Toon posts:

Game pc bouwen, 1300-1400 euro budget.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:45
Ha mede tweakers!,

Ik ga voor een vriend een nieuwe Game Pc bouwen , zijn pc is afgelopen dagen gecrashed .
Zijn Pc stamt uit 2010-2011 dus kwa onderdelen neemt hij niks mee behalve een SSD die hij 3 jaar geleden gekocht had. , ook de kast niet aangezien alles los en scheef zit :D

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Er wordt alleen gegamed op deze pc, misschien een keertje wat opnemen of wat beeldmateriaal verzamelen voor hem zelf.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Hebben nu een bedrag van 1300-1400 euro in het hoofd, mochten er enorme upgrades zijn voor een matig prijsverschil , hoor ik dat graag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Hij heeft een 256 GB SSD 3 jaar geleden gekocht om toen de tijd zijn pc wat sneller te maken, deze neemt hij mee en er komt een 500GB m2 kaartje bij.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles :D

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Zijn eerste voorkeuren gingen uit naar Intel en nvid, maar na het zien van prijzen is hij eigenlijk enorm aan het twijfelen.
Ik zelf zou absoluut een no go geven om voor 300 euro die i5 8600k te pakken of een 8600.
Dus heb ik nu een build gemaakt met de ryzen 2700x.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 315,88€ 315,88
1MSI B450 Tomahawk€ 107,50€ 107,50
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G€ 539,-€ 539,-
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,95€ 138,95
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.350,29

Videokaart is nog een beetje onzeker, nieuw spul is uit, maar slecht leverbaar en toch weer stuk duurder.
is 2070 toch stuk beter om te kopen?
en van allerlei kasten zijn er ook tegenwoordig zo veel, dat je t het bos niet meer ziet.
Hij hoeft geen RGB en licht en ledjes aangezien de PC onder zijn bureau staat.

Is een extra luchtkoeler nodig of voldoet de prism koeler van AMD ?

Ga je overklokken?

er zal bijna tot niet worden overgeklokt, misschien standaard oc'tje of een boost maar geen gekke dingen.

Wat verwacht je van ons?[i]

Is dit een bang-for-buck pc met de goede verhoudingen van onderdelen?
Zijn er een aantal zaken wat nieuwer is of kan.
of kan ik toch beter een i5 nemen?
Ik hoor graag advies of verbeteringen :)

Robin

Alle reacties

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:52
@dfbt ben zelf ook bezig een pc samen te stellen. Rtx 2070 beginnen steeds meer versies op azerty te verschijnen. Goedkoopste staat nu op 529 (nog onbekende levertijd). Mij werd zeker geadviseerd de 2070 te nemen!

Het moederbord en geheugen heb ik ook in meer lijstjes voorbij zien komen als advies!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je een prima systeem hebt geselecteerd. Een RTX2070 is wel een aanrader, (licht) betere prestaties en beter toekomstbestendig.
De meegeleverde AMD koeler is op zich niet slecht. Hoofdreden voor een andere processorkoeler is of overclocken, of minder geluid. Kun je altijd nog achteraf doen, als de standaard koeler niet voldoet.

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 22:50
Kan niet heel veel helpen, maar kijk wel even mee, aangezien ik een bijna gelijk systeem in gedachten had.
Vraag mij wel af of de 2700X de hogere kosten t.o.v. de 2600X waard is. Als ik in de review van Tweakers kijk zijn de verschillen niet zo heel groot en is de 2600X meer "bang for your buck".

Wel denk ik dat ik voor de RTX2070 zou gaan als deze voor €529 is te krijgen, toch net wat sneller dan de GTX 1080 en meer toekomstbestendig.

Denken jullie dat een pre order op de RTX2070 gunstiger is dan wachten tot hij beschikbaar is of juist even wachten? Ik dacht dat bij de GTX 10xx (Ti) kaarten de prijs alleen maar omhoog ging na de release?

[Voor 19% gewijzigd door masterjorie op 23-10-2018 11:12]

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:52

DarkUnreal

Postmaster General

Linus raad ook de 2070 aan :)

13:37

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee