Vraag

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb al geruime tijd een enorme irritatie.
Op mijn vorige telefoon, galaxy s6 met android 6 of 7, weet ik niet meer precies, kon ik mijn notificaties per app instellen.
Bijvoorbeeld:
Telefoonoproepen: Alleen trillen, geen geluid.
Whatsapp: Groepsberichten geen geluid, geen tril. Normale berichten tril en geen geluid.
Gmail berichten: Alleen trillen, geen geluid.

Nu heb ik een Oneplus 6 met android 9 en dit werkt niet meer. Ik kan nu alleen kiezen tussen 3 profielen en dat is geluid, trillen of stil. Wat hij dan doet is ALLE melding op geluid, trillen of stil zetten.

De individuele instellingen voor app meldingen worden dus genegeerd. Op onderstaande screenshots heb ik de telefoon op tril profiel staan. Maar heb de tril instellingen van whatsapp en gmail uitgezet. Maar de telefoon blijft vrolijk trillen bij inkomende mail en whatsappjes.

Ik heb dit ook geprobeerd op een samsung s9 en een sony xperia beide met android 9. Deze hebben hetzelfde euvel.
Weet iemand of dit gewoon een bug is die google negeert of dat ik ergens een instelling niet goed heb staan.
Android wordt geprezen om zijn custom notificaties, maar nu werkt het hetzelfde als bij Apple, wat ik zeer vervelend vind.

Alle reacties

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:45
Ik lees even mee. Heb het zelfde op mijn Nokia 6 (android 8), maar kan in mijn geval onervarenheid zijn. Ben iPhone gewend. Ik dacht voor verschillende apps verschillende geluiden in te kunnen stellen. Maar werkt dus ook niet.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MarfDoli een Galaxy S9 met Android 9? Draai je er een custom rom op?

Kun je die profielen niet in zijn geheel uitschakelen / default zetten? Vanaf Android 8 zit er notification channels in en dat zou dan dus ook per app moeten werken, zie ook: rens-br in "[Whatsapp] [Samsung Galaxy S7] Notificatie instellingen".

Op mijn OPO werkt dat in ieder geval op die manier. Daarnaast heb je nog 'Prioriteit' en 'Niet Storen' e.d. en die 'overriden' die settings wel.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-10-2018 10:40]

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-04-2022
rens-br schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:12:
@MarfDoli een Galaxy S9 met Android 9? Draai je er een custom rom op?

Kun je die profielen niet in zijn geheel uitschakelen / default zetten? Vanaf Android 8 zit er notification channels in en dat zou dan dus ook per app moeten werken, zie ook: rens-br in "[Whatsapp] [Samsung Galaxy S7] Notificatie instellingen".

Op mijn OPO werkt dat in ieder geval op die manier. Daarnaast heb je nog 'Prioriteit' en 'Niet Storen' e.d. en dan wordt alles gemuted.
Sorry die samsung s9 is volgens mij nog android 8.
Maar ik heb overal gezocht om die profielen uit te zetten, maar ik kan niks vinden.
En die dingen die jij noemt in jouw post in het andere topic heb ik ook gedaan. Zie ook mijn screenshot. De android instellingen per app heb ik gewijzigd naar NIET trillen, maar het helpt niet.
Het lijkt alsof die drie 'profielen' (tril, geluid en stil) leidend zijn en alle individuele instellingen overriden.
Ik ben benieuwd of mensen hetgeen ik wil kunnen instellen op hun telefoon.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee