Toon posts:

7700k proc op msi z170 gaming m5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ronaldp1991
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05-2022
Mijn vraag
Kan ik een 7700k op een msi z170 gaming m5 gebruiken

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet staat dat het moet kunnen na een biosupdate,
echter als ik de i7 7700k plaats start de computer niet meer op (schermen gaan ook niet aan),zodra ik de oude terugplaats start alles meteen op.
Wie heeft 't antwoord en evt oplossing

Belangrijke informatie proc heb ik 2dehands gekocht dus het zou wellicht kunnen dat ie defect is processor word echter wel warm zodra ik deze plaats

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Wat is je oude cpu, welke bios draai je, welke voeding heb je, krijg je piepjes, bios gereset, alle voedingskabels aangesloten op je moederbord?

[Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 23-10-2018 23:01]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je hebt neem ik aan wel een koeler op de 7700K als je hem erin zet?
BIOS update succesvol uitgevoerd? Kijk in CPU-Z
Ik heb hetzelfde bord als jij, en onderin zit een klein displaytje waar codes op verschijnen. Als hij niet doorstart zal hij vrijwel altijd een code geven.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zorg iig dat minimaal biosversie 1C geïnstalleerd is. Het bios updaten doe je met je oude cpu.

• ronaldp1991
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05-2022
Ben er deze ochtend nog is mee bezig geweest, de computer herkent de cpu inmiddels wel alleen start niet door...

Heb uiteraard de meest recente bios erop gezet maar dit lijkt niet te werken.

Wat er nu gebeurd :

Als ik de computer aanzet blijft 't scherm heel lang uit on vervolgens wel aan te gaan en een melding weer te geven :the me fw of the system was found abnormal en dat ik de bios opnieuw moet flashen.. Het geen wat ik zojuist voor zeker de 10de keer heb gedaan

Nadat ik me oude cpu terugplaatste was mij windows installatie ook corrupt en heb ik moeten herinstalleren toen ik vervolgens weer de i7 terug plaatste was de installatie weer corrupt....
Wat ook opviel : met de i7 erin werkt mijn resetbutton niet en met de oude g4400 wel

Wie heeft 't antwoord zou de cpu defect zijn?

UPDATE:
ben inmiddels even naar een computer zaakje geweest om de cpu te laten testen, helaas gebeurde hier exact 't zelfde als in mijn systeem gebeurde... Ofwel scherm blijft 1 min zwart daarna de melding me fw abnormal...

Helaas is in dit geval toch de cpu defect aangekocht en zal ik dit verder afhandelen met de verkoper, bedankt voor het meedenken 😊😊

[Voor 19% gewijzigd door ronaldp1991 op 24-10-2018 14:08]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee