.
[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:11 ]
[ Voor 99% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:11 ]
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 24-10-2018 15:33 ]
Kampeerautotarief
Voor een kampeerauto is de motorrijtuigenbelasting voor een tijdvak van 3 maanden een kwart van de belasting die u moet betalen voor een personenauto.
[ Voor 70% gewijzigd door Wuursj op 23-10-2018 12:41 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Anoniem: 472287
Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987
[ Voor 151% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2019 10:11 ]
Afhankelijk van de gemeente waar je woont zijn het vaak mede wijk bewoners die via klachten het optreden van die gemeente initiëren.tweakmember schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:13:
[...]
als het gewoon een omgebouwd bestelbusje is dan lijkt niet dat de gemeente probleem gaan vinden als je deze voor je deur op de parkeerplaats zet? (waarschijnlijk zullen ze niet eens opmerken dat er een omgebouwde bestel bus is)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
7400 Wp op het dak
Aap!
Dat zou je denken, maar de gemeente waar ik woon heeft in de APV gewoon maten van voertuigen opgenomen.tweakmember schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:13:
[...]
als het gewoon een omgebouwd bestelbusje is dan lijkt niet dat de gemeente probleem gaan vinden als je deze voor je deur op de parkeerplaats zet? (waarschijnlijk zullen ze niet eens opmerken dat er een omgebouwde bestel bus is)
Daar valt natuurlijk ook niks over te zeggen, op je eigen oprit mag je zetten wat je wilt. Aan de straat zijn die grote zichtbelemmerende en meestal spuugelijke campers ongewenst, vandaar de regels in de APV.PepijnK schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:01:
[...]
Terwijl er in diezelfde wijk meerdere kleine campers en grote caravans op mensen hun eigen oprit staan, waar nooit iemand wat over zegt. Mijn ouders hebben gewoon de pech dat ze een zeiksnor als achterbuur hebben.
Niet helemaal waar. Ook voor een camper op op een eigen oprit zijn regels en mag niet altijd ivm 'aanzicht van de gemeente'mashell schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Daar valt natuurlijk ook niks over te zeggen, op je eigen oprit mag je zetten wat je wilt. Aan de straat zijn die grote zichtbelemmerende en meestal spuugelijke campers ongewenst, vandaar de regels in de APV.
https://www.dewitschijnde...-of-caravan-voor-je-deur/Camper op eigen terrein
Als u een caravan of camper op uw eigen oprit zet, gelden andere regels. Op eigen terrein mag u uw kampeermiddel zo lang neer zetten als u zelf wilt. Toch? Niet dus! Ook het neerzetten van een camper of caravan op eigen terrein is wel degelijk gebonden aan regels. Uw gemeente kan (eveneens geregeld in een APV) eisen dat uw caravan achter de ‘achtergevelrooilijn’ moet komen te staan. Kijk dit altijd na in de APV van uw eigen gemeente.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
https://www.nijmegen.nl/d...rvoer/parkeren-op-straat/mashell schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Daar valt natuurlijk ook niks over te zeggen, op je eigen oprit mag je zetten wat je wilt. Aan de straat zijn die grote zichtbelemmerende en meestal spuugelijke campers ongewenst, vandaar de regels in de APV.
Gewoon een flinke schutting of haag optrekken dan...PepijnK schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:40:
[...]
https://www.nijmegen.nl/d...rvoer/parkeren-op-straat/
Helemaal onderaan de pagina, "... of op een plek zichbaar vanaf de openbare weg." Ik mag van de APV dus geen caravan of camper stallen in mijn eigen voortuin. Ondanks dat dat mijn erf is, is het zichtbaar vanaf de openbare weg.
Een mooie shutting van gaas doek, heel mooie bedrukt met een foto van de betreffende camper of caravan tijdens de vakantie. Feitelijk is het voertuig niet meer zichtbaar vanaf de openbare weg.Flozem schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:10:
[...]
Gewoon een flinke schutting of haag optrekken dan...
Ik dacht aan camouflagenet. Zo van zie jij ‘em? Ik niet.TerminalNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:23:
[...]
Een mooie shutting van gaas doek, heel mooie bedrukt met een foto van de betreffende camper of caravan tijdens de vakantie. Feitelijk is het voertuig niet meer zichtbaar vanaf de openbare weg.
Op het moment dat buren zo lastig gaan doen over je eigen terrein zou ik toch zoiets als oplossing zoeken
Ik ben ooit iemand tegen gekomen die het omgekeerde deed omdat je een camper niet overal mag parkeren. Die had een bedrijfsbusje met keukentje, zit, bed. In het buitenland mag je een normale camper trouwens wel vaak gewoon parkeren.Wuursj schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:28:
Ja.
Maar wel met een hoop 'maren':
- ding moet ingericht zijn als camper. Bijv. standaard VW transporter voldoet niet omdat er een hoogte eis is. Je hebt dus naast alle meubeltjes ook een duur klap/schuif/hef dak nodig.. Bij belastingdienst is de volledige lijst eisen te vinden.
- bedenk dat je veel campers niet zo maar in je wijk voor de deur mag parkeren, afhankelijk van de verordering in je gemeente en in hoeverre dat ding er uit ziet als een camper.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Anoniem: 472287
Ik kan hem zo snel even niet vinden, maar zo was er ook een kerel die de motor uit zijn auto had gehaald en er een BBQ van had gemaakt.TerminalNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:23:
[...]
Een mooie shutting van gaas doek, heel mooie bedrukt met een foto van de betreffende camper of caravan tijdens de vakantie. Feitelijk is het voertuig niet meer zichtbaar vanaf de openbare weg.
Op het moment dat buren zo lastig gaan doen over je eigen terrein zou ik toch zoiets als oplossing zoeken
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 25-10-2018 07:34 ]
Je haalt wat zaken die elkaar.PepijnK schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:01:
[...]
Dat zou je denken, maar de gemeente waar ik woon heeft in de APV gewoon maten van voertuigen opgenomen.
Mijn gemeente heeft het volgende op de site staan: met een aanhanger, caravan of camper mag u niet langer dan 3 dagen achter elkaar parkeren op de openbare weg of op een plek zichtbaar vanaf de openbare weg. Is uw voertuig langer dan 6 meter, of hoger dan 2,4 meter? Dan mag u daarmee niet op of aan de openbare weg parkeren, ook niet op een parkeerterrein. Voor grote voertuigen zijn speciale parkeerlocaties.
Maar zoals hier al is opgemerkt, het hangt sterk af van je buren. Bij mijn ouders achter in de straat woont iemand die gelijk de gemeente belt als hun camper in de straat staat. Nou is die langer dan 6m en hoger dan 2,40m, maar het is weldegelijk toegestaan om het ding te laden en lossen. Ze mogen die camper 24u in de straat hebben staan voor dat doel.
Terwijl er in diezelfde wijk meerdere kleine campers en grote caravans op mensen hun eigen oprit staan, waar nooit iemand wat over zegt. Mijn ouders hebben gewoon de pech dat ze een zeiksnor als achterbuur hebben.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq