Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

werkgeheugen macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LompEnONhandig
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 03-11-2018
hallo allemaal

ik heb hier een macbook pro 15inch late 2011.
ben er wel tevreden mee alleen ben ik opzoek naar wat meer werkgeheugen.
want hij heeft soms wat moeite met sommige filmpjes van mijn dashcam
maar nu weet ik niet wat het beste type /merk werkgeheugen er in de mac past.

en is het waar dat je er max.16 gb werk geheugen in kunt doen?
want de ene zegt nee dat kan niet en dan hoor/lees je weer van dat kan wel.

en dan komt vraag twee:

er zitten volgens de gegevens van de mac twee videokaarten in.
1 met 384 mb en de andere met 512 mb kun je die twee ook samen laten werken?
of met je echt 1 van de 2 kiezen. zo ja hoe doe je dat?

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het antwoord op je eerst vraag staat in onze FAQ: Welke geheugen moet er in m'n Mac? en Hoeveel geheugen past er maximaal in m'n Mac?.

Voor je tweede vraag; die videokaarten kun je niet met elkaar laten samenwerken. Als het al kon, zou je er sowieso weinig mee opschieten, aangezien de eerste een niet zo krachtige Intel HD Graphics 3000 is, die geen eigen geheugen heeft. Die 384 MB wordt van je werkgeheugen afgehaald.

Een belangrijkere vraag is; waar heb je precies moeite mee met de filmpjes van je dashcam? Mogelijk dat extra werkgeheugen je probleem niet gaat oplossen, als je simpelweg te weinige processorkracht hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• LompEnONhandig
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 03-11-2018
hij heeft moeite met het gelijk laten lopen met beeld en geluid.
hij heeft een i7 2,2 mhz processor
en als ik het op een andere laptop doe gaat het wel goed

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik mag aannemen dat je er al een SSD in hebt zitten? Anders is dat je eerste ding om te doen.

Daarnaast kun je via de link hierboven vinden welk geheugen er in moet. Dit zou je ook via deze pagina kunnen doen: https://everymac.com/ultimate-mac-lookup/ Je geeft daar het serienummer in van je Mac en de website geeft je alle benodigde informatie.

Over beste merken in geheugens kun je kort zijn: het maakt niet zoveel uit. Er zijn mensen die beweren dat Apple speciaal geheugen nodig heeft of dat sommige sets niet met Apple werken. Dat zou kunnen maar de meerderheid werkt netjes. Uiteraard kun je daar prima op zoeken met Google of vergelijkbaar.

• satya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-06 11:31
Het afspelen van video is eerder een probleem van perfomantie dan van geheugen. Had eens een probleem met een video en dat kwam omdat dit default 60fps was. Kijk eens naar de instellingen van je dashcam. 1080p/30fps of zelfs 720p is meer dan voldoende.

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 15:54
Als de audio gelijkt loopt met de video is dat geen werkgeheugen probleem, eerder een processor, maar met een core i7 kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.

Heb je al een andere video player geprobeerd, zoals VLC?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True