Vraag

• Podracer77
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-03 13:26
Hey,

Ik werd net door een hardremmende bus met mijn broekzak, waar mijn telefoon (een Xiaomi Redmi Note 4) in zat, tegen een railing aan gegooid en nu zit er in de achterkant bij de fliter een deuk en aan de andere kant zit er een vlekje in het scherm.
Die vlek is ongeveer een centimeter bij een halve centimeter en met een zwarte achtergrond is deze roodkleurig, en bij een wotte achtergrond blauwkleurig.
Nou vroeg ik mijn dus af of hier nog wat aan te doen is?
Ik gok dat het antwoord nee is, maar misschien is er iemand die iets weet wat ik niet weet.

Beste antwoord (via rens-br op 23-10-2018 08:37)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Door het deukje drukken de interne onderdelen tegen het scherm aan waardoor je een vlek in je scherm krijgt. Je kan het oplossen door je gsm uit elkaar te halen en een beetje uit te deuken. Het zal nooit perfect worden maar wellicht is het genoeg om het drukpunt op je scherm te verhelpen.

39

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Door het deukje drukken de interne onderdelen tegen het scherm aan waardoor je een vlek in je scherm krijgt. Je kan het oplossen door je gsm uit elkaar te halen en een beetje uit te deuken. Het zal nooit perfect worden maar wellicht is het genoeg om het drukpunt op je scherm te verhelpen.

39

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 12:08
Ga er maar vanuit dat het moederbord "gebogen" is en deze druk uitoefent op het scherm, je zou het scherm kunnen loshalen en kijken wat de schade eronder is en eventueel het scherm vervangen. Maar er is dan een kans dat je deze niet meer mooi gemonteerd gaat krijgen vanwege het gebogen moederbord

• Podracer77
Bedankt voor de reacties, dit ga ik binnenkort even proberen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Podracer77 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:02:
Bedankt voor de reacties, dit ga ik binnenkort even proberen.
Succes, hier is een filmpje van een teardown, scheelt je zelf weer uitzoeken :)

YouTube: Xiaomi Redmi Note 4 Teardown

39

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Podracer77 je vraag is al opgelost, maar voor een volgende keer is het wellicht handig om even een foto toe te voegen van het probleem, dan is het meteen voor iedereen duidelijk. :)

• Podracer77
rens-br schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:37:
~[mbr]@Podracer77 je vraag is al opgelost, maar voor een volgende keer is het wellicht handig om even een foto toe te voegen van het probleem, dan is het meteen voor iedereen duidelijk. :)~[/]
Excuus, ik ben momenteel nog op vakantie dus een foto maken gaat niet zo makkelijk. Maar ik zal het onthouden voor de volgende keer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee