Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke Vega? Of toch....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ngangatar
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:19
Fellow Tweakers,

Ik wil mijn videokaart vervangen met een VEGA 56 of 64 ivm met mijn al aanwezige FreeSync monitor https://tweakers.net/pric...14/asus-mg279q-zwart.html waar ik zeer tevreden over ben. Mijn GTX 780 met 6GB trekt de meeste spellen welke ik speel nog redelijk goed maar ik wil een stap voorwaarts en had een kleine financiële meevaller.

Het is voornamelijk een gaming systeem, ik game [1440] op de eerste monitor en ik browse/netflix op de 2e en soms stream ik. Op niet al te lange termijn komt er wellicht een 3e monitor bij.

Ik las overigens onlangs iets over een Nvidia techniek waardoor ook Nvidia kaarten goed met Freesync overweg kunnen. Is dat een marketing stunt of klopt dit werkelijk en zou ik ook naar een 2e hands 1080 ti moeten kijken of een 2070? Ik vermoed dat het advies zal zijn om te gaan voor de VEGA en dan is mijn vraag, welk merk? Is dat nog steeds de Sapphire Nitro, en voor welke versie van de VEGA, de 56 of de 64?

Waar mijn systeem momenteel uit bestaat:
CPU: Intel i7-6700
Moederbord: MSI Z170M Mortar (MS-7972)
GPU: Nvidia GTX 780 6GB
RAM: 16GB (2x8GB) Corsair 2400 Dual Channel DRAM Freq: 1066Mhz

Monitor 1: Asus MG279 [url][/url] 2560 x 1440 IPS 144hz FreeSync (Games)
Monitor 2: Asus VW246 1920x1080 60hz (browsing) (binnenkort vervangen door 2e 27" monitor)

Schijf 1: Samsung SSD Evo 850 232 GB (Windows 10 installatie)
Schijf 2: HP VK0480GDJXV 447 GB (Games)

Systeemkast: Fractal Design core 2300
Voeding: Cooler Master GM G550M

Keyboard: SteelSeries Apex Gaming
Muis: Logitech 900 serie
Koptelefoon: Corsair
Webcam: Logitech C922

Alvast bedankt voor een eventueel advies.

Full time noob, every day again.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:36
Een Vega 56, 64 of 1080 Ti gaat niet zonder de voeding te vervangen. Deze kaarten wil je ivm het verbruik niet anders dan met 2 aparte PEG kabels aansluiten.
De secundaire monitor zou ik op het moederbord aansluiten. Heel groot zal de belasting op de dgpu niet zijn maar alle beetjes helpen door de monitor voor basis taken aan te sluiten via het moederbord op de igpu van de i7-6700.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Nitro Vega 56 met nieuwe voeding erbij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ngangatar
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:19
Uszka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:35:
Een Vega 56, 64 of 1080 Ti gaat niet zonder de voeding te vervangen. Deze kaarten wil je ivm het verbruik niet anders dan met 2 aparte PEG kabels aansluiten.
De secundaire monitor zou ik op het moederbord aansluiten. Heel groot zal de belasting op de dgpu niet zijn maar alle beetjes helpen door de monitor voor basis taken aan te sluiten via het moederbord op de igpu van de i7-6700.
Dat van die PEG kabels is wel een heel fijne constatering en secundair op moederbord heb ik nog nooit over nagedacht eigenlijk. Thanks!

Full time noob, every day again.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True