Sinds enkele weken hangt mijn Win10 machine kort nadat ik hem 's avonds de eerste keer aanzet. Inloggen gaat goed en ik kan een website openen of een programma starten, maar binnen enkele minuten begint het systeem extreem traag te worden (muis hikt van links naar rechts, geen reactie op toetsenbord input). Daarna krijg ik onherroepelijk een freeze, soms met een compleet zwart scherm. Het enige wat dan nog werkt is een harde reset. Daarna draait hij goed, ook voor langere tijd.
Wat ik heb gecheckt:
Hebben jullie een ander idee? Ben ik verder nog iets vergeten?
Thanks!
Wat ik heb gecheckt:
- Direct na het aanzetten taskmanager openen: er zijn geen programma's of processen die extreem veel CPU, mem, disk, of GPU eisen
- Eventlog vertoont geen enkele aanwijzing: waarschijnlijk dus een hardware oorzaak
- Stresstest direct na het opnieuw: loopt als een zonnetje, lijkt me dus niet PSU- of temperatuur-gerelateerd
- Alle software die recentelijk geïnstalleerd is verwijderen; maakt geen verschil
- ATi Radeon driver (er zit een MSI RX 480 Gaming 8 Gb in van pakweg 1,5 jaar oud) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen verschil
- Defender en Malwarebytes laten scannen: niets gevonden
- Goeie ouwe chkdsk gedraaid: geen errors
Hebben jullie een ander idee? Ben ik verder nog iets vergeten?
Thanks!
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein