Toon posts:

Windows 10 ipv Vmware ESXi op een NUC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• olimmu
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb voor mijn avondschool een Intel NUC (6i5SYH) gekocht om mijn project op te maken. Voor het project liet ik er VMware ESXi 6.0.0 op draaien. Nu mijn avondschool gedaan is, zou ik de NUC graag als gewone desktop gebruiken met Windows 10.

Het probleem hierbij is dat ik geen manier vind om te NUC te factory-reset'en of om de windows 10 boven op de vmware te zetten. Ik heb de bootable usb al via zowel uefi als legacy geprobeerd, maar ik krijg telkens de melding dat mijn partities niet met NTFS geformateerd zijn. De windows setup geeft aan dat dat ik de schijfcontroller in BIOS moet aanzetten, maar indien dit niet het geval was zou ik toch mijn USB niet zien?

Iemand die hier ervaring in heeft en me de procedure kan uitleggen? Ik vind hier niets van op google..

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via olimmu op 24-10-2018 15:24)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
olimmu schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:12:
Ik heb voor mijn avondschool een Intel NUC (6i5SYH) gekocht om mijn project op te maken. Voor het project liet ik er VMware ESXi 6.0.0 op draaien. Nu mijn avondschool gedaan is, zou ik de NUC graag als gewone desktop gebruiken met Windows 10.

Het probleem hierbij is dat ik geen manier vind om te NUC te factory-reset'en of om de windows 10 boven op de vmware te zetten. Ik heb de bootable usb al via zowel uefi als legacy geprobeerd, maar ik krijg telkens de melding dat mijn partities niet met NTFS geformateerd zijn. De windows setup geeft aan dat dat ik de schijfcontroller in BIOS moet aanzetten, maar indien dit niet het geval was zou ik toch mijn USB niet zien?

Iemand die hier ervaring in heeft en me de procedure kan uitleggen? Ik vind hier niets van op google..

Alvast bedankt!
Tijdens de installatie kies voor custum installatie, zie je hier wel schijf die in de nuc zit?
Als je deze ziet: verwijder alle partities en selecteer je schijf en druk op volgende, de installatie zal dan zelf de benodigde partities maken en formateren.

Alle reacties

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met diskpart in een bootable USB stick de disk leegmaken en daarna de setup nog eens proberen? Met F8 zou je misschien tijdens de setup van Windows 10 nog diskpart kunnen proberen.

Wat voor avondschool heb je gedaan? ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
olimmu schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:12:

Alvast bedankt!
Tijdens de installatie kies voor custum installatie, zie je hier wel schijf die in de nuc zit?
Als je deze ziet: verwijder alle partities en selecteer je schijf en druk op volgende, de installatie zal dan zelf de benodigde partities maken en formateren.

• olimmu
geforce5_guy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Na het verwijderen van de partities, kon ik inderdaad de lege schijf gewoon gebruiken 8)7
Ik kreeg ervoor de error dat het eventuele stuurprogramma's van de NUC zou verwijderen, dus durfde het risico toen niet nemen.

Bedankt!

• olimmu
redfoxert schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:15:
Met diskpart in een bootable USB stick de disk leegmaken en daarna de setup nog eens proberen? Met F8 zou je misschien tijdens de setup van Windows 10 nog diskpart kunnen proberen.

Wat voor avondschool heb je gedaan? ;)
Het antwoord van Geforce5_guy volstond, toch bedankt.

Opleiding netwerkbeheerder via Syntra (België). Er is nog veel werk aan :P

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee