Ik zit me een beetje op te vreten over de manier van roosteren en planning op de kinderopvang van mijn vriendin.
Situatie: vriendin werkt sinds 1 september na zwangerschapsverlof bij een kinderdagverblijf (daarvoor eigen gastouderopvang gehad), contract voor 18 uur per week (min-max contract 18-30 uur).
Direct viel me al op dat mijn vriendin op zondagavond het rooster krijgt voor de week erop. Daarna alleen maar appjes heen en weer in de opvang-groepsapp over rooster zaken die niet kloppen.
Je bent nieuw dus je wilt niet direct moeilijk doen. Ik ben dan hel nuchter en zeg dan: 'als jij op maandag vrij wilt dan hoef je dat uiterlijk zondagmiddag maar aan te vragen'.
Maar er spelen veel meer roosterproblemen omdat men de planning niet rondkrijgt omdat er te weinig personeel is. Hier is vorige week maandag al een spoedoverleg geweest tussen teamleiders en directeur.
Daarnaast al eens meegemaakt dat mijn vriendin 's maandags om 7 uur moet beginnen, wij snel zondagavond nog opvang aanvragen voor onze dochter die niet goedgekeurd wordt omdat er geen personeel meer beschikbaar is
(onze dochter gaat daar ook naar de opvang).
Nu heeft mijn vriendin op 17 oktober verlof aangevraagd voor:
- maandag 12 november
- 27 december 2018 - 4 januari 2019 i.v.m. een familiereisje omdat haar ouders 30 jaar getrouwd zijn.
Het blijf stil tot vanmiddag 23 oktober, als dan de reactie komt:
In het CAO (van internet geplukt omdat ze hem zelf niet ontvangen heeft bij indiensttreding) kan ik er zo niets over vinden.
Ik herken dit vanuit mijn eigen werk totaal niet omdat ze bij ons heel flexibel zijn met verlof opnemen.
Iemand die advies heeft?
Situatie: vriendin werkt sinds 1 september na zwangerschapsverlof bij een kinderdagverblijf (daarvoor eigen gastouderopvang gehad), contract voor 18 uur per week (min-max contract 18-30 uur).
Direct viel me al op dat mijn vriendin op zondagavond het rooster krijgt voor de week erop. Daarna alleen maar appjes heen en weer in de opvang-groepsapp over rooster zaken die niet kloppen.
Je bent nieuw dus je wilt niet direct moeilijk doen. Ik ben dan hel nuchter en zeg dan: 'als jij op maandag vrij wilt dan hoef je dat uiterlijk zondagmiddag maar aan te vragen'.
Maar er spelen veel meer roosterproblemen omdat men de planning niet rondkrijgt omdat er te weinig personeel is. Hier is vorige week maandag al een spoedoverleg geweest tussen teamleiders en directeur.
Daarnaast al eens meegemaakt dat mijn vriendin 's maandags om 7 uur moet beginnen, wij snel zondagavond nog opvang aanvragen voor onze dochter die niet goedgekeurd wordt omdat er geen personeel meer beschikbaar is

Nu heeft mijn vriendin op 17 oktober verlof aangevraagd voor:
- maandag 12 november
- 27 december 2018 - 4 januari 2019 i.v.m. een familiereisje omdat haar ouders 30 jaar getrouwd zijn.
Het blijf stil tot vanmiddag 23 oktober, als dan de reactie komt:
De aangedragen optie is geen optie omdat deze collega met mijn vriendin op dezelfde groep staat, dan kan er niet ingevallen worden omdat 12 november een 'normale' dag is ze er dan altijd met z'n tweeën staan.Hallo [naam vriendin],
Voor 12 november zou je [naam collega] kunnen vragen om in te vallen.
Voor 27 dec en week 1 weet ik het zo nog niet. Ik mail zo het bso team om te vragen wanneer ze kunnen en willen werken in de kerstvakantie. Als jij dit dan nogmaals aangeeft, ga ik puzzelen. Ik denk dat iedereen wel een paar dagen of een week vrij wil.
Als [naam van dezelfde collega] kan, mag je dit aan mij en [naam directeur] mailen. Houd er wel rekening mee dat [naam van die collega] niet alleen op de groep mag staan, dus bijvoorbeeld niet afsluiten. Vraag dan eventueel iemand anders die zou kunnen afsluiten.
Met vriendelijke groet,
Chef-planning
In het CAO (van internet geplukt omdat ze hem zelf niet ontvangen heeft bij indiensttreding) kan ik er zo niets over vinden.
Ik herken dit vanuit mijn eigen werk totaal niet omdat ze bij ons heel flexibel zijn met verlof opnemen.
Iemand die advies heeft?