Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canonsvogel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-01-2022
Hallo,

Ik heb van de week mijn Gigabyte GeForce RTX 2070 Gaming OC ontvangen. Nou vroeg ik me af het het waard is om deze te gaan overklokken.

Ik kon de core clock met 150 mHz verhogen voordat deze ging crashen, de memory is nog niet verhoogd. Als ik de core en memory clock verhoog zonder de voltage en de powertarget te verhogen, Gaat deze videokaart dan minder lang mee?

de voltage bleef hetzelfde en de temperatuur ging van 67 naar 70

Dank

Beste antwoord (via Canonsvogel op 25-10-2018 14:01)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:51
De kaart is standaard al overclocked, vandaar die OC erachter in de naam. Maar dat is een gegarandeerde overclock. Echter je hebt er nog extra bij overclocked, ja dat is altijd een risico. Belangrijk is goed te speuren naar artifacts in beeld en zo gauw je die tegen komt, kan je ook beter de clock weer terug zetten. Probleem is de winst die je ermee behaald is klein, maar het risico dat er wat mis gaat is aanwezig Als je nu al bang bent dat die kaart stuk gaat, zou ik zeggen, zetten het weer terug naar orgineel😊. Overclocken is altijd een risico.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:51
De kaart is standaard al overclocked, vandaar die OC erachter in de naam. Maar dat is een gegarandeerde overclock. Echter je hebt er nog extra bij overclocked, ja dat is altijd een risico. Belangrijk is goed te speuren naar artifacts in beeld en zo gauw je die tegen komt, kan je ook beter de clock weer terug zetten. Probleem is de winst die je ermee behaald is klein, maar het risico dat er wat mis gaat is aanwezig Als je nu al bang bent dat die kaart stuk gaat, zou ik zeggen, zetten het weer terug naar orgineel😊. Overclocken is altijd een risico.