Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage downloadsnelheid online.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomas1996
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-10-2018
Hallo,

Sinds kort hebben we een abonnement van online.nl, met slechte ervaringen. Elke avond en af en toe ook in de middag hebben we last van een lage downloadsnelheid, varierend tussen 2-10 mbps. De uploadsnelheid is vaak wel hoog, ongeveer 30 mbps. Dit hebben we zowel met lan-kabel als met wifi getest. De downloadsnelheid moet volgens het abonnement tot 100 mbps zijn, maar 2-10 is toch veels te laag? We maken trouwens gebruik van ADSL.

Mijn vraag is nu of er andere mensen zijn die dit meegemaakt hebben met online.nl en of zij een oplossing ervoor hebben. Ik heb in het tweakers-forum gezocht en kwam alleen bij topics die als antwoord gaven dat het een storing was. Tot zover ik weet is dat hier niet het geval.

Alvast bedankt

Alle reacties

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11-06 11:44
Ik heb ook een 100/30 abonnement en zit met hetzelfde probleem. Ik ben al twee weken met hun aan het chatten, maar niks werkt. Vaak heb ik in de ochtend de volledige abonnementssnelheid, maar in de avonduren ervaar ik dezelfde downloadsnelheid als jij. Verder geen problemen met de uploadsnelheid.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:40
Dit lijkt op Wikipedia: Overboeking, dat gaat goed totdat iedereen ‘s avons Netflix aanslingert.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:04
Wat is de snelheid dan op overige tijdstippen? Haal je dan wel gewoon 100?

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
tomas1996 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:18:
Hallo,

Sinds kort hebben we een abonnement van online.nl, met slechte ervaringen. Elke avond en af en toe ook in de middag hebben we last van een lage downloadsnelheid, varierend tussen 2-10 mbps. De uploadsnelheid is vaak wel hoog, ongeveer 30 mbps. Dit hebben we zowel met lan-kabel als met wifi getest. De downloadsnelheid moet volgens het abonnement tot 100 mbps zijn, maar 2-10 is toch veels te laag? We maken trouwens gebruik van ADSL.

Mijn vraag is nu of er andere mensen zijn die dit meegemaakt hebben met online.nl en of zij een oplossing ervoor hebben. Ik heb in het tweakers-forum gezocht en kwam alleen bij topics die als antwoord gaven dat het een storing was. Tot zover ik weet is dat hier niet het geval.

Alvast bedankt
Wat geeft fourstack aan als haalbare snelheid op jouw adres?

[Voor 79% gewijzigd door Dennis-L op 23-10-2018 23:54]

• tomas1996
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-10-2018
Op de andere tijdstippen (in de middag) haalde ik meestal 30 mbps en het is één keer voorgekomen dat het 80 mbps was. Dat is natuurlijk ook veel lager dan de 100 mbps van het abonnement. De KPN test gaf aan dat ik 213 mbps zou kunnen halen.

Ook nog belangrijk om te vermelden is dat we hiervoor een ander abonnement hadden van 20 mbps (T-mobile) en daar hadden we geen enkel problemen mee (dus ook niet in de avond).

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-06 15:06
Weet je wat uiteindelijk wel kan werken? Een tweet uitsturen naar het publieke Twitter-account van Online. Dan gaan ze snel aan de slag.

Op zoek naar een GRATIS én PRIVACYVRIENDELIJKE (ja echt) rittenadministratie? Ga dan naar RitRegister.nl

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
tomas1996 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:55:
Op de andere tijdstippen (in de middag) haalde ik meestal 30 mbps en het is één keer voorgekomen dat het 80 mbps was. Dat is natuurlijk ook veel lager dan de 100 mbps van het abonnement. De KPN test gaf aan dat ik 213 mbps zou kunnen halen.

Ook nog belangrijk om te vermelden is dat we hiervoor een ander abonnement hadden van 20 mbps (T-mobile) en daar hadden we geen enkel problemen mee (dus ook niet in de avond).
xDSL snelheden zijn tot snelheden.
80 Mbit op een 100 Mbit verbinding is prima, afstand tot de centrale of wijkkast is bij xDSL erg bepalend.
Wat geeft je modem trouwens aan op de DSL pagina?
Wat is je current rate up en down en je attainable?

Heb je je al tot online gewend? Wat is hun reactie?
Als ze op afstand ook een slechte verbinding meten zullen ze een monteur in moeten schakelen.

[Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 24-10-2018 00:02]

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-06 12:23
Dit is volgens mij gewoon normaal bij online.. en al jaren zo.. op het dsl netwerk..
Waarom heb je hier voor gekozen?

Je kunt beter overstappen op het glasvezelnetwerk dat lijkt me beter bij je eisen/verwachtingen te passen..
of is dat niet beschikbaar?

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:26
Kan zijn dat je snelheid moet intrainen, of dat je aansluitpunt brak is. Heb ik ook last van gehad met DSL wij hadden een lasdop en die kreeg nooit een stabiele verbinding, daarna overgestapt naar Ziggo omdat die wel de snelheid konden leveren. Als je er aan vast zit de komende tijd gewoon aandringen dat ze je aansluiting checken want dat moet sneller kunnen lijkt me.

• krakendmodem
  • Laatst online: 21:14
Dennis-L schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:01:
[...]

xDSL snelheden zijn tot snelheden.
80 Mbit op een 100 Mbit verbinding is prima, afstand tot de centrale of wijkkast is bij xDSL erg bepalend.
Wat geeft je modem trouwens aan op de DSL pagina?
Wat is je current rate up en down en je attainable?

Heb je je al tot online gewend? Wat is hun reactie?
Als ze op afstand ook een slechte verbinding meten zullen ze een monteur in moeten schakelen.
Het probleem is hier zeer waarschijnlijk de overboeking. Als er 30Mbit upload gehaald kan worden, dan zal de attainable download ook zo rond de 90-100Mbit liggen.

In dit geval is de koperlijn zelf niet de boosdoener, maar de (slechte) configuratie bij Online.nl zelf. Die moeten dus meer capaciteit aanleggen. Ook al zeggen ze dat ze gebruik maken van het KPN netwerk, uiteindelijk komt het toch bij de backbone van Online terecht.

Ik heb dit zelf ook een keertje gehad bij KPN. Ook alle buren met KPN hadden toen dit probleem. Om 04.00 niks aan de hand, overdag maar max 5Mbit down van de 50. De upload was verder wel goed.

Online kennende kan dit nog wel even gaan duren.

• ExiZTeNcE
krakendmodem schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:47:
[...]

Het probleem is hier zeer waarschijnlijk de overboeking. Als er 30Mbit upload gehaald kan worden, dan zal de attainable download ook zo rond de 90-100Mbit liggen.

In dit geval is de koperlijn zelf niet de boosdoener, maar de (slechte) configuratie bij Online.nl zelf. Die moeten dus meer capaciteit aanleggen. Ook al zeggen ze dat ze gebruik maken van het KPN netwerk, uiteindelijk komt het toch bij de backbone van Online terecht.

Ik heb dit zelf ook een keertje gehad bij KPN. Ook alle buren met KPN hadden toen dit probleem. Om 04.00 niks aan de hand, overdag maar max 5Mbit down van de 50. De upload was verder wel goed.

Online kennende kan dit nog wel even gaan duren.
Inderdaad, daarnaast geeft fourstack 213Mbit/s aan, wat dus Vplus is volgens mij.. dus qua lijn lijkt het me vrij sterk dat er iets mis is..
Zit hem idd in de overboeking..

Wellicht nog even een keer goed aan de boom schudden bij online.. kans dat je dit bij KPN of bijvoorbeeld xs4all hebt is wel een stuk kleiner, en die zijn over het algmeeen ook een stuk sneller..

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• krakendmodem
  • Laatst online: 21:14
ExiZTeNcE schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Inderdaad, daarnaast geeft fourstack 213Mbit/s aan, wat dus Vplus is volgens mij.. dus qua lijn lijkt het me vrij sterk dat er iets mis is..
Zit hem idd in de overboeking..

Wellicht nog even een keer goed aan de boom schudden bij online.. kans dat je dit bij KPN of bijvoorbeeld xs4all hebt is wel een stuk kleiner, en die zijn over het algmeeen ook een stuk sneller..
KPN heeft er hier ook rustig een maandje over gedaan :+.. Was blijkbaar de wijkcentrale en de backbone waar het misging.

Maar hoe dat bij Online gaat week ik niet. Waarschijnlijk ergens in een datacenter van ze.

Hier is een Online verbinding een maand lang in storing geweest totdat Online het kwam oplossen. (Zelfs na duidelijk uitleggen wat het probleem was). Ik zal zelf dus niet zo snel voor deze club kiezen.

• ExiZTeNcE
krakendmodem schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

KPN heeft er hier ook rustig een maandje over gedaan :+.. Was blijkbaar de wijkcentrale en de backbone waar het misging.

Maar hoe dat bij Online gaat week ik niet. Waarschijnlijk ergens in een datacenter van ze.

Hier is een Online verbinding een maand lang in storing geweest totdat Online het kwam oplossen. (Zelfs na duidelijk uitleggen wat het probleem was). Ik zal zelf dus niet zo snel voor deze club kiezen.
Hield ook Expres een slag om de arm :+ maar over het algemeen is mijn ervaring met KPN wel positief op het gebied van service en zijn ze snel genegen om een monteur te sturen. Bij de “prijsvechters” heb ik daar vaak mijn twijfels over en zou daar zelf niet zo snel voor kiezen, online inclusief

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True