mijn comp is zijn bios aan het flashen, maar kan het zijn dat dat verschrikkelijk lang duurt??
Verwijderd
Hmm, niet zo goed teken, over het algemeen gaat het zeer vlot, zeker minder dan 1 minuut.
probleem dus: ik heb de bios update gedownload van msi (MSI K7T Turbo), op een bootable floppy geëxtract, en gereboot.
Nu staat het scherm stil, ik zie een progressiebalk en die is volledig grijs. en helemaal op het einde van die balk knippert een cursor ook in het grijs. Warning onderaan zegt "do not reboot system or turn power off"
wat doe ik nu?
Nu staat het scherm stil, ik zie een progressiebalk en die is volledig grijs. en helemaal op het einde van die balk knippert een cursor ook in het grijs. Warning onderaan zegt "do not reboot system or turn power off"
wat doe ik nu?
Toch geen himem.sys over een andere memory manager geladen via bootblop?
Daar moet je alleen command.com, io.sys, msdos.sys, flashprog en bios opzetten.
Daar moet je alleen command.com, io.sys, msdos.sys, flashprog en bios opzetten.
Viva la Netherlands!
hmm.. hij hoort de bios te flashen in 10 seconden ofzo...
balkje schuift dan constant...
er is dus iets mis.... hoever is dat balkje precies?
balkje schuift dan constant...
er is dus iets mis.... hoever is dat balkje precies?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Overleden Bios.....
Heb hetzelde een keer gehad, kon wachten tot ik een ons woog.
Enige dat nog wel kon was uitzetten, waarna er niet meer geboot kon worden.
Verwijderd
Ja, nou, zo kom je ook niet verder... Gewoon rebooten dat ding.. Als ie nu nog niet klaar is dan is ie morgen ook nog niet klaar... Misschien valt de schade mee, misschien niet, dan kan niemand van tevoren zeggen.,.
Succes! ! ! !
Succes! ! ! !
en wat heb je toen gedaan? nieuw mobo??Op vrijdag 20 juli 2001 16:02 schreef lexkam het volgende:
Overleden Bios.....
Als hij niet weer wil booten en je dus een verneukte BIOS hebt, kun je een aantal dingen doen:
-hot-flashen op hetzelfde bord van een maat
-met een EEPROM programmer je bios chip op de juiste manier vullen
-mensen van MSI opbellen en vragen of ze een nieuwe chip willen opsturen
-hot-flashen op hetzelfde bord van een maat
-met een EEPROM programmer je bios chip op de juiste manier vullen
-mensen van MSI opbellen en vragen of ze een nieuwe chip willen opsturen
Verwijderd
Nee joh is niet nodig... je kan hotflashen, maar dan moet je ff bij iemand langsgaan met je mobo die dezelfde heeft of je kan waarschijnlijk wel een nieuwe bios chip halen bij je fabrikant.Op vrijdag 20 juli 2001 16:04 schreef Jppr het volgende:
[..]
en wat heb je toen gedaan? nieuw mobo??
eerst en vooral, ik heb gereboot, systeem start probleemloos op, allemaal piekfijn.
wat heeft een ISA videokaart ermee te maken? en trouwens, ik heb geen ISA slot. Mijn huidige VGA kaart is nog een PCI ding...
en hoe zit dat hotflashen?
wat heeft een ISA videokaart ermee te maken? en trouwens, ik heb geen ISA slot. Mijn huidige VGA kaart is nog een PCI ding...
en hoe zit dat hotflashen?
Eh, laat de MSI 6330 (K7T-series) nou net geen ISA hebbenOp vrijdag 20 juli 2001 16:11 schreef bankier het volgende:
ISA videokaart erin en nogmaals de bios flashen.

edit:
Whoops! te sloom getypt!
Whoops! te sloom getypt!
Oslik blyat! Oslik!
PC met hetzelfde type moederbord met goed werkende bios laten booten, dan BIOS EEPROM eruit halen, de verneukte BIOS EEPROM erin, flashen, PC uit, oude BIOS weer terug en klaar...en hoe zit dat hotflashen?
Dit is mogelijk omdat de BIOS alleen bij het booten wordt gebruikt, daarna niet meer.
edit:
Die edit tijden kloppen voor geen f*ck
Huh, nu weer wel
Die edit tijden kloppen voor geen f*ck
Huh, nu weer wel
Verwijderd
lucky bastard !! Heb je nu een nieuwe BIOS versie of nog de oude?Op vrijdag 20 juli 2001 16:14 schreef Jppr het volgende:
eerst en vooral, ik heb gereboot, systeem start probleemloos op, allemaal piekfijn.
die bios is dus een chip?
wanneer haal je die bios chip van de goeie pc eruit? als de pc is opgestart? en die steek je dan in de bios chiphouder van de slechte pc, tot die opstart, en dan wissel je weer?
wanneer haal je die bios chip van de goeie pc eruit? als de pc is opgestart? en die steek je dan in de bios chiphouder van de slechte pc, tot die opstart, en dan wissel je weer?
weet niet, normaal gezien nog de oude aangezien de progress indicator niets deed.Op vrijdag 20 juli 2001 16:18 schreef ScarFace_2000 het volgende:
[..]
lucky bastard !! Heb je nu een nieuwe BIOS versie of nog de oude?
een ding kan ik jullie zeggen: ik flash NOOIT meer een bios zonder dat ik problemen heb.
edit: typo
idd had toen gelijk weer een reden om m'n BX plankje aan de kant te gooien en een ASUS a7v133 met TB1000 te kopenOp vrijdag 20 juli 2001 16:04 schreef Jppr het volgende:
[..]
en wat heb je toen gedaan? nieuw mobo??
NOOIT als eerste optie hotflashen als je je bios hebt verragd!!!!!! :(:(:(:(:(
Eerste optie:

For AMI BIOS:
Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
For Award BIOS:
Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin
Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
Re-flash the BIOS & reboot.
Source:
www.msi.com.tw
Je zult alleen niets op je scherm zien....
Met een ISA-videokaart kan je het volgen op je scherm geloof ik.
Eerste optie:
For AMI BIOS:
Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
For Award BIOS:
Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin
Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
Re-flash the BIOS & reboot.
Source:
www.msi.com.tw
Je zult alleen niets op je scherm zien....
Met een ISA-videokaart kan je het volgen op je scherm geloof ik.
Zin.
Jep, vaak met zo'n mooi stickertje van Award eropdie bios is dus een chip?
Niet helemaal, lees mijn verhaaltje in een paar posts hierboven nog maar een keer. Het vuile werk wordt in een mobo met goedwerkende bios opgeknapt. Op jouw manier kan het wel, maar dat kost je meer omwisselwerk...wanneer haal je die bios chip van de goeie pc eruit? als de pc is opgestart? en die steek je dan in de bios chiphouder van de slechte pc, tot die opstart, en dan wissel je weer?
Klopt, m'n post met die 3 opties is wat dat betreft misleidend. Je moet het zien als laatste uitwegNOOIT als eerste optie hotflashen als je je bios hebt verragd!!!!!!
Goed werkende mobo aanzetten -> booten in dos -> goede chip eruit halen (terwijl de mobo nog aan staat) -> slecht bios daarvoor in de plaats en flashen maar.
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
Zie bijvoorbeeld
[topic=187996]
waar mijn waarde Pling het goede voorbeeld geeft en het slachtoffer uit de brand helpt.
Edit
Shit in dat geval weerkte het niet....
Edit
[topic=187996]
waar mijn waarde Pling het goede voorbeeld geeft en het slachtoffer uit de brand helpt.
Edit
Shit in dat geval weerkte het niet....
Edit
Zin.
Volgens mij kan je daar gevoeglijk vanuit gaan. Of een nieuwe eeprom scoren. Meestal voorzien de fabrikanten je van een nieuwe voor verzendkosten meen ik.
Als ie het dan nog niet doet is je mobo waarschijnlijk wel hardwarematig kapoere.
Als ie het dan nog niet doet is je mobo waarschijnlijk wel hardwarematig kapoere.
Zin.
ik heb hetzelfde ook wel eens gehad, hij begon niet met flashen en bleef hangen... met andere woorden: hij heeft helemaal niks met de bios gedaan...
als ie halverwege ophoudt, DAN baal je...
als ie halverwege ophoudt, DAN baal je...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Je hoeft niet hetzelfde type mobo te hebben, je moet een mobo hebben met hetzelfde type bioschip, vervolgens kan je elke bios erop flashen. Ik heb ooit zonder problemen via mijn P2B de bios voor een Abit ZM6 kunne flashenOp vrijdag 20 juli 2001 16:16 schreef Neman het volgende:
[..]
PC met hetzelfde type moederbord met goed werkende bios laten booten, dan BIOS EEPROM eruit halen, de verneukte BIOS EEPROM erin, flashen, PC uit, oude BIOS weer terug en klaar...