Toon posts:

Oplossing voor home cinema

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 20:02
Ik zoek een?
Oplossing om mijn films af te spelen met optimaal geluid en het liefst zonder gehannes met een externe harde schijf. Mijn situatie is als volgt: Ik heb een Onkyo HT-S7705 set. Via een een oude popcorn media speler keek ik in mijn appartement films met HD-DTS kwaliteit. Sinds een paar maanden heeft de popcorn het begeven en wilde ik iets nieuws. Om af te zijn van het op en neer lopen met een externe harddisk heb ik via mijn mac mini een plex server opgezet en speelde ik de media af via een apple tv. Dit omdat er Atmos op mogelijk is. Toch heb ik het idee dat de geluidskwaliteit een stuk minder dan met de oude popcorn. Ook valt de verbinding/transcoding ooit weg, kan dit met mijn internetverbinding hier debet aan is? Heb een KPN standaardpakket tot 100 Mbit/s download 10 Mbit/s upload. Ik heb geprobeerd de mac Mini te koppelen aan de receiver, maar deze zet de audio ook niet goed door.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil dus mijn films af kunnen spelen op de best mogelijke manier, met behoud van de bron kwaliteit. Ik heb een Onkyo HT-S7705, nu nog een Philips Full-HD TV (op termijn een LG 55C8), Apple TV4K en een Mac Mini. Op termijn wil ik er ook 4K materiaal op kunnen afspelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wellicht kan het heel gemakkelijk met een android box a la Nvidia Shield of iets in die lijn. Om het draadloos te houden, zou het dan mogelijk moeten zijn om op de Shield de mappen op mijn mac aan te kunnen. Anders is een NAS ook een optie?

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die verbinding is heel simpel: dat zit hem in de wireless lan. Sluit de boel bekabeld aan en je bent er ws vanaf.

Vwb de geluidskwaliteit die je meent te ervaren: bij een zelfde bron met een zelfde signaal en het digitaal doorsturen naar de receiver is de geluidskwaliteit puur afhankelijk van de receiver en de speakers (want digitaal tot aan de eindversterking. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je het referentievolume van die bron een klein stukje omhoog zou kunnen brengen. Klinkt ie net iets harder en vermoedelijk weer op het niveau dat je gewend was :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-06 20:02
The Eagle schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:34:
Die verbinding is heel simpel: dat zit hem in de wireless lan. Sluit de boel bekabeld aan en je bent er ws vanaf.

Vwb de geluidskwaliteit die je meent te ervaren: bij een zelfde bron met een zelfde signaal en het digitaal doorsturen naar de receiver is de geluidskwaliteit puur afhankelijk van de receiver en de speakers (want digitaal tot aan de eindversterking. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je het referentievolume van die bron een klein stukje omhoog zou kunnen brengen. Klinkt ie net iets harder en vermoedelijk weer op het niveau dat je gewend was :)
Alles is al bekabeld, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Misschien dat de Mac mini of apple tv 4k het formaat (hd-dts) niet goed aan kunnen?

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:06

Bartske

Valar Morghulis

Iets met kodi erop? Dat werkt voor mij prima voor zo goed als alle formaten.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee