Toon posts:

Silent uninstall HP Support Assistant

Pagina: 1
Acties:

• mjklomp1988
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-01 20:34
Hallo,

Ik wil graag de applicatie "HP Support Assistant" verwijderen via SCCM.
Als ik het commando "msiexec.exe /qn /x {F322B446-B157-4257-B44F-4F22D41F8EDB}" uitvoer dan zou de applicatie silent verwijderd moeten worden.

Echter als ik dit commando via een CMD prompt uitvoer dan verschijnt er alsnog een popup met de vraag of ik settings en preferences wil bewaren.

Hebben jullie enig idee hoe ik deze popup kan omzeilen zodat ik de software silent kan verwijderen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je bent de /quiet optie vergeten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:45
/qn staat voor quiet without user interaction, dus in die parameter wordt de /quiet al afgevangen. Dit zou voldoende moeten zijn, echter als ik google zie ik dat er veel meer mensen hier tegenaan lopen en ben ik bang dat dit gewoon een brakke installer is..

Hoe run je het commando, is dit als system (met bijv. psexec) of als user? Wellicht dat hier nog een verschil in zit.

Probeer anders deze parameter eens, ik denk dat deze true of false kan zijn:
UninstallKeepPreferences=TRUE

[Voor 9% gewijzigd door Roflzor op 23-10-2018 15:54]

• mjklomp1988
Roflzor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

/qn staat voor quiet without user interaction, dus in die parameter wordt de /quiet al afgevangen. Dit zou voldoende moeten zijn, echter als ik google zie ik dat er veel meer mensen hier tegenaan lopen en ben ik bang dat dit gewoon een brakke installer is..

Hoe run je het commando, is dit als system (met bijv. psexec) of als user? Wellicht dat hier nog een verschil in zit.

Probeer anders deze parameter eens, ik denk dat deze true of false kan zijn:
UninstallKeepPreferences=TRUE
Ik heb het commando uitgevoerd via een CMD prompt (as administrator) als ook via SCCM als system.
UninstallKeepPreferences=TRUE werkt niet.

Lijkt dus inderdaad een brakke installer.

Iemand nog andere ideeën?

• mjklomp1988
Iemand?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:31

sh4d0wman

Long live the King!

Met Roflzor, de TRUE/FALSE zou moeten werken om de settings prompt niet meer in beeld te krijgen.

O.a. in gebruik in het volgende script:
https://github.com/arcade...tware-Removal-Utility.ps1

Check line 1056:
$uninstallarguments = "/x$($id) /qn /norestart UninstallKeepPreferences=TRUE"
# Only way to skip prompt asking to save preferences in version 8.1.52.1, also works silently for older and newer versions of HPSA

Dus als jij "msiexec.exe /x {F322B446-B157-4257-B44F-4F22D41F8EDB} /qn /norestart UninstallKeepPreferences=TRUE" aanroept krijg je nog steeds de popup in beeld? Wordt de uninstall voltooid als je kiest om de settings niet op te slaan?

Test anders eens of dit script het wel kan verwijderen. Uiteraard in een test-omgeving voor de veiligheid ;)

[Voor 7% gewijzigd door sh4d0wman op 02-11-2018 15:23]

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee