Bij gebrek aan een betere titel.. Sorry dat deze wat vaag is. Ik probeer dit verhaal zo kort mogelijk te houden, is iets niet duidelijk vraag dit dan gerust.
Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf waar ik leidinggevende ben. Sous-chef bij een restaurant waar ik al eerder gewerkt had. Buiten het feit dat ik een enorm goede baas heb waar ik ook mee bevriend ben (later meer hierover), heb ik ook dit;
Nu heb ik een paar maanden een burnout. Begin dit jaar ben ik (de vader) een tweeling verloren (abortus moeten plegen, ze hadden een skeletafwijking en geen kans van leven). Ik ben vervolgens 1.5 maand thuis geweest. M'n baas heeft 2 weken gewoon uitbetaald, 1 maand onbetaald verlof. Hier heb ik zelf voor gekozen, we hadden nog ruim spaargeld opzij staan, uiteindelijk heb ik dit kunnen betalen met mn cryptocurrency. Mijn vrouw is ongeveer net zo lang thuisgeweest.
In die paar weken heb ik nog meer crypto uit laten betalen voor verbouwing etc. Het spaargeld ging ook hard, we woonde net 3 maanden in een nieuw huis en alles moest gedaan worden.
Ik ben daarna weer begonnen met werken, dit leek allemaal goed te gaan. Hier en daar een mindere dag, prima. De irritaties qua werk waren er en dit keer kwam dit ook harder aan. 1 keer een woede uitbarsting gehad en ontslag genomen, gelukkig werd dit niet serieus genomen door mn baas (het ontslag) dus dit had geen gevolgen.
Een paar weken daarna was ik de weg kwijt tijdens het werk, geen idee wat ik moest of aan het doen was, vervolgt door een paniekaanval en heel erg trillen. M'n vrouw zei dat ik per direct naar huis moest komen, ze kwam me uiteindelijk ophalen want zo ging het niet verder.
Na 1.5 maand ongeveer begon ik weer met werken, het begon met 1 dag koffie drinken. Nu is het 3 dagen per week a 4 u per dag ongeveer.
Tussendoor is mijn zusje ook een kind verloren. Had mijn vader gezondheidsproblemen en vervolgens ontslagen op een hele vieze manier. Mijn moeder had uiteraard enorme stress hierdoor plus het verdriet van het verlies van 3 kleinkinderen, ik zag haar ook langzaam eraan onderuit gaan. Wij hadden stress omdat we in de geldproblemen raakte, aangezien deze situatie ons duizenden euro's heeft gekost was alles op.
Hier komt het probleem;
Maar ik zit vast. Ik weet bijna zeker dat mijn herstel van mn burnout tegengehouden word door de problemen op het werk. De collega's en baas zijn top, alleen de chef en de keuken zijn 3x niets. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik hoop dat hier iemand is die een mogelijke oplossing weet..
Ik werk nu 3 jaar bij een bedrijf waar ik leidinggevende ben. Sous-chef bij een restaurant waar ik al eerder gewerkt had. Buiten het feit dat ik een enorm goede baas heb waar ik ook mee bevriend ben (later meer hierover), heb ik ook dit;
- Slechte keuken, ik heb er al heel wat gezien maar dit is de meest slecht gestroomlijnde / efficiente waar ik in gestaan heb. Ondanks dat ik een planning gemaakt had voor een nieuwe keuken, wat wel een paar ton ging kosten maar ook voor meer omzet ging zorgen, heeft het bedrijf waar ons restaurant onder valt dit idee afgeschoten.
- Hierdoor is het lastig voor mij om te innoveren, dit plus (competent) personeels gebrek waar helaas de hele horeca onder lijkt de leiden.. Een efficiente keuken is het belangrijkste dat er is.
- In een normale keuken is er een chef en een sous-chef (op z'n minst). Sous-chef is vervangend chef/leidinggevende als de chef er niet is. Helaas houd mijn chef er niet van om te innoveren/vernieuwen. Iedere kaart wisseling eindigt met kansloze discussies over de domste dingen, hij kan zelf ook wel hier en daar een leuk gerecht verzinnen maar besluit dan op het laatste moment weer de meest radicale veranderingen te maken waardoor alles te lang duurt etc.
- Verder was de taakverdeling dat hij leiding gaf en bestelde e.d. als ik er niet was. Ik was voortdurend met nieuwe kaarten bezig, daarna maakte ik de allergenen kaarten. Tussendoor elke 2-3 weken de roosters, stapte op nieuwe leveranciers af voor nieuwe producten etc. M'n chef had het liefst alles van 1 leverancier, dus een nieuwe daar dacht hij niet aan.
- Je kunt dus stellen dat ik 95% van mijn tijd daar chef was
Nu heb ik een paar maanden een burnout. Begin dit jaar ben ik (de vader) een tweeling verloren (abortus moeten plegen, ze hadden een skeletafwijking en geen kans van leven). Ik ben vervolgens 1.5 maand thuis geweest. M'n baas heeft 2 weken gewoon uitbetaald, 1 maand onbetaald verlof. Hier heb ik zelf voor gekozen, we hadden nog ruim spaargeld opzij staan, uiteindelijk heb ik dit kunnen betalen met mn cryptocurrency. Mijn vrouw is ongeveer net zo lang thuisgeweest.
In die paar weken heb ik nog meer crypto uit laten betalen voor verbouwing etc. Het spaargeld ging ook hard, we woonde net 3 maanden in een nieuw huis en alles moest gedaan worden.
Ik ben daarna weer begonnen met werken, dit leek allemaal goed te gaan. Hier en daar een mindere dag, prima. De irritaties qua werk waren er en dit keer kwam dit ook harder aan. 1 keer een woede uitbarsting gehad en ontslag genomen, gelukkig werd dit niet serieus genomen door mn baas (het ontslag) dus dit had geen gevolgen.
Een paar weken daarna was ik de weg kwijt tijdens het werk, geen idee wat ik moest of aan het doen was, vervolgt door een paniekaanval en heel erg trillen. M'n vrouw zei dat ik per direct naar huis moest komen, ze kwam me uiteindelijk ophalen want zo ging het niet verder.
Na 1.5 maand ongeveer begon ik weer met werken, het begon met 1 dag koffie drinken. Nu is het 3 dagen per week a 4 u per dag ongeveer.
Tussendoor is mijn zusje ook een kind verloren. Had mijn vader gezondheidsproblemen en vervolgens ontslagen op een hele vieze manier. Mijn moeder had uiteraard enorme stress hierdoor plus het verdriet van het verlies van 3 kleinkinderen, ik zag haar ook langzaam eraan onderuit gaan. Wij hadden stress omdat we in de geldproblemen raakte, aangezien deze situatie ons duizenden euro's heeft gekost was alles op.
Hier komt het probleem;
- Na 1 dag werken kan ik er dagen last van hebben. De keuken is qualiteitief zo ver achteruit gegaan, ik merk dat de chef dingen weer aan het veranderen is naar de oude staat en ik kan hier niets aan doen. Niet omdat ik geen functie heb (theoretisch heb ik die ook niet nu, ivm langzaam opbouwen), maar ik WIL dit niet meer. Ik hoor niet te vechten met een chef om dit soort onzin. Eruit werken gaat niet lukken schijnbaar.
- Aangezien ik gewoon doorbetaald krijg en mijn baas (de pachter) geen verzekering heeft voor dit soort incidenten (nog nooit gebeurd, premiekosten zijn enorm hoog), voel ik me schuldig naar mn baas als ik weg zou gaan en ben bang dat de vriendschap dan voorbij zou zijn.
- Ik KAN niet weg, ontslag nemen betekend geen uitkering. M'n vrouw kan niet alleen de hypotheek dragen, het spaargeld is op. Beginnen bij een nieuwe baas is geen optie met m'n huidige fysieke/mentale status. Minder werken is geen optie door beide redenen eigenlijk, ik kan geen 8-12u werken op een dag. Ik ben na 2 uur uitgeput als er ook maar iets van stress is.
- Ik slaap enorm slecht omdat ik hier continu over pieker. Verder ben ik ruim 10-12 kg aangekomen, terwijl ik enorm slecht eet. Meestal 1 maaltijd per dag, ik denk dat ik zelfs dagen overgeslagen heb.. Deze situtatie sloopt me..
Maar ik zit vast. Ik weet bijna zeker dat mijn herstel van mn burnout tegengehouden word door de problemen op het werk. De collega's en baas zijn top, alleen de chef en de keuken zijn 3x niets. Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik hoop dat hier iemand is die een mogelijke oplossing weet..
[Voor 9% gewijzigd door avirex1 op 24-10-2018 02:53]