Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Even wat rechtzetten over ssd, wat ik denk te snappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views

• G.W.
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10-12-2020
Ook vanwege ander topics over ssd's in pentium 4 met ide aansluiting. Mensen denken maar dat het geen zin heeft. mijn usb stick hier heeft een readspeed van 20 mbs (of km per uur, weet ik hoe het heet). Mijn hdd iets van 120, toch is readyboost op usb niet uitgevonden om hem langzamer te maken (ipv virtueel geheugen op de sneller lezende hdd (i.v.m. usb stick)). Een ide aansluiting kan volgens mij ook iets van 120 mbs dus kan je, lijkt mij, zes ssd Windows installaties aansluiten op één ide aansluiting, en nog worden ze iig niet trager dan vanaf een hdd (Dus kan één 'm "bij wijze van" zes keer zo snel maken, dan wordt die door de ide aansluiting niet belemmerd) Misschien ben ik gek.
bij verkoop in nederland geen ssd's gezien (toen ik laatst eens keek) onder de 128 gb, omdat daaronder de readspeed aardig keldert denk ik, en om makkelijk te houden misschien. Maar wordt wat op blind gestaard volgens mij. En in moderne pc's, misschien spelletje "zoek de bottleneck ??".

Oké was 'm even, hoop dat wat kon lijen.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:32
Bij ReadyBoost gaat het helemaal niet om de read speed. De read speed van een harde schijf keldert enorm als je aan random access doet, omdat er een leeskop in zit die fysiek van plaats moet veranderen (en een draaiende schijf die net op precies de juiste positie langs moet komen) als je een bepaald stukje data moet hebben. De maximale leessnelheid haalt een harde schijf alleen als je één continu (groter) stuk data uitleest. De reden dat ReadyBoost op een usb-stick werkt is omdat het gaat om random access van kleine stukjes geheugen.

• LittleKiller
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 14:33
Kortom: een ssd is altijd sneller omdat je niet met mechanische onderdelen te maken hebt die moeten bewegen. Zodra dat allemaal op gang is hoeft er inderdaad niet veel verschil te zitten tussen een SSD en een HDD maar het zijn de momenten dat je ineens data nodig hebt (lees: windows, bladeren door je drive, programma's openen) waar je enorm op wint.
Tom-Z schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:03:
Bij ReadyBoost gaat het helemaal niet om de read speed. De read speed van een harde schijf keldert enorm als je aan random access doet, omdat er een leeskop in zit die fysiek van plaats moet veranderen (en een draaiende schijf die net op precies de juiste positie langs moet komen) als je een bepaald stukje data moet hebben. De maximale leessnelheid haalt een harde schijf alleen als je één continu (groter) stuk data uitleest. De reden dat ReadyBoost op een usb-stick werkt is omdat het gaat om random access van kleine stukjes geheugen.

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Erg onduidelijk verhaal, slotje.

[Voor 71% gewijzigd door _ferry_ op 25-10-2018 09:11]

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True