CJMCU-811 CCS811 sensor uitlezen met Railduino en Loxone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixwouters
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 19:34
Mijn vraag is?

Heeft iemand ervaring met het uitlezen van de CJMCU-811 CCS811 sensor Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bl22XiAnBKNjSZFvq6yTKXXaN/CJMCU-811-CCS811-Koolmonoxide-CO-Vos-Air-Kwaliteit-Numerieke-Gas-Sensoren.jpg_640x640.jpg. Dit is een digitale sensor die zowel VOC kan meten maar ook temperatuur en luchtvochtigheid.

Ik wil deze uitlezen met een Railduino die is aangesloten op de miniserver van Loxone.
5 volt en grond aansluiting is geen probleem maar Op welke poort van de Railduino moet ik de gegevens uitlezen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb wel gevonden op internet hoe je hem op een Arduino moet aansluiten maar niet op een Railduino. Ik weet dat een Railduino uit een Arduino bestaat met hier en daar hun eigen aanpassingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens-b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03 20:28
De sensor kan alleen via I²C aangesloten worden. Ondersteunt de Railduino dat ook? (zag zo gauw namelijk alleen 1-Wire staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixwouters
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-04 19:34
Railduino is gebaseerd op een Arduino mega 2560. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om de CJMCU-811 uit te lezen?

Of hebben zij de poorten zo geprogrammeerd dat het niet meer gaat?

Sorry maar op dit gebied ben ik een leek en moet nog heel wat bijleren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens-b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03 20:28
Welke Railduino gebruik je eigenlijk, V2.0? Bij 1.0 en 1.3 zit er namelijk nog wel een I²C poort op, zag ik op de site.

De gebruikte arduino ondersteunt inderdaad wel I²C, maar weet niet of die poorten nog wel te gebruiken zijn bij de 2.0.

Je kunt altijd even een mailtje sturen naar de fabrikant. Wellicht is het heel simpel op te lossen.