Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Silent uninstall HP Support Assistant

Pagina: 1
Acties:

• mjklomp1988
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21-02-2019
Hallo,

Ik wil graag de applicatie "HP Support Assistant" verwijderen via SCCM.
Als ik het commando "msiexec.exe /qn /x {F322B446-B157-4257-B44F-4F22D41F8EDB}" uitvoer dan zou de applicatie silent verwijderd moeten worden.

Echter als ik dit commando via een CMD prompt uitvoer dan verschijnt er alsnog een popup met de vraag of ik settings en preferences wil bewaren.

Hebben jullie enig idee hoe ik deze popup kan omzeilen zodat ik de software silent kan verwijderen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:26

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je bent de /quiet optie vergeten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Roflzor
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-06 17:05
/qn staat voor quiet without user interaction, dus in die parameter wordt de /quiet al afgevangen. Dit zou voldoende moeten zijn, echter als ik google zie ik dat er veel meer mensen hier tegenaan lopen en ben ik bang dat dit gewoon een brakke installer is..

Hoe run je het commando, is dit als system (met bijv. psexec) of als user? Wellicht dat hier nog een verschil in zit.

Probeer anders deze parameter eens, ik denk dat deze true of false kan zijn:
UninstallKeepPreferences=TRUE

[Voor 9% gewijzigd door Roflzor op 23-10-2018 15:54]

• mjklomp1988
Roflzor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

/qn staat voor quiet without user interaction, dus in die parameter wordt de /quiet al afgevangen. Dit zou voldoende moeten zijn, echter als ik google zie ik dat er veel meer mensen hier tegenaan lopen en ben ik bang dat dit gewoon een brakke installer is..

Hoe run je het commando, is dit als system (met bijv. psexec) of als user? Wellicht dat hier nog een verschil in zit.

Probeer anders deze parameter eens, ik denk dat deze true of false kan zijn:
UninstallKeepPreferences=TRUE
Ik heb het commando uitgevoerd via een CMD prompt (as administrator) als ook via SCCM als system.
UninstallKeepPreferences=TRUE werkt niet.

Lijkt dus inderdaad een brakke installer.

Iemand nog andere ideeën?

• mjklomp1988
Iemand?

• sh4d0wman
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Long live the King!

Met Roflzor, de TRUE/FALSE zou moeten werken om de settings prompt niet meer in beeld te krijgen.

O.a. in gebruik in het volgende script:
https://github.com/arcade...tware-Removal-Utility.ps1

Check line 1056:
$uninstallarguments = "/x$($id) /qn /norestart UninstallKeepPreferences=TRUE"
# Only way to skip prompt asking to save preferences in version 8.1.52.1, also works silently for older and newer versions of HPSA

Dus als jij "msiexec.exe /x {F322B446-B157-4257-B44F-4F22D41F8EDB} /qn /norestart UninstallKeepPreferences=TRUE" aanroept krijg je nog steeds de popup in beeld? Wordt de uninstall voltooid als je kiest om de settings niet op te slaan?

Test anders eens of dit script het wel kan verwijderen. Uiteraard in een test-omgeving voor de veiligheid ;)

[Voor 7% gewijzigd door sh4d0wman op 02-11-2018 15:23]

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True