Ik heb een share op Freenas die geconfigureerd is voor guest access (gebruikmakend van het 'nobody' account). Als ik deze share map in Windows werkt dit prima, ik kan lezen en schrijven zonder problemen.
Deze share was ook gemount in een Linux machine en was ook daar voor iedereen read/writeable.
Na updates van zowel de FreeNAS als de Linux (Mint 18) machine werd de share niet meer gemount met een error melding (error -95).
Dit stond er in mijn fstab:
Na wat zoeken op internet heb ik een extra parameter toegevoegd:
De share wordt nu wel gemount, maar is nog steeds niet writable.
Ik heb al allerlei versies en parameters geprobeerd (vers=2.1 werkt ook, de optie 'rw' toevoegen maakt geen verschil), maar het lukt me niet om de share read/writeable te mounten onder Linux.
Wat doe ik fout?
Deze share was ook gemount in een Linux machine en was ook daar voor iedereen read/writeable.
Na updates van zowel de FreeNAS als de Linux (Mint 18) machine werd de share niet meer gemount met een error melding (error -95).
Dit stond er in mijn fstab:
code:
1
| //server/share /media/folder cifs guest,uid=nobody,iocharset=utf8 0 0 |
Na wat zoeken op internet heb ik een extra parameter toegevoegd:
code:
1
| //server/share /media/folder cifs guest,uid=nobody,iocharset=utf8,vers=3.0 0 0 |
De share wordt nu wel gemount, maar is nog steeds niet writable.
Ik heb al allerlei versies en parameters geprobeerd (vers=2.1 werkt ook, de optie 'rw' toevoegen maakt geen verschil), maar het lukt me niet om de share read/writeable te mounten onder Linux.
Wat doe ik fout?