Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgraden PC + Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Baileys83
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-12-2018
hallo allemaal,

ik heb nu een pc staan die ik vorig jaar heb overgekocht van een kennis maar ik wil deze graag
upgraden zodat ik de nieuwste spellen weer kan spelen
op een nieuwe monitor ( die ik nog ga aanschaffen die past bij de set
voorkeur 24 inch ( vind ik groot zat )

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen voornamelijk ( hoeft geen 4k of VR )

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb € 600 te besteden aan een goede monitor en upgrades aan de pc zelf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
jazeker ! dit is wat er nu inzit
- Silverstone Behuizing
- Nexus 1100 watt voeding
- AsRock Z68 Extreme 4 gen 3
- Intel i5 2500 K 3,3 ghz
- grote alu koeler op de cpu met fan ( zag geen type )
- 8 GB mach xtreme 2133 mhz
- XFX R7970 Ghost 3gb
- 2 tb Firecuda ( seagate )

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik denk zelf aan:
-ssd schijf als opstart en de 2 tb als opslag voor de games o.a
-nieuwe video kaart ( msi rx 580 8 gb ) ?
- nieuwe monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee , geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
goedkoop maar goed

Ga je overklokken?
als dat makkelijk is dan ja

Wat verwacht je van ons?
graag advies aan een leek wat ik het beste zou kunnen doen om er weer tegen aan te kunnen
hoeft niet allemaal op ultra als het maar soepel loopt.
Welke monitor dan het beste past bij bv de upgrade van de videokaart ( freesync en dergelijke )
ik zier er zoveel dat ik de gok niet durf te nemen.

Extra info
ik heb een MSI afterburner gedaan met BF1 en dan zit de processor op 70 %
en de videokaart op 100%

ik wil iedereen alvast bedanken voor de antwoorden om mij op weg te helpen
mvg Rene

Alle reacties

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:46

amas

Law of Nature: Chaos

Dit zijn goede keuzes:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 279,90€ 279,90
1MSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart€ 189,-€ 189,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,40

Het is stuiver wisselen tussen de RX580 en de GTX1060, maar omdat je jouw prijssegment freesync kunt krijgen en geen Gsync, vind ik AMD een logischere keuze. De monitor is nu in de aanbieding bij Bol.com voor een zeer goede prijs, tot 28 oktober. Je krijgt een 1080p scherm met VA paneel en 144Hz. Nu zal de RX580 144fps bij veel games niet halen, maar daar heb je dus freesync voor. Let er wel op dat dit scherm een kromming heeft. Het is persoonlijk of je dat fijn vindt of niet, maar wees er bewust van. Het is bij monitoren in ieder geval wel een stuk fijner dan bij televisies omdat je er recht voor zit.

Je CPU is inmiddels ook al wat veroudered en op hoge fps zal die de bottleneck gaan worden in je systeem. Probeer hem te overklokken. Zonder teveel risico te nemen kun je er makkelijk 20-30% extra performance uit halen.

[Voor 4% gewijzigd door amas op 23-10-2018 16:59]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

ben het wel eens met @amas
@Baileys83 hoe kom je eigenlijk bij een 1100w voeding/psu ?
:D je zou er nog 8GB ram bij kunnen halen binnenkort. inV&A zal wel wat te vinden zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Baileys83
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 09-12-2018
Hallo Hackus,

Deze zat in de computer toen ik hem kocht !
Type is nexus rx-1.1k gold 1100 watt silent power supply

Hallo Amas

Dank je wel voor je lijstje ! Ziet r goed uit , ik weet ook dat de cpu de bottleneck word dus over een jaar of 2 komt er een ryzen in denk ik

Mvg

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True