Toon posts:

Remote desktop advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik zit momenteel met de volgende vraag:

Ik zoek een apparaatje dat 24/7 een remote desktop kan draaien, met daarop google chrome. Het apparaatje moet het aankunnen om 1 website correct te tonen (dus met alle afbeeldingen etc). Lage latencies zijn ook van belang, alsmede laag stroomverbruik. Van het apparaatje wordt dus eigenlijk qua prestaties vrij weinig verwacht.

Hierop moet remote kunnen worden ingelogd vanaf zowel pc als Apple en Android telefoon.
Kan iemand me hiervoor een goede, en zo goedkoop mogelijke oplossing aanraden?

Beste antwoord (via Stoffa op 23-10-2018 14:04)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Raspberry Pi met VNC?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Raspberry Pi met VNC?

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:07
Een raspberry pi met daarop een VNC server? En dan met de VNC app verbinden.

Edit: en net te laat :)

[Voor 15% gewijzigd door Ozzie op 23-10-2018 13:28]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• kjeldlarmit
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-05 07:25
Raspberry Pi lijkt me hier wel een juist apparaat voor.

Ik kan de mijne remote benaderen via ssh, maar lijkt me dat VNC ook wel een app heeft voor iOS en Android.

edit; ook te laat, maar 3x hetzelfde antwoord dus RPI lijkt me het juiste apparaat :P

[Voor 21% gewijzigd door kjeldlarmit op 23-10-2018 13:28]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 07:51
Wil je op het device zelf de website draaien en daarop remote kunnen inloggen,
Of wil je het scherm van een andere desktop / machine de beelden laten zien.

Bij optie 2 zou je kunnen kijken naar een Chromecast of eventueel een Steamlink ( lagere Latency ).
Voor optie 1 zou je kunnen kijken naar een Raspberry Pi 3 bijvoorbeeld, maar de ik weet niet hoe zwaar de pagina is.
Ook voor optie 1 zou je een chromecast kunnen gebruiken als je een beetje handig bent met programeren.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:07
kjeldlarmit schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:28:
Raspberry Pi lijkt me hier wel een juist apparaat voor.

Ik kan de mijne remote benaderen via ssh, maar lijkt me dat VNC ook wel een app heeft voor iOS en Android.

edit; ook te laat, maar 3x hetzelfde antwoord dus RPI lijkt me het juiste apparaat :P
Gebeurt niet vaak, zoveel eensgezindheid tussen tweakers :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor mij is het doel heel erg onduidelijk, wat wil je uiteindelijk bereiken. Krijg het gevoel dat er op een scherm een bepaalde webpagina getoond moet worden die zeer vaak refreshed.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Stoffa
  • Nu online
Het gaat om een bettingsite (Betway.com) waar ik een vriend van me via mijn account wil laten betten. Die site moet hij dus remote kunnen besturen.

Ik heb dus liever niet dat hij bv mijn hele pc kan gaan besturen, gewoon alleen de betwayaccount.

[Voor 25% gewijzigd door Stoffa op 23-10-2018 13:53]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stoffa maar waarom doet hij dat niet gewoon via zijn eigen PC?

Daarnaast voldoet je openingspost niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus kunnen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

• Stoffa
  • Nu online
rens-br schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:58:
@Stoffa maar waarom doet hij dat niet gewoon via zijn eigen PC?

~[mbr]Daarnaast voldoet je openingspost niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Zou je dus kunnen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?~[/]
Kijk, daarom opende ik ook gewoon zonder details betreffende het doel: Ik ben niet op zoek naar een discussie over de motivatie of redenen, maar simpelweg naar een hardwarematige discussie over de oplossing.

Anyway, ik denk dat ik het pad van de Raspberry Pi maar eens ga volgen, klinkt goed. Wmb mag deze dan dicht.

Iedereen dank voor de hulp!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat je met VNC de desktop te zien krijgt op de telefoon, leuk maar of je hebt een hele grote telefoon of een bril nodig. Zelf een VPN server opzetten via welke je normaal inlogt is dan makkelijker, en je kan de native app gebruiken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee