Hallo,
Ik heb ergens in 2013/2014 een Game PC gebouwd waar ik afgelopen paar jaar veel plezier van heb gehad maar tegenwoordig merk ik toch dat ik niet alles meer op High/Ultra kan spelen en dat mijn CPU redelijk vaak rond de 100% load zit wat ervoor zorgt dat ik stutters krijg.
Huidige PC:
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Mijn vraag is of het het waard is om te upgraden naar het nieuwe Z390 platform en op deze manier wel de games die ik momenteel speel (BO4, WoW, Fortnite, ACO etc) weer op high kan spelen. Ik speel op een 1440p monitor wat voor net effe wat meer power nodig heeft. Heb zelf dit snel bij elkaar gezocht zonder reviews oid gekeken te hebben.
Ben van plan om mijn videokaart mee te nemen want volgens mij moet deze nog wel meekunnen, tenzij jullie anders suggereren. HDD, en SSD zal ik ook meenemen. PSU zal vervangen worden omdat de huidige last heeft van coilwhine.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het maximale zal rond de €1000,- liggen. Minder is altijd beter.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Momenteel MSI in m'n PC zitten en daar nog steeds tevreden over maar ik sta open voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zoals boven aangegeven zal het vooral gebruikt worden om de nieuwe games op high/ultra settings te spelen. Daarnaast zal er af en toe casual mee gestreamd worden voor de 2 kijkers die ik krijg
mezelf included.
Thanks voor het meedenken alvast.
Ik heb ergens in 2013/2014 een Game PC gebouwd waar ik afgelopen paar jaar veel plezier van heb gehad maar tegenwoordig merk ik toch dat ik niet alles meer op High/Ultra kan spelen en dat mijn CPU redelijk vaak rond de 100% load zit wat ervoor zorgt dat ik stutters krijg.
Huidige PC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda ST31000520AS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | NZXT H440 Designed by Razer | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 749,- | € 749,- |
1 | Corsair Hydro H115i | € 116,- | € 116,- |
1 | Razer DeathStalker | € 0,- | € 0,- |
1 | Razer Naga Trinity | € 100,90 | € 100,90 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Crucial MX200 2,5" 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.025,85 |
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Mijn vraag is of het het waard is om te upgraden naar het nieuwe Z390 platform en op deze manier wel de games die ik momenteel speel (BO4, WoW, Fortnite, ACO etc) weer op high kan spelen. Ik speel op een 1440p monitor wat voor net effe wat meer power nodig heeft. Heb zelf dit snel bij elkaar gezocht zonder reviews oid gekeken te hebben.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-9600K | € 369,- | € 369,- |
1 | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Gunmetal | € 142,01 | € 142,01 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 149,85 | € 149,85 |
1 | Corsair RM650x (2018) | € 95,90 | € 95,90 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.080,81 |
Ben van plan om mijn videokaart mee te nemen want volgens mij moet deze nog wel meekunnen, tenzij jullie anders suggereren. HDD, en SSD zal ik ook meenemen. PSU zal vervangen worden omdat de huidige last heeft van coilwhine.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het maximale zal rond de €1000,- liggen. Minder is altijd beter.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Momenteel MSI in m'n PC zitten en daar nog steeds tevreden over maar ik sta open voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zoals boven aangegeven zal het vooral gebruikt worden om de nieuwe games op high/ultra settings te spelen. Daarnaast zal er af en toe casual mee gestreamd worden voor de 2 kijkers die ik krijg

Thanks voor het meedenken alvast.