Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb al geruime tijd een enorme irritatie.
Op mijn vorige telefoon, galaxy s6 met android 6 of 7, weet ik niet meer precies, kon ik mijn notificaties per app instellen.
Bijvoorbeeld:
Telefoonoproepen: Alleen trillen, geen geluid.
Whatsapp: Groepsberichten geen geluid, geen tril. Normale berichten tril en geen geluid.
Gmail berichten: Alleen trillen, geen geluid.

Nu heb ik een Oneplus 6 met android 9 en dit werkt niet meer. Ik kan nu alleen kiezen tussen 3 profielen en dat is geluid, trillen of stil. Wat hij dan doet is ALLE melding op geluid, trillen of stil zetten.

De individuele instellingen voor app meldingen worden dus genegeerd. Op onderstaande screenshots heb ik de telefoon op tril profiel staan. Maar heb de tril instellingen van whatsapp en gmail uitgezet. Maar de telefoon blijft vrolijk trillen bij inkomende mail en whatsappjes.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/djR2Qq/Inked-Screenshot1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ifgrJA/Inked-Screenshot2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/eFkXrV/Inked-Screenshot3.jpg

Ik heb dit ook geprobeerd op een samsung s9 en een sony xperia beide met android 9. Deze hebben hetzelfde euvel.
Weet iemand of dit gewoon een bug is die google negeert of dat ik ergens een instelling niet goed heb staan.
Android wordt geprezen om zijn custom notificaties, maar nu werkt het hetzelfde als bij Apple, wat ik zeer vervelend vind.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 15:26
Ik lees even mee. Heb het zelfde op mijn Nokia 6 (android 8), maar kan in mijn geval onervarenheid zijn. Ben iPhone gewend. Ik dacht voor verschillende apps verschillende geluiden in te kunnen stellen. Maar werkt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MarfDoli een Galaxy S9 met Android 9? Draai je er een custom rom op?

Kun je die profielen niet in zijn geheel uitschakelen / default zetten? Vanaf Android 8 zit er notification channels in en dat zou dan dus ook per app moeten werken, zie ook: rens-br in "[Whatsapp] [Samsung Galaxy S7] Notificatie instellingen".

Op mijn OPO werkt dat in ieder geval op die manier. Daarnaast heb je nog 'Prioriteit' en 'Niet Storen' e.d. en die 'overriden' die settings wel.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-10-2018 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:12:
@MarfDoli een Galaxy S9 met Android 9? Draai je er een custom rom op?

Kun je die profielen niet in zijn geheel uitschakelen / default zetten? Vanaf Android 8 zit er notification channels in en dat zou dan dus ook per app moeten werken, zie ook: rens-br in "[Whatsapp] [Samsung Galaxy S7] Notificatie instellingen".

Op mijn OPO werkt dat in ieder geval op die manier. Daarnaast heb je nog 'Prioriteit' en 'Niet Storen' e.d. en dan wordt alles gemuted.
Sorry die samsung s9 is volgens mij nog android 8.
Maar ik heb overal gezocht om die profielen uit te zetten, maar ik kan niks vinden.
En die dingen die jij noemt in jouw post in het andere topic heb ik ook gedaan. Zie ook mijn screenshot. De android instellingen per app heb ik gewijzigd naar NIET trillen, maar het helpt niet.
Het lijkt alsof die drie 'profielen' (tril, geluid en stil) leidend zijn en alle individuele instellingen overriden.
Ik ben benieuwd of mensen hetgeen ik wil kunnen instellen op hun telefoon.