Ha mede tweakers!,
Ik ga voor een vriend een nieuwe Game Pc bouwen , zijn pc is afgelopen dagen gecrashed .
Zijn Pc stamt uit 2010-2011 dus kwa onderdelen neemt hij niks mee behalve een SSD die hij 3 jaar geleden gekocht had. , ook de kast niet aangezien alles los en scheef zit
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er wordt alleen gegamed op deze pc, misschien een keertje wat opnemen of wat beeldmateriaal verzamelen voor hem zelf.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hebben nu een bedrag van 1300-1400 euro in het hoofd, mochten er enorme upgrades zijn voor een matig prijsverschil , hoor ik dat graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een 256 GB SSD 3 jaar geleden gekocht om toen de tijd zijn pc wat sneller te maken, deze neemt hij mee en er komt een 500GB m2 kaartje bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zijn eerste voorkeuren gingen uit naar Intel en nvid, maar na het zien van prijzen is hij eigenlijk enorm aan het twijfelen.
Ik zelf zou absoluut een no go geven om voor 300 euro die i5 8600k te pakken of een 8600.
Dus heb ik nu een build gemaakt met de ryzen 2700x.
Videokaart is nog een beetje onzeker, nieuw spul is uit, maar slecht leverbaar en toch weer stuk duurder.
is 2070 toch stuk beter om te kopen?
en van allerlei kasten zijn er ook tegenwoordig zo veel, dat je t het bos niet meer ziet.
Hij hoeft geen RGB en licht en ledjes aangezien de PC onder zijn bureau staat.
Is een extra luchtkoeler nodig of voldoet de prism koeler van AMD ?
Ga je overklokken?
er zal bijna tot niet worden overgeklokt, misschien standaard oc'tje of een boost maar geen gekke dingen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een bang-for-buck pc met de goede verhoudingen van onderdelen?
Zijn er een aantal zaken wat nieuwer is of kan.
of kan ik toch beter een i5 nemen?
Ik hoor graag advies of verbeteringen
Robin
Ik ga voor een vriend een nieuwe Game Pc bouwen , zijn pc is afgelopen dagen gecrashed .
Zijn Pc stamt uit 2010-2011 dus kwa onderdelen neemt hij niks mee behalve een SSD die hij 3 jaar geleden gekocht had. , ook de kast niet aangezien alles los en scheef zit

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er wordt alleen gegamed op deze pc, misschien een keertje wat opnemen of wat beeldmateriaal verzamelen voor hem zelf.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hebben nu een bedrag van 1300-1400 euro in het hoofd, mochten er enorme upgrades zijn voor een matig prijsverschil , hoor ik dat graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een 256 GB SSD 3 jaar geleden gekocht om toen de tijd zijn pc wat sneller te maken, deze neemt hij mee en er komt een 500GB m2 kaartje bij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zijn eerste voorkeuren gingen uit naar Intel en nvid, maar na het zien van prijzen is hij eigenlijk enorm aan het twijfelen.
Ik zelf zou absoluut een no go geven om voor 300 euro die i5 8600k te pakken of een 8600.
Dus heb ik nu een build gemaakt met de ryzen 2700x.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 315,88 | € 315,88 |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 107,50 | € 107,50 |
1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G | € 539,- | € 539,- |
1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 138,95 | € 138,95 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 85,50 | € 85,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.350,29 |
Videokaart is nog een beetje onzeker, nieuw spul is uit, maar slecht leverbaar en toch weer stuk duurder.
is 2070 toch stuk beter om te kopen?
en van allerlei kasten zijn er ook tegenwoordig zo veel, dat je t het bos niet meer ziet.
Hij hoeft geen RGB en licht en ledjes aangezien de PC onder zijn bureau staat.
Is een extra luchtkoeler nodig of voldoet de prism koeler van AMD ?
Ga je overklokken?
er zal bijna tot niet worden overgeklokt, misschien standaard oc'tje of een boost maar geen gekke dingen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een bang-for-buck pc met de goede verhoudingen van onderdelen?
Zijn er een aantal zaken wat nieuwer is of kan.
of kan ik toch beter een i5 nemen?
Ik hoor graag advies of verbeteringen

Robin