Vraag

• Dokter_S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 01:15
Ik probeer mijn Kraken X62 aan te sluiten op ROG Asus Maximus x Hero Mobo.
Er komen nogal wat kabeltjes uit de pomp van de cooler. (De USB heb ik al aangesloten).
Geen idee welke kabels ik daarnaast nog moet aansluiten op het Mobo en of ik de kabels van de Kraken kan
koppelen met de Case-fans die de kast heeft?
Graag advies!

Beste antwoord (via Dokter_S op 24-10-2018 19:27)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 11:35

Zorian

What the fox?

Dokter_S schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:29:
Ja... meermaals...
Maar ik struikel bij stap 9 van 11...
Waar laat ik die connectors!!
Ik kan ze nergens aansluiten....
https://www.nzxt.com/manuals/krakenx/X52-X62-115X.html
De guide is super duidelijk.
Ik heb die koeler zelf ook al eens geïnstalleerd.
Je vrot die flat cable in het blok op je CPU.
Die enkele 3 pin zet je op de CPU_FAN aansluiting op je moederbord, kijk in de handleiding van je moederbord waar die zit. Vaak ergens vlak naast/boven de sloten voor het geheugen.
Dan prik je de ventilatoren in die chain van aansluitingen die verder nog aan de flatcable zitten. Daarbij begin je zoals aangegeven in die guide uit je link. De overige 2 kan je leeg laten. USB had je al verbonden. Sata verbind je met een sata connector vanaf je voeding, net als je harde schijf/ssd. Klaar!

Alle reacties

• Zorian

Zorian

What the fox?

Heb je de handleiding er al eens bij gepakt?
Daar staat namelijk exact in welke kabel waarheen moet.

• Dokter_S
Ja... meermaals...

[Voor 11% gewijzigd door Dokter_S op 23-10-2018 19:30]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:47
Die moet je op het moederbord prikken,er staat in de manual van het moederbord geschreven,waar de pomp en fans op aangesloten moeten worden.

Als je even gegoocheld had,dan ha je het ook gevonden

YouTube: How to Install the All-New NZXT Kraken Liquid Cooler

[Voor 38% gewijzigd door freaky35 op 23-10-2018 19:49]

• Dokter_S
En zoals je in de comments van Youtube kunt lezen: Worst guide ever!!
Ook ik kan niet zien wat waarop moet.
Er komen uit de pomp 6 stekkers: 1 heb ik op een USB-aansluiting gezet; logisch.
Maar de andere 5....????

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ja... meermaals...
De guide is super duidelijk.
Ik heb die koeler zelf ook al eens geïnstalleerd.
Je vrot die flat cable in het blok op je CPU.
Die enkele 3 pin zet je op de CPU_FAN aansluiting op je moederbord, kijk in de handleiding van je moederbord waar die zit. Vaak ergens vlak naast/boven de sloten voor het geheugen.
Dan prik je de ventilatoren in die chain van aansluitingen die verder nog aan de flatcable zitten. Daarbij begin je zoals aangegeven in die guide uit je link. De overige 2 kan je leeg laten. USB had je al verbonden. Sata verbind je met een sata connector vanaf je voeding, net als je harde schijf/ssd. Klaar!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja... meermaals...
Use the remaining fan connectors as needed.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

Use the remaining fan connectors as needed.
Als je dat bijbehorende plaatje aanhoud klopt het zelfs exact met hoe je het aan moet sluiten.
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe iemand hierop vast kan lopen.

• Dokter_S
Het is gelukt.
Ik twijfelde steeds aan de aansluiting omdat de fans niet gingen draaien. PC aanzetten - Fans maken 1 slag en PC gaat weer uit.
Voeding vervangen -> Opgelost.

Dank voor het meedenken!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee