Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Handzame Chromebook 300-400 euro voor on-the-go

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mycroft
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Ik heb al een high spec pc, snelle doch zware laptop en goede mobiele telefoon. Hiernaast wil ik echter een handzame laptop voor basisfuncties die ik makkelijk dagelijks mee kan nemen. Een chromebook lijkt me de beste oplossing. Alleen zie ik in het aanbod door de bomen het bos niet meer en vraag ik hier hulp. Hieronder details.

Wat ga je met je laptop doen?
Mailen, browsen, documenten bewerken in Google Drive, youtube videos bekijken, spotify luisteren. Mogelijk een keer een film kijken in het vliegtuig als dit kan maar dit is geen dagelijks gebruik.

Wat is je budget?
300 tot max 400 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil hem het liefst in mijn tas stoppen en er niet meer aan hoeven denken. Ik wil hem mee kunnen nemen in de trein, in het vliegtuig of op vakantie. Een laag gewicht en handzaam formaat is dus belangrijk. Ik denk zelf aan een 11,6 inch of max 13 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ChromeOS als besturingsysteem maar geen voorkeur voor laptopmerk.

Aanvullende vereisten:
- Fysiek toetsenbord
- Stevige behuizing die tegen een stootje kan (liefst metalen behuizing)
- Touchscreen
- Minimaal 4GB RAM
- Minimaal 32GB interne opslag
- Toegang tot Google Play store (heeft niet elk model volgens mij)
- Futureproof. Geen verouderde hardware die snel weer outdated is.

Ik ben verder erg gecharmeerd van de schermen die je 360 graden kunt draaien zodat je de laptop ook als tablet kunt gebruiken. Dit is echter geen vereiste.

Beste antwoord (via Mycroft op 09-12-2018 21:18)

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-05 09:52
Je had het in het andere adviestopic al gezien, maar nog even een aanvulling. ik zat zelf met precies dezelfde eisen eigenlijk. Heb al een MacBook Pro en een rappe desktop, maar wilde een klein laptopje om op reis en in het vliegtuig te kunnen werken, met name tekstverwerking en online zoeken van informatie. Ik werk nu al veel met Drive, Chrome en Android, dus de keuze op Chrome OS was snel gevallen.

Uiteindelijk gegaan voor de recente Lenovo C330. Weliswaar een kunststof behuizing, maar voelt best degelijk. Beetje zoals de oude witte Macbooks, mocht je die nog kennen. Alleen trackpad voelt wat goedkoop en flimsy aan, maar ondersteunt wel multitouch. Laptopje is snel genoeg om videootje te kijken of lekker wat te browsen. Echter, toen ik op de website van de H&M de pagina met uitverkoopitems steeds weer langer maakte en ik uiteindelijk een lijst had van zo'n 800 artikelen gaf de Lenovo zich gewonnen en liep dat tabblad vast.

www.jessekraal.nl

Alle reacties

• LarrySushiLover
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-10-2018

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Enzo Dizono
Je had het in het andere adviestopic al gezien, maar nog even een aanvulling. ik zat zelf met precies dezelfde eisen eigenlijk. Heb al een MacBook Pro en een rappe desktop, maar wilde een klein laptopje om op reis en in het vliegtuig te kunnen werken, met name tekstverwerking en online zoeken van informatie. Ik werk nu al veel met Drive, Chrome en Android, dus de keuze op Chrome OS was snel gevallen.

Uiteindelijk gegaan voor de recente Lenovo C330. Weliswaar een kunststof behuizing, maar voelt best degelijk. Beetje zoals de oude witte Macbooks, mocht je die nog kennen. Alleen trackpad voelt wat goedkoop en flimsy aan, maar ondersteunt wel multitouch. Laptopje is snel genoeg om videootje te kijken of lekker wat te browsen. Echter, toen ik op de website van de H&M de pagina met uitverkoopitems steeds weer langer maakte en ik uiteindelijk een lijst had van zo'n 800 artikelen gaf de Lenovo zich gewonnen en liep dat tabblad vast.

www.jessekraal.nl

• jonkmanrj
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-11-2018
Op reis is 11,6 inch prima, meestal hebben ze geen HD resolutie, maar dat hoeft ook niet met die grootte. Het scheelt stroomverbruik trouwens: HD trekt meer batterij. En in elk geval is 14 inch in de trein al niet praktisch meer.

Dingen om op te letten zijn:
- in de praktijk is het processormodel van ondergeschikt belang. Ze zijn allemaal vlot genoeg
- jaar van introductie, de updates worden beloofd tot 6,5 jaar na intro
- kwaliteit trackpad, toetsenbord en beeldscherm
- gewicht en batterijduur.
- minstens 4 GB memory nemen, je komt nog wel eens een 2GB exemplaar tegen.

De Acer Flip 11 lijkt momenteel een goede keuze.

Als je nog even de tijd hebt zou je kunnen letten op aanbiedingen als BTW weg ermee.

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 00:07
Enzo Dizono schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:03:

Was ook aan het kijken naar de Lenovo C330. Maar draait hier google play store en android apps op? Ik zie hem namelijk niet in de lijst staan https://sites.google.com/...s-supporting-android-apps

Speelt voor mij wel mee in mijn keuze.

• Enzo Dizono
Ja, dat kan!

www.jessekraal.nl

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True