Toon posts:

Vraag over binnenkomend internetsignaal in wooncomplex

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvEViolent
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-08-2019
Hallo, nieuwe Tweakers-gebruiker hier! Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats ben voor mijn probleem...

Mijn vraag

Zoals in de titel beschreven staat, heb ik een vraag over de mogelijkheden van mijn binnenkomend internetsignaal.
Wat ik precies hiermee wil bereiken, zal ik zometeen uitleggen, eerst zal ik even kort vertellen hoe ik op het punt (van wanhoop) ben gekomen dat ik hier de vraag kwam stellen.
Ik woon sinds kort in een nieuw complex, waarbij vanuit de huisbaas een internetsignaal 'gratis' geregeld is. Deze komt ergens uit de muur, en steekt in een TP-link router, waardoor wij weer Wi-Fi en bekabelde verbindingen door het huis kunnen regelen. Werkt allemaal naar behoren.
ECHTER, om nu even specifiek te worden, heb ik ook een PS4. Deze krijgt met een LAN-kabel internetverbinding, maar doordat er dus onze eigen router tussen zit, én wij niet kunnen achterhalen waar het originele internetsignaal vandaan komt, krijgt mijn PS4 een 'Strict NAT-type', wat spelen en/of praten met vrienden zo goed als onmogelijk maakt.
Ik weet het een en ander van NAT-type veranderen (Port Forwarding, DMZ etc.), dit heb ik in vorige woningen ook gedaan (waar ik wél wist waar het oorspronkelijke signaal vandaan kwam) en dit werkte dus ook elke keer.
Nu echter, heb ik mijn PS4 al in de router staan met alle Port Forwards én de DMZ, maar het NAT-type wil niet veranderen.

Het binnenkomend signaal, dat de router in komt, heb ik ook al eens rechtstreeks mijn laptop in gedaan, maar na IP-controle probeerde ik in te loggen op deze router (IP adres in browser invoeren) maar deze 'bestaat niet'. Hierdoor kan ik dus niet achterhalen hoe dit binnenkomend signaal geregistreerd staat in bijbehorende router (en daar eventueel nog wat veranderingen in proberen te maken).

Lang verhaal, ik weet het, maar ik dacht ik geef zo veel mogelijk informatie, over de dingen die ik zelf al heb geprobeerd. Mijn vraag is dus het volgende:

Weet iemand of er nog andere opties zijn om er in ieder geval voor te zorgen dat mijn NAT-type te verbeteren, of een andere oplossing te vinden is mbt. het verbeteren van mijn NAT op mijn PS4?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Router: TP-link 450M Wireless N Gigabit Router
Model No. TL-WR1043ND
...

Nogmaals, eerste keer hier met een internetprobleem dat ik niet zelf heb kunnen oplossen, hopelijk beledig ik niemand hier door een vraag te stellen die indirect ook over de PS4 gaat, haha!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:22

keur0000

-------- N O N E --------

whatsmyip.com al eens geprobeerd?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• EvEViolent
ja, deze heb ik ook al geprobeerd. Maar na het vinden van dit IP-adres kreeg ik het vervolgens niet geregeld om in te loggen of de bijbehorende router te vinden. :(

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:19
Nu echter, heb ik mijn PS4 al in de router staan met alle Port Forwards én de DMZ, maar het NAT-type wil niet veranderen.
Klinkt als nat achter nat.

Wat is het "externe" ip op je router? (niet via whatsmyip bekeken, maar gewoon inloggen op je router, zal ergens moeten staan). Indien dat een private adres is, heb je een probleem. Anders moet het zonder al te veel gerommel lukken.

• gbw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-05 21:19
Hoe ik het lees, lijkt het erop dat je bij je huisbaas moet aankloppen om portforwarding via de router te regelen. De router die er bij jou tussen zit, zal geen portforwarding kunnen realiseren aangezien deze een inkomende LAN verbinding heeft, en geen WAN.

Jouw router keurt het dus goed dat poort X openstaat, maar de router van jouw huisbaas niet.

Correct me if I'm wrong..

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 11:22

keranoz

/dev/urandom

Klinkt inderdaad als NAT achter NAT. eric.1 was me net voor.

Je zou kunnen gaan testen of UPNP aan staat op de "hoofdrouter" (de router waar de internetvebinding voor jouw router vandaan komt. Sluit je PS4 eens aan op de kabel die normaal naar jouw TP-Link router gaat. Als het dan werkt zou je misschien een switch kunnen kopen en daarvan 1 kabel naar jouw PS4 laten lopen en de andere naar je TP-Link router.

• EvEViolent
keranoz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:56:
Klinkt inderdaad als NAT achter NAT. eric.1 was me net voor.

Je zou kunnen gaan testen of UPNP aan staat op de "hoofdrouter" (de router waar de internetvebinding voor jouw router vandaan komt. Sluit je PS4 eens aan op de kabel die normaal naar jouw TP-Link router gaat. Als het dan werkt zou je misschien een switch kunnen kopen en daarvan 1 kabel naar jouw PS4 laten lopen en de andere naar je TP-Link router.
dit heb ik reeds geprobeerd, maar dit leverde helaas geen verschil op...

• EvEViolent
gbw_ schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:55:
Hoe ik het lees, lijkt het erop dat je bij je huisbaas moet aankloppen om portforwarding via de router te regelen. De router die er bij jou tussen zit, zal geen portforwarding kunnen realiseren aangezien deze een inkomende LAN verbinding heeft, en geen WAN.

Jouw router keurt het dus goed dat poort X openstaat, maar de router van jouw huisbaas niet.

Correct me if I'm wrong..
Dit dacht ik dus inderdaad zelf ook. Voordat ik bij mijn huisbaas eventueel ging vragen wilde ik natuurlijk even alle mogelijke andere opties bespreken hier, misschien dat de slimme mensen hier andere oplossingen konden bieden, haha.

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 11:22

keranoz

/dev/urandom

EvEViolent schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Dit dacht ik dus inderdaad zelf ook. Voordat ik bij mijn huisbaas eventueel ging vragen wilde ik natuurlijk even alle mogelijke andere opties bespreken hier, misschien dat de slimme mensen hier andere oplossingen konden bieden, haha.
Een VPN :+

Maar, ik zou even overleggen met je huisbaas, hopelijk valt er wat te regelen :) voor de rest denk ik dat je weinig zelf kan, je bent praktisch volledig afhankelijk van je huisbaas.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:15
Je kunt een dedicated IP VPN afnemen en deze in je router instellen.

Voor de gehele verbinding is dat wellicht niet nodig, dus alleen je PS hierop aansluiten als je daadwerkelijk gaat gamen zou de prijs kunnen drukken.

• EvEViolent
eric.1 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:53:
[...]

Klinkt als nat achter nat.

Wat is het "externe" ip op je router? (niet via whatsmyip bekeken, maar gewoon inloggen op je router, zal ergens moeten staan). Indien dat een private adres is, heb je een probleem. Anders moet het zonder al te veel gerommel lukken.
In mijn router vind ik geen kopje 'extern IP'. (ben een leek in sommige opzichten haha). Is dit het IP dat onder 'WAN' staat? Want ik had voor de zekerheid dus gekeken op whatsmyip en dit getal is nergens te vinden in mijn router-gegevens.. :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:50
Inderdaad, het ipadres dat bij wan staat moet je hebben.

• EvEViolent
job schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:07:
Inderdaad, het ipadres dat bij wan staat moet je hebben.
hier komt even de paranoïde versie van mij naar boven haha, kan ik dit gewoon delen of is dit 'riskant', hahaha :P

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:30
Is het 10.iets.iets.iets of 172.16 tot 31.iets.iets of 192.168.iets.iets?

Dan kun je de adressen veilig delen. Is het iets anders dan wordt het iets onveiliger.

[Voor 38% gewijzigd door Groentjuh op 23-10-2018 15:15]

• EvEViolent
Groentjuh schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:14:
Is het 10.iets.iets.iets of 172.16 tot 31.iets.iets of 192.168.iets.iets?
192.168.XXX.XXX inderdaad ja

• EvEViolent
In ieder geval alvast bedankt voor de eerste reacties, ik ben blij dat jullie een aantal tips hebben kunnen geven. Ik zal tevens ook mijn huisbaas gaan vragen of er een mogelijkheid is tot Port Forwarding in 'de hoofdrouter'.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee