Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Budgetgame PC zonder GPU (oudere games)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arjanjon
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-08-2019
Ik heb op dit moment problemen met mijn oude (2008) pc, waar het de vraag is of ik daar een oplossing op ga vinden. Mocht dat niet reparabel zijn dan wil een nieuwe machine.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor het spelen van oudere games (ik loop ca 5 jaar achter, AC 2/3, Skyrim etc).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil op dit moment niet veel meer als €500,- uitgeven, maar de mogelijkheid openhouden om later het systeem nog te upgraden (als ik in 2018 ben aangekomen :P )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en beeldscherm komen allemaal mee, als mijn harde schijf nog leeft (Samsung Spinpoint 640GB) mag die ook mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende systeem samengesteld (op basis van BBG Juli Basisgamesysteem en verschillende forum discussies)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 150,45€ 150,45
1ASRock AB350M Pro4€ 70,72€ 70,72
1Sharkoon S25-W€ 49,90€ 49,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 66,50€ 66,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Kingston A400 240GB€ 37,99€ 37,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,43

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren heb ik niet.
-Ik wil sowieso een SSD, maar die hoeft niet bizar groot te zijn (ik speel voornamelijk via Steam, en heb zelden meer als 2 games tegelijk op de PC staan)
-Aangezien ik ooit een voeding heb opgeblazen (combinatie van stof en slechte airflow rondom de kast), wil ik voor ca €40-50 ten minste 2 fans en fatsoenlijke airflow. Lichtjes en look&feel zijn wat mij betreft oninteressant, de kast verdwijnt toch onder het buro.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille en energie zuinige machine zou leuk zijn, maar met mijn budget geen prioriteit.
Aangezien ik in Oostenrijk woon, zou ik ook graag tips krijgen waar ik mijn spullen kan halen/bestellen (al kan ik me voorstellen dat ik dat later zelf mag uitzoeken).

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Mijn idee is om nu een redelijke CPU met videochip te nemen om te kunnen spelen wat ik nu speel, en zodra ik aan de grenzen van het systeem kom een videokaart of 2de reep geheugen erbij te nemen. Aangezien ik nu op een systeem uit 2008 speel (Core 2 Quad Q6600, 4GB, EAH3650 512MB) denk ik dat ik hiermee uit de voeten kan, maar klopt dit ook echt?
Met andere woorden, is het systeem wat ik voor ogen heb voldoende om spellen van een jaar of 5 oud te spelen, en is het een zinvol systeem om later te upgraden, is mijn systeem te optimeren, of ben ik met een budget game systeem zoals de BBG van komende november beter af?

Beste antwoord (via arjanjon op 24-10-2018 08:43)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het budgetsysteem zou iets meer overal Spel-performance geven, maar als je dan over een jaar iets wilt upgraden sta je voor dubbele kosten omdat je dingen gaat vervangen ipv bijzetten.
Dus Voor jouw doel lijkt me dit niet eens zon slecht plan

Schijnbaar doet hij de interne gpu blijkbaar nog niet eens zo slecht op moderne games, als je maar op medium settings speelt https://www.forbes.com/si...rs-at-1080p/#4a59a1643502

Ik verwacht dat oudere games dan ook geen probleem zijn.

Ga je hoger res/kwaliteit willen zul je op een gegeven moment aan een losse gpu moeten.

Om die reden zou ik je psu wat ruimer nemen dan 400W. meer 450-500. dan hoef je die niet meteen te vervangen.

Normaal gesproken is 8gb prima voor de meeste spellen, maar ik weet niet hoe dat zich gedraagt als de GPU daar een aanzienlijk deel van af gaat snoepen.

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het budgetsysteem zou iets meer overal Spel-performance geven, maar als je dan over een jaar iets wilt upgraden sta je voor dubbele kosten omdat je dingen gaat vervangen ipv bijzetten.
Dus Voor jouw doel lijkt me dit niet eens zon slecht plan

Schijnbaar doet hij de interne gpu blijkbaar nog niet eens zo slecht op moderne games, als je maar op medium settings speelt https://www.forbes.com/si...rs-at-1080p/#4a59a1643502

Ik verwacht dat oudere games dan ook geen probleem zijn.

Ga je hoger res/kwaliteit willen zul je op een gegeven moment aan een losse gpu moeten.

Om die reden zou ik je psu wat ruimer nemen dan 400W. meer 450-500. dan hoef je die niet meteen te vervangen.

Normaal gesproken is 8gb prima voor de meeste spellen, maar ik weet niet hoe dat zich gedraagt als de GPU daar een aanzienlijk deel van af gaat snoepen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@arjanjon ik zou iets meer geld uitgeven aan je mATX moederbord pricewatch: ASRock B450 Pro4 en 16GB ram kopen ipv 8

@heuveltje oa HP levert een systeem met Ryzen 2400G met hooguit 225w voeding, dus dat valt wel mee ;)

[Voor 21% gewijzigd door Hackus op 24-10-2018 10:00]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:40:
@arjanjon ik zou iets meer geld uitgeven aan je mATX moederbord pricewatch: ASRock B450 Pro4 en 16GB ram kopen ipv 8

@heuveltje oa HP levert een systeem met Ryzen 2400G met hooguit 225w voeding, dus dat valt wel mee ;)
Voor alleen een 2400G neem ik aan ?
Ts wil er later nog een gpu bijzetten. rx580/gt1070 erbij en je zit toch dicht tegen die 400 aan :)
Het zal misschien best kunnen, maar gezien een 450w voeding amper meer kost zou ik daar dus meteen voor gaan.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

heuveltje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Ts wil er later nog een gpu bijzetten. rx580/gt1070 erbij en je zit toch dicht tegen die 400 aan :)
Het zal misschien best kunnen, maar gezien een 450w voeding amper meer kost zou ik daar dus meteen voor gaan.
Oké, op die fiets kan er beter een zwaardere voeding in. aan de huidige eisen zie ik dat niet af, en zou TS eerder een GTX1050Ti halen of 3GB 1060. maar goed, met pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W zit je altijd safe ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:28

vectormatic

In the parking lot

Kwa geheugen kan ik je sterk aanraden om met een dual channel kitje te beginnen, Die Ryzen APUs zijn dol op brandbreedte (een ryzen CPU ook overigens), een 2400g met 1x8gb zal minder presteren dan een 2200g met 2x4gb

My momma says its just a phase when i fill my days with mayonaise, but no!

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
heuveltje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Pure power 400 is prima voor nu en ook als je een losse GPU plaatst.

7700k @ 4.9ghz + GTX 1080 FTW = 300 watt tijdens gamen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True