wel gelukt op een 8 GB stick :) Komend weekend maar een schone installatie doen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True