Lightning Kabel, waarom zoveel goedkoper bij derden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:57
Ik koop eigenlijk altijd officiële kabels sinds ik enkele offbrand kabels heb té snel heb versleten en namaak troep dat simpelweg niet werkte. Al een hele lange tijd geen kabel moeten aanschaffen, maar helaas is er weer één 'stuk' en heb ik een nieuwe nodig. Deze: pricewatch: Apple Lightning naar USB Kabel, 2m

Nu valt mij op dat (in tegenstelling tot een paar jaar geleden het geval was) dat gerenommeerde webshop lightning kabels véél goedkoper aanbieden dan bijvoorbeeld Apple, Coolblue, Mediamarkt, Amac; 32-35 euro. Maar nu zie ik dat Azerty ze aanbiedt voor €12,50. Zijn dit officiële Apple kabels, of is dit Chinese namaak meuk dat op officiële kabels moet lijken? Voor die laatste ben ik huiverig, gezien in het verleden altijd is gebleken dat dit duurkoop was. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een dergelijke webshop nepspul zou verkopen.

Met andere woorden, iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

koop gewoon MFI kabeltje bij oa Action van €5,95 als je goedkoop uit wil zijn.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=apple

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:57
Ik wil vooral een zo goedkoop mogelijke officiële kabel van Apple, niet van een offbrand, daar heb ik genoeg 'ellende' mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MadDogMcCree schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:55:
Ik wil vooral een zo goedkoop mogelijke officiële kabel van Apple, niet van een offbrand, daar heb ik genoeg 'ellende' mee gehad.
MFI betekend, dat er een chip in zit, uitgegeven door Apple die het juist laden regelt. anders bel je ff met Azerty, dan weet je of het echte Apple kabels zijn. kan mij niet voorstellen dat hun fake verkopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben ook voorstander van origineel. Wel altijd opletten dat je niet genaaid wordt, iBood bijvoorbeeld had er een handje in om meerdere malen "origineel Apple" te verkopen waarvan steeds bleek dat het toch brandgevaarlijke imitatie troep was.

Dat gezegd hebbende, veelal bieden andere vendors het goedkoper aan als het bulk kabels zijn. Dat zijn kabeltjes zonder enig verpakkingsmateriaal. Die kunnen nog wel alsnog Apple origineel zijn. Meestal wordt dat echter netjes vermeld.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 15:19
Waarom geen Anker? Heb inmiddels 2x dit pakket Anker [2-Pack] 1.8m Nylon iPhone Kabel Apple iPhone iPad Ladekabel lightning Kabel mit lebenslange Garantie [Apple MFi Zertifiziert] für iPhone XS/ XS Max/ XR/ X/ 8/ 8 Plus/ 7/ 7 Plus/ 6s/ 6/ 6 Plus/ 5S/ 5/ iPad und weitere (Grau) https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_api_RP2ZBb4J7SYFG via amazon.de gekocht en ze bevallen supergoed!
Apple gecertificeerd en voor de prijs is het een ‘nobrainer’ 💪🏻

[ Voor 10% gewijzigd door austin_77 op 23-10-2018 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:59:
[...]

MFI betekend, dat er een chip in zit, uitgegeven door Apple die het juist laden regelt.
MFI is een licensing deal, geen hardware component in de vorm van een "Chip uitgegeven door Apple".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

MFI is een licensing deal, geen hardware component in de vorm van een "Chip uitgegeven door Apple".
Maar in MFi gelicenceerde kabels moet wel een of andere apple chip zitten:
Official Lightning connectors contain an authentication chip that was intended to make it difficult for third-party manufacturers to produce compatible accessories without being approved by Apple;[9] however, the chip has been cracked.
Bron: Wikipedia: Lightning (connector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

MFI licentie krijg je als je aan de voorwaarden voldoet van productie van accessoires die vallen onder het MFI programma. daar vallen ook MFI laadkabels onder.

voor mensen die er dieper op in willen lezen:
https://mfi.apple.com/MFiWeb/getFAQ.action#1-7

@MadDogMcCree Herkennen van org. en namaak

@TommyboyNL oa Texas Instruments, serienummers (BQ2022, BQ2023, BQ2024,BQ2025 en BQ2026)

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 23-10-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:37:
@TommyboyNL oa Texas Instruments, serienummers (BQ2022, BQ2023, BQ2024,BQ2025 en BQ2026)
Aaaah, simpelweg een EEPROMmetje met wat cryptokeys. Je moet het inderdaad niet moeilijker maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

Maar in MFi gelicenceerde kabels moet wel een of andere apple chip zitten:

[...]

Bron: Wikipedia: Lightning (connector)
Yup maar die Authentication chip in MFI kabels is dus niet geleverd door Apple, dat bedoelde ik juist.
Het is niet dat je Apple opbelt en zegt "Hoi Apple, ik wil kabels maken, stuur mij even een zak met chipjes op".

Vandaar dus de reactie op "Chip uitgegeven door Apple".

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 23-10-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Donstil schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:47:
[...]

Yup maar die Authentication chip in MFI kabels is dus niet geleverd door Apple, dat bedoelde ik juist.
Het is niet dat je Apple opbelt en zegt "Hoi Apple, ik wil kabels maken, stuur mij even een zak met chipjes op".

Vandaar dus de reactie op "Chip uitgegeven door Apple".
dan kun je beter naar Lays opbellen voor een zakje chips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

dan kun je beter naar Lays opbellen voor een zakje chips ;)
Ben je wel goedkoper uit :P

Pagina: 1