Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zeer slecht geluid Bowers & Wilkins 683S2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Wil60
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-10-2018
Mijn vraag
...
Onlangs heb ik de B&W 683S2 luidsprekers aangeschaft en deze aangesloten op m'n NAD C325BEE versterker. Tot m'n stomme verbazing zeer slecht geluid. Lijkt wel of er een oude lp opstaat. Daarbij nauwelijks bas. Wat doe ik verkeerd? Ben niet zo'n audiofiel maar hier had ik toch meer van verwacht. Iets doe ik fout maar wat?

Alle reacties

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Je geeft erg weinig info, zodat er straks allemaal vragen gaan komen die jij al geprobeerd hebt. (ga ik van uit, want dat is de eerste troubleshoot)

Klinken andere speaker wel "goed", zodat het probleem niet in de NAD gezocht hoeft te worden?
Heb je al andere kabel geprobeerd?
Heb je "slecht" geluid via elke input source?
etc,etc

<edit>
Zijn de B&W's nieuw aangeschaft of 2dehands?

[Voor 7% gewijzigd door Gero71 op 23-10-2018 16:02]

Misery and hate will kill us all.

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-06 08:17
De 683'en krijgen wel aanmerkelijk meer laag als je ze dichter naar de muur plaatst. Bij de 684 was dat dikwijls noodzakelijk omdat het laag anders echt amper aanwezig was. Ik zou sowieso nog even spelen met de plaatsing van je speakers.

• pyrofielo
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
*knip* minder grof taalgebruik mag wel.

wat speel je af en hoe? hangt er een cd speler aan of een platenspeler zonder voorversterker. Of wellicht heb je je laptop met een action kabeltje eraan hangen.

als je ze in tegenfase aansluit kan je weleens wat bas missen maar je beschrijving klinkt wat erger dan dat. Dus ik vermoed dat er wat anders aan de hand is..

[Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 27-10-2018 15:06]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Repel Steel
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:53
Kijk ook even of de "bridge" achterop er wel op zit.

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:55

DarkUnreal

Postmaster General

Ohm's hetzelfde van de nieuwe en ouwe speakers?

iRacing Profiel

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@Wil60De template die naar voren komt als je een Vraag-topic opent is er niet voor niets. Graag deze de volgende keer gebruiken om zo veel mogelijk informatie te geven. Dan hoeven wij hier niet naar relevante informatie te gaan vissen.

Tevens de titel van het topic gewijzigd, ik ken Wilkinson vooral van de scheermesjes, niet van de speakers ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• birdie_man
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-06 12:30
Kijk ook even of je de speakers niet uit fase hebt aangesloten, dat wil ook nog wel eens lijken op "nauwelijks bas". En inderdaad checken of de luidsprekerterminals zijn doorverbonden, anders luister je alleen naar je middentoner en tweeter.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True