Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitbreidden werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:

• wouser
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07-06 13:27
Mede tweakers!

Ik heb thuis een server staan sinds een jaar en begin daar steeds meer gebruik. Nu loop ik tegen het probleem dat mijn werkgeheugen te beperkt begint te geraken en ik dit wil uitbreiden.
Er zit nu 16Gb in en daar wil ik 16gb bij.

Het probleem:
Ik had deze: https://tweakers.net/pric...21e15d8-16/specificaties/

Die is echter niet meer verkoopbaar; Nu heb ik een zo gelijkend mogelijke gezocht (zelfde grotte, snelheid, ECC, niet registrerd, voltages etc) en kom ik op deze: https://tweakers.net/pric...gston-ktd-pe421e-16g.html

Kan ik die gewoon toevoegen en werkt dat of levert dat problemen op? Alvast bedankt voor een antwoord!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste is om te zorgen dat je dezelfde chips hebt op alle modules. Ik weet niet of Kingston die info überhaupt geeft, maar grote kans dat het met gelijkende specs wel gaat werken, als je een niet te kieskeurige memorycontroller hebt.

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:00

Nemesizz

Untouchable

Als ik de (beperkte specs) na kijk komen die in grote lijnen overeen, zelfde snelheid, cas, ranks, etc etc.

Enige verschil wat ik zo snel zie is dat de ene gespecificeerd is voor Dell systemen (de KTD), en de andere (de KVR) word dat niet nadrukkelijk aangegeven (maakt verder niet veel uit, 't is alleen als je bijvoorbeeld een upgrade bij Dell koopt dat je dan zo'n Dell branded stickje krijgt, net als je bij HP HP branded krijgt, onderhuids is het vaak gewoon dezelfde module).

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@wouser wat is je huidige pc waar het uit komt ?
Je gekozen is 2R ECC registered RAM voor een server

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• wouser
@Hackus en evt anderen:

Ik heb het zelf samengesteld; hieronder de lijst van totale onderdelen (die relevant zijn):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1275 v6 Tray€ 421,54€ 421,54
1Supermicro X11SSH-LN4F€ 229,50€ 229,50
1BitFenix Shinobi Window Zwart€ 64,-€ 64,-
1Kingston ValueRAM KVR21E15D8/16€ 0,-€ 0,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,50€ 79,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 876,44

Stel dat het niet samenwerkt; wat kan ik dan aan problemen verwachten? Of zijn er betere opties die waarschijnlijker geschikt zijn?

Edit ter aanvulling: Ik draai er esxi op met een aantal VM's met name linux distros voor onder andere freenas (vandaar het ECC);

• ffha
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-06 18:11
Als de specs hetzelfde zijn, zal het waarschijnlijk gewoon werken.
Draai zelf ook meerdere systemen met ram van verschillende merken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@wouser pricewatch: Kingston ValueRAM KVR24E17D8/16 dit is de 2400 versie van je huidige RAM. werkt ook op je Xeon, is ook aan te raden ipv 2133. maar als je beide gebruikt zal het op 2133 blijven. kijk hier maar even wat er tussen zit V&A aangeboden: Kingston ValueRAM KVR24E17D8/16

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• wouser
@Hackus Dank voor het meedenken!

Ik ben (zoals jullie wel gemerkt hebben :) ) geen expert op dit gebied. Is het niet hinderlijk dat je 2400 en 2133 op je moederbord prikt? Of is het enige dat hij dan ipv op 2400 op 2133 draait?

Als dat het geval is ga ik denk ik voor de 2400 versie, die is wel het meest gelijkend lijkt me dan :)

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-06 01:10

millman

6708Mhz @ -185c

wouser schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:59:

Ik ben (zoals jullie wel gemerkt hebben :) ) geen expert op dit gebied. Is het niet hinderlijk dat je 2400 en 2133 op je moederbord prikt? Of is het enige dat hij dan ipv op 2400 op 2133 draait?
Precies andersom, alles zal op 2133 draaien, de laagste snelheid en hoogste timings worden aangehouden.verkeerd je zin geinterpreteerd |:(

[Voor 4% gewijzigd door millman op 24-10-2018 17:42]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• wouser
Enige tijd geleden dit topic geopend, toen uiteindelijk niet geupgrade.

Zit nu eigenlijk met nogsteeds dezelfde vraag nu ik wel de upgrade echt nodig heb. de aangerade memory is nu alleen nog tweede hands te koop wat ik eigenlijk niet zo zie zitten.

Naar aanleiding van al jullie tips zelf gezocht maar vind niet echt de zelfde KVR. Via de site van kingston zelf kom ik nu op de KSM24ED8/16ME.
https://tweakers.net/pric...24ed8-16me/specificaties/

Deze kost echter maar 88 euro? Bijna de helft van de andere? Als ik in de tweakers vergelijk tool kijk staat niet ECC genoteerd maar op de site van Kingston wel.

Weet iemand of deze compatibel is met in de eerste post genoemde memory of moet ik een andere module hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:05

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom verkoop je je huidige geheugen niet en ga voor 2x:
https://www.sicomputers.n...dule-2400-mhz-513061.html

Getest en goed bevonden door Intel en Supermicro voor jouw bord en je pakt wat snelheidsvoordeel. (single naar dual channel ging je sowieso al, maar met volledige wissel ook van 2133 naar 2400)

[Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2019 12:39]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Hackus
  • Niet online

Hackus

wouser schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:06:
Enige tijd geleden dit topic geopend, toen uiteindelijk niet geupgrade.

Zit nu eigenlijk met nogsteeds dezelfde vraag nu ik wel de upgrade echt nodig heb. de aangerade memory is nu alleen nog tweede hands te koop wat ik eigenlijk niet zo zie zitten.

Naar aanleiding van al jullie tips zelf gezocht maar vind niet echt de zelfde KVR. Via de site van kingston zelf kom ik nu op de KSM24ED8/16ME.
https://tweakers.net/pric...24ed8-16me/specificaties/

Deze kost echter maar 88 euro? Bijna de helft van de andere? Als ik in de tweakers vergelijk tool kijk staat niet ECC genoteerd maar op de site van Kingston wel.

Weet iemand of deze compatibel is met in de eerste post genoemde memory of moet ik een andere module hebben?

Alvast bedankt!
https://www.kingston.com/datasheets/KSM24ED8_16ME.pdf
https://ark.intel.com/con...v6-8m-cache-3-80-ghz.html

4x 16GB kan er in je MB

• wouser
@|sWORDs| Dank! Interessante info. Ik begin inderdaad wel te neigen nu naar gewoon volledig switchen, zeker dezelfde modules. performance upgrade...
Dat ze door zowel intel als supermicro goed bevonden zijn is grote bonus! Als ik dat andere geheugen nog voor iets redelijks kan verkopen is dat mooi meegenomen :)

Dank voor de informatie!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 17:05

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Eigenlijk zijn er maar 3 makers van geheugen, Hynix, Micron (Crucial) en Samsung.
Micron is mijn favoriete merk, dan Samsung, dan Hynix, maar Samsung heeft dikwijls een (veel) betere prijs dan Micron, zeker in Nederland waar een hoop Micron DIMMS niet eens te krijgen zijn, plus vaak de beste ondersteuning (vrijwel op elke HCL, ook van OEMs als Cisco, Dell en HP). Fabrikanten als Kingston plakken gewoon chips van de drie leveranciers op een DIMM.

Echter werkt vrijwel altijd al het geheugen vlekkeloos, maar als je voor een paar euro meer iets kunt vinden wat wel getest is dan is die zekerheid altijd mooi meegenomen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• wouser
@|sWORDs| Eens. Die paar euro geven (mij in ieder geval) een hoop gemoedsrust. Ik ga dan ook gewoon twee van die van samsung kopen en dan ben ik klaar, weet ik dat ik hetzelfde geheugen heb dat is goedgekeurd. Dus dank voor die informatie!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True