Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Allround laptop keuze hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Mijn huidige laptop heeft kuren met 3D spellen, lijkt erop dat het geheugen van de R7 M260 kaart defect is.
Tijd voor een vervanging denk ik, en bij het rond kijken kom je veel moois tegen waaruit het lastig kiezen is.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gebruik ik voor office, tv-kijken, browsen en af en toe een game.
Geen zware games, mijn dochter speelt er Sims 4 op en ik zelf soms wat counterstrike en was laatst bezig met Asphalt 9

Wat is je budget?
Zo rond de 650,- euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Incidenteel gaat hij mee om Netflix te kunnen kijken bij een weekendje weg, niet van belang dus.
Ik weet dat de 2500U wat minder lang met de accu doet, maar dat maakt niet zoveel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur, maar wat wel bv handig is een lang snoer aan de adapter maar hoe kom je daar achter?

Al zoekend en de laatste BBG erbij kwam ik tot dit lijstje van laptops die prima voldoen.
https://tweakers.net/pric...;1185401;1235291;1213185/

De combinatie van I5 en MX150 geeft wat meer snelheid voor de games, maar de Vega 8 is ook veel sneller als die R7 M260 welke nu in mijn laptop zit (en ik heb wel een klein beetje een aversie tegen nVidia :o )

Reviews vinden van deze laptops vind ik nogal lastig dus hoe de bouwkwaliteit is of het toetsenbord voelt is erg lastig in te schatten, daarom dit topic. Wat zou jij kiezen en waarom?

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de HP 15-db0955nd omdat die het meeste geheugen heeft.

Alle reacties

• Klaasfaak
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15-11-2018
De HP 15-db0955nd lijkt mij de beste keuze voor jou. Er zit een quad core AMD ryzen 5 wat genoeg is voor jouw doeleinden. Ook zit er een ssd en 16GB ram in. En voor het gamen beschikt deze over een Vega 8 wat genoeg zal zijn voor counterstrike en de sims.

Accuduur wordt aangegeven 9 uur te zijn, echter zal dit wel wat minder zijn schat ik. Lengte van de oplaadsnoer zal altijd rond de 1,5m zijn.

Ervaring heb ik zelf niet met HP laptops maar er worden altijd wel goede dingen gezegd over de kwaliteit en service.

De laptop kost €680 en ik vind dat de prijs kwaliteitsverhouding wel goed is.
https://www.coolblue.nl/product/813181/hp-15-db0955nd.html

Succes!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True