Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• RosGrosser
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13-04 21:13
Mijn vraag
...
Gisteravond tussen 17.00 en 17.30 uur werden 6 mobile telefoons van het type Samsung J5 in hun fabrieksinstelling teruggezet. Niemand van mijn team had daar enige invloed op, de meesten kwamen er hedenochtend pas achter. Hadden ook niet de mogelijkheid om alle opgeslagen data / apps terug te halen Bij de Helpdesk hadden ze vanochtend geen verklaring voor het gebeurde.
Heeft iemand van dit geachte forum enig idee hoe dit mogelijk is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 7.0
Samsung experience 8.1...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles opnieuw geïnstalleerd.
...

Beste antwoord (via RosGrosser op 23-10-2018 16:49)

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:58
Grootste kans dat inderdaad dit via Exchange of Office 365 is gegaan zonder verdere informatie te hebben over de inrichting van de telefoon/omgeving.

Het knopje van wipen en de synchronisatie stoppen zit ook wel (vies) dicht bij elkaar.
https://cdn-sysprobs.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2016/01/wipedeviceexchange2016.png
(Dat prullenbakje is de sync verwijderen)

Wanneer dit is aangeklikt is het proces onomkeerbaar is wordt het toestel naar de fabriek instellingen gezet.

⛔⛔⛔Als je dit leest dan betaal je met jouw privacy of keiharde centen!⛔⛔⛔

Alle reacties

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wordt er toevallig gebruik gemaakt van Exchange? In Exchange is er namelijk de mogelijkheid om een telefoon leeg te maken vanaf afstand bij bijvoorbeeld het vertrekken van een werknemer.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Overijverige Office365 beheerder, "grapjas" die de inlog van beheerder weet, ontslagen beheerder die "leuk" wilde zijn?

Misery and hate will kill us all.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:58
Grootste kans dat inderdaad dit via Exchange of Office 365 is gegaan zonder verdere informatie te hebben over de inrichting van de telefoon/omgeving.

Het knopje van wipen en de synchronisatie stoppen zit ook wel (vies) dicht bij elkaar.

(Dat prullenbakje is de sync verwijderen)

Wanneer dit is aangeklikt is het proces onomkeerbaar is wordt het toestel naar de fabriek instellingen gezet.

⛔⛔⛔Als je dit leest dan betaal je met jouw privacy of keiharde centen!⛔⛔⛔

• RosGrosser
Wij gebruiken inderdaad Exchange en Office 365

• RosGrosser
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie medewerking.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True