Toon posts:

2700x of 9900k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 23:03
Beste mede-tweakers,

Voor een vriend ben ik een pc aan het bouwen en de 2080ti is bijna binnen, maar blijf twijfelen tussen een 9900knof een 2700x. Budget of merkgebondenheid speelt geen rol. De beste keus voor nu en in de toekomst. Komt in een evolv shift (itx) en closed loop 120mm radiator koeling.

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:53
Ik zou de 2700x kiezen in verband met dat je bij een 9900k echt een stevig

Z390 bord moet hebben met top VRM’s wat het qua prijs gewoonweg het bijna dubbele maakt bijna van een Ryzen setup.

Dat bespaarde geld zou ik dan leggen bij de videokaart.

[Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 23-10-2018 12:04]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom is dat zoveel anders voor een 9900k ? Zeker aangezien de TDP van de 9900k (95Watt) lager is dan de 2700x (105Watt).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 12:35
Op 1080p 240hz zou ik voor een 9900k gaan, daar kun je denk wel 15-20% winst verwachten. Vanaf 1440p en hoger zou ik voor de 2700x kiezen, of je moet 3-5% winst het prijsverschil waard vinden.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
freaky35 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:03:
Ik zou de 2700x kiezen in verband met dat je bij een 9900k echt een stevig

Z390 bord moet hebben met top VRM’s wat het qua prijs gewoonweg het bijna dubbele maakt bijna van een Ryzen setup.

Dat bespaarde geld zou ik dan leggen bij de videokaart.
Er zit ook al een RTX 2080 in, dus ik betwijfel of budget hier een factor is...
Zoja dan kun je prima toe met een 2700X, wil je domweg iedere procent performance dan wordt het een 9900K.

@no_way_today contoleer wel even of die waterkoeling de warmte wel kwijt kan met die 120mm radiator, zowel de 9900K als de 2700X verstoken leuk wat energie. Een grotere radiator of een goede luchtkoeler zijn misschien betere opties.

🖥️ | 🚗

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk wat je met die 2080ti gaat doen, verwacht ik minimaal 1440 of 4k gaming, in dat gebied is het verschil tussen die 2 marginaal (dacht 5% op z'n best), zou je prijs/prestatie veel beter afzijn met een 2700x. Maarja, als je het geld hebt en alles moet maximaal, is de 9900k de betere keuze.

Maar een 120mm cooler, weet niet of dat wel voldoende is bij fullload.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• freaky35
Maak dan van die koeler meteen dan maar een 360mm radiator van. op stock clocksnelheid kan deze namelijk al amper de warmte kwijt

Hoe beter de koeling is hoe beter de prestaties.
En check echt goed dat je een bord heeft met goede vrm’s.

[Voor 25% gewijzigd door freaky35 op 23-10-2018 12:17]

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:43
DukeBox schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Waarom is dat zoveel anders voor een 9900k ? Zeker aangezien de TDP van de 9900k (95Watt) lager is dan de 2700x (105Watt).
Die 95Watt voor de 9900K geld enkel voor moederborden met 4 VRM's en standaard bios settings. Maar dan heb je een all core turbo van max 4.3Ghz. En haal je dus nooit de performance die ze in de reviews laten zien.

Als je alles uit de 9900K wil halen heb je dus een duur moederbord nodig met meer VRM's die voldoende stroom kunnen leveren. Samen met de correcte bios settings ga je dan out of spec van de intel CPU en dan haal je indd de hogere all core turbo's, maar verbruik je dus wel 150-240Watt

Zo worden de consumenten altijd weer mooi bedrogen door de intel marketing.

De beste en verstandigste keuze op dit moment is gewoon een AMD 2700x

• Timba-
freaky35 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:10:
Maak dan van die koeler meteen dan maar een 360mm radiator van. op stock clocksnelheid kan deze namelijk al amper de warmte kwijt

hoe beter de koeling is hoe beter.
En check echt goed dat je een bord heeft met goede vrm’s.
Of nóg beter (en goedkoper) een goeie luchtkoeler zoals een noctua dh15 :)

Fuck waterkoeling. :+

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@no_way_today ATX moederbord, en ga je overklokken of blijft alles stock ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• no_way_today
Timba- schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Dacht dat waterkoeling de beste keus zou zijn? Er kan namelijk (in die kast) 1x 120mm radiator of een 82mm hoge koeler.

• no_way_today
Hackus schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:17:
@no_way_today ATX moederbord, en ga je overklokken of blijft alles stock ?
Stock, maar wel ITX

• Timba-
no_way_today schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Dacht dat waterkoeling de beste keus zou zijn? Er kan namelijk (in die kast) 1x 120mm radiator of een 82mm hoge koeler.
Mja daar zijn de meningen over verdeeld. die waterkoeling gaat het alleen op zo'n processor trekken als ie koude lucht van buiten verwarmd en naar binnen trekt. Waardoor je videokaart van 1400 euro het zwaarder gaat krijgen en je videokaart waarschijnlijk gaat throttlen. Een goeie luchtkoeler pakt gewoon de lucht die naar binnen wordt geblazen.

Als je zoveel geld besteed aan een cpu en gpu zou ik wel even kijken naar een kast met goede airflow zoals een fractal meshify of silverstone redline 06. Beetje zonde als je door een te hete kast niet het potentieel van je dure onderdelen benut.

Edit: oh ik zie dat je itx wilt.. Nouja zoiets zou ik nooit doen met die onderdelen en heb ik me dus ook niet over ingelezen. Zul je misschien zelf even moeten doen.

[Voor 12% gewijzigd door Timba- op 23-10-2018 12:24]

• freaky35
no_way_today schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Vergeet je 9900k dan maar, een 120mm radiator gaat die cpu nooit koel houden,in combinatie dus dat het in een kleine behuizing zit,met een 2080ti die wel wat warmte wil produceren.Dat is vragen om problemen :X

Als je een 9900k wilt,neem dan een ruimte kast met genoeg koelings mogelijkheden en ruimte om een 360mm radiator kwijt te kunnen.

[Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 23-10-2018 12:30]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stock presteert de i9 stuk beter natuurlijk. Ik zou wel kijken naar een goed ITX moederbord. pricewatch: ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac maar de i9 wordt echt warm en verbruikt meer W dan aangegeven.

Vergelijk het eens met Ryzen 2700X op 3200MT/s
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 315,88€ 315,88
1MSI B450I Gaming Plus AC€ 119,20€ 119,20
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK€ 209,90€ 209,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,98

[Voor 67% gewijzigd door Hackus op 23-10-2018 12:40. Reden: Ryzen vergelijk]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Timba-
Welke kastje wil je dit nou precies in proppen?

Misschien dat je er wel aardig mee wegkomt als je een goeie low profile koeler zoals een noctua NH-L9 erop zet en voldoende airflow hebt, dus investeer ook in goede casefans.

[Voor 65% gewijzigd door Timba- op 23-10-2018 12:38]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Timba- schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:13:
[...]

Vorige week gezien wat er gebeurd met een kilo aan koeling in een kast als je die iets te hard neerzet :+ Dan ben ik toch blij dat ik AiO setjes gebruik :P En dan is de Noctua nog een tikkie zwaarder :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• no_way_today
Timba- schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:31:
Welke kastje wil je dit nou precies in proppen?

Misschien dat je er wel aardig mee wegkomt als je een goeie low profile koeler zoals een noctua NH-L9 erop zet en voldoende airflow hebt, dus investeer ook in goede casefans.
Deze:
pricewatch: Phanteks Evolv Shift Zwart

• no_way_today
Wat is een kleine (itx) goed te koelen kast?

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 16:18
Ik persoonlijk zou voor de opstelling gaan van @Hackus hierboven (of een vergelijkbare opstelling). Dat te hebben gezegd... Als geld geen rol speelt hier, dan kan je misschien de pricewatch: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/AC overwegen. Daar lees ik best veel goeds over (en over de VRM's) op Overclock.net. Je moet echter wel alsnog een goede koeler op de 9900K hebben en (goede) airflow in de behuizing.
no_way_today schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:09:
Wat is een kleine (itx) goed te koelen kast?
Misschien is de iets grotere broer van de behuizing die jij op het oog had een oplossing? Daar past 280mm radiator in voor waterkoeling. pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv Shift X

Of misschien de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart op ITX formaat.

Edit: De pricewatch: NZXT H200i Zwart is ook vrij populair zie ik en ik ken ook de pricewatch: Lian Li PC-Q37 maar die is echt heel duur vindt.

[Voor 11% gewijzigd door rain2reign op 23-10-2018 14:37]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• no_way_today
Mooie kasten, compact maar ruim genoeg voor een 240/80mm radiator. Domme vraag: een radiator heeft toch meer dan een 4pin connector nodig? Lijkt mij dat de pomp van closed loop ook voeding nodig heeft? Wat voor aansluiting is dat en biedt elk mobo dat?

• MadMarky
  • Niet online
Bij de meeste AIO setjes prik je de pomp op de CPU Fan header van het moederbord. Radiator fans wisselt, sommige zijn 3-pin en andere 4-pin.

🖥️ | 🚗

• no_way_today
MadMarky schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:38:
Bij de meeste AIO setjes prik je de pomp op de CPU Fan header van het moederbord. Radiator fans wisselt, sommige zijn 3-pin en andere 4-pin.
In feite dus 2 aansluitingen nodig, 1x CPU en 1x casefan. Meeste itx bordjes hebben tegenwoordig 2x casefan (plus CPU fan) waardoor er 1 overblijf

• MadMarky
  • Niet online
Waarom eigenlijk een ITX bord terwijl je een AIO met grote radiator, een zware voeding en een grote videokaart gaat gebruiken? Alleen omdat je een bepaalde kast wilt? Een compact gamesysteem zal het hoe-dan-ook niet echt worden.

🖥️ | 🚗

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:02

Deathchant

Don't intend. Do!

DukeBox schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:06:
[...]

Leuk, die benoeming van de TDP van 95W....als alles default staat en blijft staan. Zodra je 100MHz per core omhoog gaat, stijgt het stroomverbruik al ruim over die 95W.

Bekijk ook die laatste 2 afleveringen van HWinfo.TV eens:
https://nl.hardware.info/...rs-zijn-nu-de-beste-keuze
https://nl.hardware.info/...-en-i5-9600k-video-review

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Deathchant schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:17:
Leuk, die benoeming van de TDP van 95W....als alles default staat en blijft staan. Zodra je 100MHz per core omhoog gaat, stijgt het stroomverbruik al ruim over die 95W.
Daarom vraag ik het ook. Maar is dat bij de amd cpu dan niet zo ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24

• no_way_today
Inmiddels gekozen voor de phanteks evolv shift x, daar past inderdaad zoals aangegeven een 280/240mm radiator in, kraken x62, kwam bij de buren als excellent uit de test.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee