Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:47
Wat heb je nu/ Waarom opzoek naar iets nieuwes

Vanaf begin 2014 tot nu maak ik gebruik van de Samsung Galaxy S4.
De rede dat ik met deze telefoon het zo lang heb kunnen volhouden is omdat deze qua specificaties destijds behoorlijk vooruitstrevend was.

Echter loop ik de laatste tijd meer en meer tegen enkele beperkingen aan:
- De telefoon heeft al een aardige tijd geen updates meer gehad, waardoor ik het lezen van mail of het gebruik van een mobiele bankieren app eigenlijk niet meer aandurf i.v.m. beveiliging.
- 16GB opslag word met de toenemende grote van apps te weinig en zit regelmatig vol
- Websites, laadtijden en reactiesnelheid word de laatste tijd ook trager; ook vooral omdat deze steeds meer resources zijn gaan vragen met de tijd.

Kortom; ruim 4.5 jaar dik tevreden ermee geweest maar voor mij nu toch echt aan het einde van zijn levensduur :)
Normaal gesproken zoek ik niet zo snel hulp met zoiets maar heb het idee dat er de laatste tijd zoveel telefoons zijn uitgekomen dat ik geheid goede opties compleet over het hoofd zie.

Ik zoek een?
Een vervanger voor bovengenoemde SmartPhone.
De intentie is om ook deze weer een jaar of 4 te gaan gebruiken; dus vooral op zoek naar iets wat niet alleen nu goed presteert maar dit ook over een aantal jaar nog kan.

Vanwege de verder goede ervaringen met de S4 heb ik een hele lichte voorkeur voor Samsung; echter sta ik ook open voor andere opties.
Gezien het budget kom ik in ieder geval automatisch weer uit op een Android toestel.

Ik wil het toestel bij een Nederlandse winkel gaan aanschaffen vanwege bijv. garantie, iets als Amazon doe ik liever niet. Ik heb een lopend SIM-Only abonnement (wat prima bevalt) dus ben uitsluitend op zoek naar een los toestel.

Wat is je budget?
Ongeveer €450,-
Mocht er nu een toestel zijn die daar net een paar tientjes boven zit is dat geen probleem mits deze echt de meerprijs waard is. Andersom geld natuurlijk ook dat als een telefoon hetzelfde kan voor minder deze een streepje voor heeft.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Eigenlijk van alles en nog wat, waaronder:
- Verschillende chatapps als Whatsapp of Discord
- Internetten
- Muziek luisteren
- Dagelijks filmpjes kijken op bijv. Youtube voor het slapen gaan
- Regelmatig foto's maken, ik heb geen losse camera (en verwacht deze ook niet op termijn aan de schaffen) en doe alles met de telefoon.
- Navigatie d.m.v. maps
- Wel eens een spelletje als Hearthstone (wat op de S4 de laatste maanden eigenlijk niet meer echt lekker draait..)

Wat ga ik vooral niet doen met het apparaat?
- Selfies of gebruik maken van de frontcamera
- Installeren van custom roms; in tegenstelling tot de PC wil ik gewoon een apparaat dat goed werkt zonder dat ik van alles moet gaan aanpassen/tweaken :+
- Meerdere SIMs gebruiken
- Telefoon echt lang willen gebruiken zonder een stopcontact tegen te komen

Eisenpakket
Daarnaast bevalt me de grote van de S4(13.7x7cm) me eigenlijk wel prima; vooral in de breedte zou ik graag iets vergelijkbaars terug hebben zodat ik hem met één hand kan blijven bedienen indien nodig. Ik realiseer me dat telefoons tegenwoordig allemaal wel wat groter zijn geworden maar laten we zeggen dat veel groter (en dan echt vooral de breedte) voor mij echt een nadeel is.

Op basis van mijn lijstje qua gebruik kom ik op het volgende eisen pakket:

- Minimaal 4GB Ram, 64GB opslag. Minder dat dit lijkt me vooral in de toekomst al snel problemen te geven. SD kaart slot is een pre (kan ik mijn 64GB kaartje voor o.a. opslag van foto's meenemen) maar geen eis.

- Een goed scherm; ik ben FullHD Amoled gewend van de S4 dus ben een beetje huiverig om een stap terug te doen naar LCD. Al lijkt me dat er qua LCD ook wel veel verbeterd is de laatste 5 jaar (minus de oneindige zwartwaarde dan)

- Een goede camera, bij voorkeur ook bruikbaar bij slecht licht. Vooral dat laatste ben ik met de S4 nooit tevreden over geweest.

- Vervangbare accu gezien de tijd dat ik met het toestel wil doen. Ik merk dat dit bijna niet meer voorkomt dus deze eis geef ik op voorhand eigenlijk al een beetje op :'(

- Nog minimaal 2 jaar Android upgrades zodat het toestel naar 4 jaar hoogstens 1 of 2 versies achter loopt en dus niet te snel verouderd raakt.

Wat heb je zelf al gevonden?

Samsung Galaxy S8
+ Mooi AMOLED scherm
+ Goede camera aldus reviews
+ Met 14.9x6.8cm nog relatief handzaam

~Accuduur niet top maar ook niet echt slecht
~Niet de allersnelste maar nog altijd potent genoeg denk ik

- Telefoon is inmiddels al ruim een jaar op de markt; dus ik verwacht niet dat deze nog heel lang upgrades zal blijven ontvangen

Xiaomi Pocophone F1
+ 100 euro onder budget
+ Zeer recent toestel; ik verwacht dat 2 jaar updates wel realistisch is
+ Goede accuduur
+ Recente high-end SOC + 6GB Ram

~ Miui. Op basis van videoreviews word ik hier niet bijzonder enthousiast van maar dat kan een kwestie van wennen zijn
~15.6x7.5cm is denk ik wel erg groot

- Volgens de review hier op tweakers is de camera niet top en heeft die last van shutterlag
- LCD scherm dat een lagere DPI heeft dan mijn oude S4

Nokia 8
+ Nokia heeft een uitstekend record qua updates als ik het forum lees
+ Software zit dicht tegen stock Android aan
+ Goede accuduur
+ 150 euro onder budget

~Niet de allersnelste maar nog altijd potent genoeg denk ik
~QHD LCD scherm

- Camera aldus de review hier ronduit slecht
- Voor een telefoon van 'slechts' 5.3'' vind ik 15.2x7.4cm vrij lomp

Samsung A7
+150 euro onder budget
+Nieuw model dus 2 jaar updates zou haalbaar moeten zijn
+AMOLED

~Camera is volgens de review redelijk maar wel duidelijk minder dan bijvoorbeeld de S8

- Qua SOC is het wel duidelijk een midrange model; ik twijfel erg of deze snel genoeg blijft in de toekomst.
- 16x7.7cm is wel echt groot

Tot slot
Ik ben benieuwd of mensen op basis van mijn eisenpakket en budget nog andere interessante opties weten aan te dragen en/of extra redenen weten om voor een door mij gevonden Smartphone te kiezen of juist te laten liggen :)

Alle reacties

• Lorelei_7
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-01 18:58
Mijn zusje heeft pas een Sony Xperia XZ1c gekocht. Die past ook enigszins in je pakket. Maar het heeft een LCD scherm en ik verwacht dat de camera van de S8 beter is.

Ik denk wel dat de S8 nog aardig wat updates gaat krijgen. Samsung doet dat bij zijn high end modellen een stuk beter dan bij zijn goedkopere toestellen.

Wat je vraag lastig maakt. Voor de langste software ondersteuning, wil je een telefoon van €450 die net uit is gekomen. Maar voor de beste camera wil je een high end toestel dat inmiddels in prijs naar €450 is gezakt. Je komt dus snel in conflict tussen die twee wensen. Als je iets wilt weten over de camera, dan is de beste indicatie toch vaak wat de adviesprijs van de telefoon was toen hij uitkwam. Fabrikanten stoppen meer moeite in de camera, als een toestel meer geld kost. En dat zie je terug in de prestaties. Het is niet zo dat een mid range telefoon van nu vergelijkbare foto's kan maken als een high end telefoon van vorig jaar. Ik denk zelfs dat de Samsung S7 betere foto's zal maken dan de A7 van dit jaar.

Nokia heeft nog geen geweldige camera's op dit moment. Waarschijnlijk is dat softwarematig. Ik denk dat het komt omdat ze wat minder lang ervaring hebben dan Samsung om te kunnen perfectionaliseren.

• koenonline55
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-06 15:55
Je zou kunnen kijken naar een xiaomi mi 8. Ik ben van plan deze zelf aan te schaffen. Is denk ik een redelijke combi van de pocophone F1 en Samsung Galaxy S8 en is 400euro bij Amazon Duitsland. Ik weet niet hoe de camera het doet t.o.v. de S8, maar hij is ongeveer op een lijn met de OnePlus 6, heeft NFC, Amoled, snapdragon 845 en 6gb ram.

Enige nadelen kan zijn Miui en misschien de accuduur. Maar die ook niet dramatisch.

Daarnaast heeft mijn moeder laatst de Galaxy A7 aangeschaft, op de eerste indruk een prima telefoon. Maar doet wel onder aan de duurdere modellen zoals de S8 en de bovengenoemde Xiaomi mi 8.

• Lorelei_7

• The_Anarchist
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-06 07:52
Wellicht is de Sony XZ premium interessant?

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:09
!mark schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:54:

Op basis van mijn lijstje qua gebruik kom ik op het volgende eisen pakket:

- Minimaal 4GB Ram, 64GB opslag. Minder dat dit lijkt me vooral in de toekomst al snel problemen te geven. SD kaart slot is een pre (kan ik mijn 64GB kaartje voor o.a. opslag van foto's meenemen) maar geen eis.

- Een goed scherm; ik ben FullHD Amoled gewend van de S4 dus ben een beetje huiverig om een stap terug te doen naar LCD. Al lijkt me dat er qua LCD ook wel veel verbeterd is de laatste 5 jaar (minus de oneindige zwartwaarde dan)

- Een goede camera, bij voorkeur ook bruikbaar bij slecht licht. Vooral dat laatste ben ik met de S4 nooit tevreden over geweest.

- Vervangbare accu gezien de tijd dat ik met het toestel wil doen. Ik merk dat dit bijna niet meer voorkomt dus deze eis geef ik op voorhand eigenlijk al een beetje op :'(

- Nog minimaal 2 jaar Android upgrades zodat het toestel naar 4 jaar hoogstens 1 of 2 versies achter loopt en dus niet te snel verouderd raakt.
Om te beginnen denk ik dat je een goed lijstje hebt, alhoewel je de Pocophone volgens mij niet in de Nederlandse winkels tegen zal komen.

Ikzelf zat te twijfelen tussen een Samsung S8 / LG V30, waarbij ik voor de LG V30 ben gegaan doordat ik de skin van Samsung niets vind. Het zijn beiden ongeveer gelijkwaardige toestellen, waarbij ik verwacht dat de S8 betere foto's schiet.

Hiernaast is de LG V30 in formaat iets groter dan de S8:
Lengte 151.7 mm
Breedte 75.4 mm
Dikte 7.4 mm

Voordeel van de LG V30 tov de S8 is in mijn ogen overigens enkel de QUAD dac. Mocht je dus veel muziek luisteren (met oortjes), dan is dit wel een + van de V30.

Overigens verwacht ik dat je met beide toestellen nog wel updates zal krijgen en dat je over 4 jaar hoogstens 2 veries achterloopt.. Althans i hope O-)

De LG V30 kost overigens zo rond de 440 euro (los) & 340 euro (icm abbo). Ik zou als jouw was dan toch ook kijken of je kan verlengen icm een toestel (tbv de S8). In het verleden was het namelijk zo dat het kopen van een los toestel + sim-only voordeliger was, tegenwoordig is dat niet (altijd) meer zo.

[Voor 5% gewijzigd door beyazz06 op 24-10-2018 15:20]

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:47
Allereerst bedankt voor de reacties/meedenken allemaal :)
Lorelei_7 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:30
Wat je vraag lastig maakt. Voor de langste software ondersteuning, wil je een telefoon van €450 die net uit is gekomen. Maar voor de beste camera wil je een high end toestel dat inmiddels in prijs naar €450 is gezakt. Je komt dus snel in conflict tussen die twee wensen. Als je iets wilt weten over de camera, dan is de beste indicatie toch vaak wat de adviesprijs van de telefoon was toen hij uitkwam. Fabrikanten stoppen meer moeite in de camera, als een toestel meer geld kost. En dat zie je terug in de prestaties. Het is niet zo dat een mid range telefoon van nu vergelijkbare foto's kan maken als een high end telefoon van vorig jaar. Ik denk zelfs dat de Samsung S7 betere foto's zal maken dan de A7 van dit jaar.

Nokia heeft nog geen geweldige camera's op dit moment. Waarschijnlijk is dat softwarematig. Ik denk dat het komt omdat ze wat minder lang ervaring hebben dan Samsung om te kunnen perfectionaliseren.
Spijker op de kop inderdaad. De keuze tussen een High-End toestel van vorig jaar met top camera of een mid-range van dit jaar met langere ondersteuning is lastig; en een high-end van dit jaar zoals een S9 is me toch echt net te duur. De Xaomi's zijn hierop de uitzondering, alleen kunnen ze juist op het gebied van de camera nét niet mee met de top telefoons van de andere merken als ik de reviews mag geloven en zit je met MiUi wat me wat minder aanspreekt.
Ik denk wel dat de S8 nog aardig wat updates gaat krijgen. Samsung doet dat bij zijn high end modellen een stuk beter dan bij zijn goedkopere toestellen.
Als ik op basis van de S4 kijk heeft deze 2.5 jaar updates gehad. Gezien de S8 nu al 1.5 jaar oud is reken ik zelf op nog ~1 jaar ondersteuning voor dit toestel; wat betekend dat ik 3 jaar door zou moeten. Of is het updatebeleid bij de meer recente Galaxy S telefoons verbeterd?
Zag het ook voorbij komen ja; alleen wat ik zowel in het nieuwsbericht als bij Samsung zelf lees is dit echt uitsluitend te koop voor bedrijven in volume's helaas :|
Mijn zusje heeft pas een Sony Xperia XZ1c gekocht. Die past ook enigszins in je pakket...
The_Anarchist schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:09:
Wellicht is de Sony XZ premium interessant?
Sony had ik nog niet bekeken moet ik zeggen. De XZ1 Compact valt voor mij in ieder geval af vanwege 32GB opslagruimte; ik weet zeker dat ik daar over een jaar of 2 tegenaan ga lopen dat het niet toereikend is.

De opvolger hiervan (XZ2 Compact) vind ik dan met 64GB interessanter; ook meteen het voordeel dat het een toestel uit 2018 is en dus langer updates. Weliswaar 2 tientjes boven budget maar dat is zoals gezegd nog te overzien.

De XZ Premium is voor mijn eisen denk ik op alle vlakker net wat minder dan de XZ2 (niet compact), de laatste heeft een krachtigere soc, is nieuwer (langer updates) en een stuk kleiner.

Met de XZ2 en XZ2c in ieder geval weer 2 interessante opties erbij; waarbij de 'gewone' XZ2 me qua breedte overigens nog best meevalt(slechts 2mm meer dan mijn S4) en die is toch bijna 50 euro goedkoper dan de compact. Enige echte nadeeltje is dan eigenlijk LCD.
Iemand enige ervaring met het updatebeleid van Sony? Verwacht dat dit een beetje vergelijkbaar is met Samsung?
koenonline55 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:43:
Je zou kunnen kijken naar een xiaomi mi 8. Ik ben van plan deze zelf aan te schaffen. Is denk ik een redelijke combi van de pocophone F1 en Samsung Galaxy S8 en is 400euro bij Amazon Duitsland. Ik weet niet hoe de camera het doet t.o.v. de S8, maar hij is ongeveer op een lijn met de OnePlus 6, heeft NFC, Amoled, snapdragon 845 en 6gb ram.

Enige nadelen kan zijn Miui en misschien de accuduur. Maar die ook niet dramatisch.
...
Bij Belsimpel staat die toevallig voor precies 450 euro :+ Waar de poco 350 is.

Als ik het zo zie is het aardig gelijkwaardig aan de Pocophone maar dan met AMOLED en NFC voor 100 eruo meer. Mocht ik voor Xiaomi gaan is het de vraag of ik voor die twee dingen 100 euro extra wil uitgeven; best een lastige vraag nog, want ik denk dat NFC voor betalingen en klantenkaarten etc. binnen nu en een paar jaar wel meer usecases gaat krijgen. Wel mist deze een SD slot waar de Poco deze wel heeft
beyazz06 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

Om te beginnen denk ik dat je een goed lijstje hebt, alhoewel je de Pocophone volgens mij niet in de Nederlandse winkels tegen zal komen.

Ikzelf zat te twijfelen tussen een Samsung S8 / LG V30, waarbij ik voor de LG V30 ben gegaan doordat ik de skin van Samsung niets vind. Het zijn beiden ongeveer gelijkwaardige toestellen, waarbij ik verwacht dat de S8 betere foto's schiet.

Hiernaast is de LG V30 in formaat iets groter dan de S8:
Lengte 151.7 mm
Breedte 75.4 mm
Dikte 7.4 mm

Voordeel van de LG V30 tov de S8 is in mijn ogen overigens enkel de QUAD dac. Mocht je dus veel muziek luisteren (met oortjes), dan is dit wel een + van de V30.

Overigens verwacht ik dat je met beide toestellen nog wel updates zal krijgen en dat je over 4 jaar hoogstens 2 veries achterloopt.. Althans i hope O-)

De LG V30 kost overigens zo rond de 440 euro (los) & 340 euro (icm abbo). Ik zou als jouw was dan toch ook kijken of je kan verlengen icm een toestel (tbv de S8). In het verleden was het namelijk zo dat het kopen van een los toestel + sim-only voordeliger was, tegenwoordig is dat niet (altijd) meer zo.
Is gewoon bij een Belsimpel, Alternate of Azerty te krijgen voor ~350 eruo :9
Als ik zo je verhaal zo lees denk ik dat het tussen die 2 toestellen meer richting de S8 gaat; luister muziek via de telefoon uitsluitend in de trein of de fiets (veel omgevingsgeluid :+) op een vrij goedkope hoofdtelefoon dus verwacht van die betere dac niet echt voordeel te hebben.
Verlengen is op het moment eigenlijk geen optie (of ik moet echt te lang wachten nog, waar ik geen zin meer in heb gezien ik nu echt tegen beperkingen aanloop).

Tot slot vraag ik me af in hoeverre 6GB werkgeheugen echt een meerwaarde gaat zijn ten opzichte van 4GB. Het is lastig in de toekomst kijken natuurlijk maar denken jullie dat 4GB de komende jaren genoeg is of is 6GB dan echt een aanrader?

Nogmaals bedankt voor het meedenken :) :)

• Lorelei_7
Ik vind dit soort overzichten het meeste zeggen over het update beleid van fabrikanten.
https://www.androidplanet...oid-9-0-update-overzicht/
Kijk naar welke toestellen de nieuwste versie update nog krijgen en welke niet. Hoe oud is dat toestel en wat was de adviesprijs?

"Tot slot vraag ik me af in hoeverre 6GB werkgeheugen echt een meerwaarde gaat zijn ten opzichte van 4GB. Het is lastig in de toekomst kijken natuurlijk maar denken jullie dat 4GB de komende jaren genoeg is of is 6GB dan echt een aanrader?"

Ehm. Ik red me op dit moment nog prima met 2GB RAM. Maar het hangt af van hoe je je toestel gebruikt. Ik probeer nooit meerdere zware apps tegelijk te draaien. Verder gaat multi tasken goed. Ik ben wel een beetje aan het uitkijken naar een andere telefoon. Maar dat is omdat ik een dual sim nodig ga hebben en vanwege de opslag. 16 GB is krap. En ik wil meer apps kunnen downloaden zonder ingewikkelde poespas uit te halen. Ik denk wel dat je een heeeel zware gebruiker moet zijn om iets aan die 6 GB RAM te hebben.

P.S. Ik meen me te herinneren dat Sony op de XZ2 en XZ2c iets geks heeft gedaan met de animaties. Maar verder lijken me het goede telefoons. Als ik jou was, zou ik het wel even checken in een review.

[Voor 10% gewijzigd door Lorelei_7 op 24-10-2018 23:04]

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:09
!mark schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:00:
Allereerst bedankt voor de reacties/meedenken allemaal :)

[...]

Is gewoon bij een Belsimpel, Alternate of Azerty te krijgen voor ~350 eruo :9
Als ik zo je verhaal zo lees denk ik dat het tussen die 2 toestellen meer richting de S8 gaat; luister muziek via de telefoon uitsluitend in de trein of de fiets (veel omgevingsgeluid :+) op een vrij goedkope hoofdtelefoon dus verwacht van die betere dac niet echt voordeel te hebben.
Verlengen is op het moment eigenlijk geen optie (of ik moet echt te lang wachten nog, waar ik geen zin meer in heb gezien ik nu echt tegen beperkingen aanloop).

Tot slot vraag ik me af in hoeverre 6GB werkgeheugen echt een meerwaarde gaat zijn ten opzichte van 4GB. Het is lastig in de toekomst kijken natuurlijk maar denken jullie dat 4GB de komende jaren genoeg is of is 6GB dan echt een aanrader?

Nogmaals bedankt voor het meedenken :) :)
Oh dat wist ik niet, echter zou ik tussen de pocophone en s8 geen moment twijfelen en voor de S8 gaan. Ik weet niet meer zo goed, waar ik het had gelezen, maar de kwaliteit van de onderdelen (RAM geheugen etc) zullen in de S8 beter (lees sneller) zijn dan de pocophone. Alleen al de camera bijv. is kwalitatief beter dan de pocophone..

• Sanchaz12
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 08:38
Ik weet niet of je intussen al een keus hebt kunnen maken, maar voor het geval dat nog niet is wil ik je nog even iets meegeven wat betreft MIUI op Xiaomi telefoons. Xiaomi pakt batterijmanagmenet radicaal anders aan dan we gewend zijn van andere toestellen. Wanneer een app gesloten wordt vanuit het recente app menu, wordt deze ook volledig gesloten, inclusief achtergrondprocessen. Bij gebruik van populaire apps (WhatsApp, Facebook, Snapchat e.d.) merk je er weinig van, maar zodra je bijvoorbeeld een Pebble smartwatch hebt en die app installeert, is het vrij lastig om dit stabiel werkend te houden. Zonder die app op de achtergrond komt er geen enkele melding binnen. In MIUI moet je specifiek aangeven welke apps niet 'beperkt' worden, en vervolgens aanzetten dat ze zichzelf mogen starten (autostart). Daarnaast moet je de app in het recente app menu vergrendelen waardoor deze daar altijd blijft staan. Het werkt, maar ik vind het wel zeer omslachtig.

• humpus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13:39
Wat ik nergens zie terugkomen in je eerste post: heb je al nagedacht over stevigheid en eventuele kosten nav schade?

Ik ben ook op zoek naar een nieuw toestel ~400 euro en de S8 komt voorlopig als winnaar uit de bus. Het blijkt echter een fragiel toestel te zijn, dat veel charme verliest door er een hoesje rond te doen en waarvoor schermprotectors duur en moeilijk aan te brengen zijn.

Gevolg: veel mensen gebruiken hem zonder bescherming en een gebroken scherm repareren is niet goedkoop bij een S8...

• Pure GraphX
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-01 22:58
koenonline55 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:43:
Je zou kunnen kijken naar een xiaomi mi 8.
Die camera is in low light precies nog niet zo slecht: https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=5&idPhone1=8886&idPhone2=8161&idPhone3=9065. Nu staat de ISO wel veel hoger dan de S8.

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

• CCJJVV
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 03:29
S9 past ruim binnen het budget op het moment.
Zie: https://nl.pepper.com/aan...ar-tele2-abonnement-85675
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True