Toon posts:

Schoorsteenpijp verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 20:01
Ik heb m'n open haard laten verwijderen, nu wil ik graag de schoorsteen ook weg laten halen. Niet het stenen gedeelte, dat is teveel werk en die staat half op een muur. Maar dat grijze ding dat erop zit, en bij mij zelfs met touwtjes vast, kan er wel af toch? Moet ik dan het bovenste stuk wel monteren op het steen zodat er geen water in komt? Ik kan er nergens iets over vinden op internet.

Facts don't care about your feelings

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 23:43

JdM

Gas?Gas!

Buis eraf halen en boven op de schoorsteen een stuk dakleer branden, brandt het er dusdanig op dat er geen water op blijft staan en het is oké.

N54 powered

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 23:43
Pijp verwijderen en met montage kit een 30x30 stoeptegel vast kitten over het gat.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 23:23
MO1234 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:21:
met montagekit 30x30 stoeptegel vast kitten
Anders waait ie weg?

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 23:43
Waarschijnlijk niet maar extra zekerheid, daarnaast maak je het daarmee ook waterdicht.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MO1234 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

Waarschijnlijk niet maar extra zekerheid, daarnaast maak je het daarmee ook waterdicht.
Aangezien alleen de buis weg moet van topicstarter maar niet het steen, hou je toch gewoon een "buisvormig" gat over? Daar kan je vast wel een normaal afdekkapje voor krijgen (zoals onderstaand, al dan niet met opening) en dan is het toch ook waterdicht? Ja, slagregen die horizontaal komt, laat enkele druppels binnen maar ja. Stoeptegel vastkitten is misschien wat teveel van het goede?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44

Ligone

Moeha!

Waarom is dat teveel van het goede? een stoeptegel kost niks en zo'n dure kap heeft geen enkel nut meer.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:04
Het kanaal vol stoppen met isolatie en afdichten met een stukje dakbedekking.
Je kan hem wel alleen inkorten maar dan nog waait de wind er in en nodigt het de vogels en ongedierte uit om te nestelen.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
MO1234 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:21:
Pijp verwijderen en met montage kit een 30x30 stoeptegel vast kitten over het gat.
Dat gaat met een storm een keer mis. Steen zet je vast met cement, dan lijkt me in dit geval een beter idee. Dat is een stuk minder gevoelig voor weersinvloeden

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 20:23
Tonne schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:24:
[...]

Dat gaat met een storm een keer mis. Steen zet je vast met cement, dan lijkt me in dit geval een beter idee. Dat is een stuk minder gevoelig voor weersinvloeden
Hoewel ik er geen steen op zou leggen en voor een andere oplossing zou gaan, is kit helemaal geen verkeerde optie om het eventueel te bevestigen. Zolang de stoeptegel stofvrij is het een betere oplossing dan cement, want cement hecht niet op dakleer. Met goede montagekit gaat die tegel nergens heen.

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 08:14
Andyk125 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Hoewel ik er geen steen op zou leggen en voor een andere oplossing zou gaan, is kit helemaal geen verkeerde optie om het eventueel te bevestigen. Zolang de stoeptegel stofvrij is het een betere oplossing dan cement, want cement hecht niet op dakleer. Met goede montagekit gaat die tegel nergens heen.
Alleen ligt de tegel niet op dakleer, maar op steen. Want zoals TS aangeeft blijft het stenen gedeelte wel staan, en gaat alleen de pijp weg...

Ik zou gewoon een nette afwerking maken, zoiets als @MAX3400 aangeeft, en dan de opening netjes dichtmaken zodat er gewoon geen regen in kan. (het oog wil toch ook wat).. een stoeptegel vind ik zo.. mehh

[Voor 15% gewijzigd door Knee-Buckler op 23-10-2018 09:51]

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 20:23
iwanscholten schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:47:
[...]

Alleen ligt de tegel niet op dakleer, maar op steen. Want zoals TS aangeeft blijft het stenen gedeelte wel staan, en gaat alleen de pijp weg...
Sorry maar jij verwacht dat de bovenkant van de schoorsteen nu steen is? Gezien de daktrim (rand) die om de bovenkant zit lijkt het er meer op dat er al dakleer op zit. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 08:14
Andyk125 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:55:
[...]

Sorry maar jij verwacht dat de bovenkant van de schoorsteen nu steen is? Gezien de daktrim (rand) die om de bovenkant zit lijkt het er meer op dat er al dakleer op zit. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
Dat is iets wat wij beide niet kunnen weten, omdat de TS dit niet gemeld heeft ;).

Als er dakleer ligt heb jij gelijk betreft de stoeptegel (met kit).. mocht er gewoon steen op liggen zou cement beter gaan ;) als hij er überhaupt een stoeptegel op wil hebben...

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03
Leuk al die bovenstaande adviezen, maar wat zit er nu aan de andere kant van de buis?
Is het open? Of heb je daar het plafond mooi dichtgemaakt? Als het laatste betreft, dan zou ik zeker niet zomaar een stoeptegel of kapje erop zetten. Valt er een druppel naar binnen, dan zie je koffie vlekken in je plafond. Een stoeptegel is niet waterdicht!

Kort de buis in, werk het waterdicht af. En daarna een tegel om te voorkomen dat er dieren in kruipen zou een oplossing kunnen zijn.

Maar als ze toch bezig zijn geweest, waarom heb je 'ze' ook niet hiervoor gevraagd?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:18
Heb je meer informatie over wat er nu op het dak ligt aan dakbedekking, en wat er bovenop de stenen schoorsteen ligt?

Alleen die pijp weghalen zou ik zelfs zonde van de moeite vinden, je kijkt anders nog steeds tegen die lelijke stenen aan.
Als je dan toch bezig bent dan meteen de hele stenen constructie.

Ja het is iets mee werk, maar of je nou het gat van alleen de bovenste pijp dichtmaakt, of het hele oppervlak maakt dan niet zo gek veel meer uit.

Spreek anders af met een dakdekker, dat jij eventueel de stenen weghaalt , en hij het gat van het dak dichtmaakt,

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• wimpie007
  • Laatst online: 23-05 02:15
Zonde van de open haard!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@wimpie007 ik kan het alleen maar aanmoedigen als mensen hun buren geen onnodige overlast willen aandoen. Als je niet van plan bent te stoken kan je beter het nutteloze gat naar buiten dichtmaken.

Overigens zou ik ook heel de stenen constructie weghalen als je toch bezig bent.

• wimpie007
  • Laatst online: 23-05 02:15
Admiral Freebee schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:09:
@wimpie007 ik kan het alleen maar aanmoedigen als mensen hun buren geen onnodige overlast willen aandoen. Als je niet van plan bent te stoken kan je beter het nutteloze gat naar buiten dichtmaken.

Overigens zou ik ook heel de stenen constructie weghalen als je toch bezig bent.
Van een gashaard hoeft er alleen maar warmte weg ;-)

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Let wel op dat normale kit vaak niet bestand is tegen UV invloeden en dergelijke. Als je dan wil kitten gebruik dan goede kit. Vaak gebruik ik weleens van die bitumen kit maar ik weet niet als dat hiervoor geschikt is.

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 17:01
Laat de buis open, plaats er een wateropvangbak onder. De wateropvangbak wel na sinterklaas pas plaatsen :)

[Voor 32% gewijzigd door mgizmo op 23-10-2018 15:06]

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:35
Schoorsteen is vaak een bron van lekkage, als je hem niet meer gebruikt zou ik hem eraf meppen. Je moet hem ook blijven onderhouden.

• totally2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:55
gewoon in de juiste maat een t-stuk deksel plaatsen en een klemband.
eventueel een rand kit er tussen en klaar.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 23:23
Ik denk dat er verdomd weinig over te zeggen is zonder te zien hoe het aan de bovenkant van dat metselwerk is afgewerkt

• YoshiBignose
Admiral Freebee schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:09:

M'n buren waren heel blij dat ie weg ging, vorige bewoners gebruikten het best vaak en moesten ze allemaal hun ramen dicht doen :P
MaD_co schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:57:
Heb je meer informatie over wat er nu op het dak ligt aan dakbedekking, en wat er bovenop de stenen schoorsteen ligt?

Alleen die pijp weghalen zou ik zelfs zonde van de moeite vinden, je kijkt anders nog steeds tegen die lelijke stenen aan.
Als je dan toch bezig bent dan meteen de hele stenen constructie.

Ja het is iets mee werk, maar of je nou het gat van alleen de bovenste pijp dichtmaakt, of het hele oppervlak maakt dan niet zo gek veel meer uit.

Spreek anders af met een dakdekker, dat jij eventueel de stenen weghaalt , en hij het gat van het dak dichtmaakt,
De schoorsteen loopt door langs de muur, het lijkt me erg veel werk (als het uberhaupt al kan) omdat helemaal te slopen. Zie onderstaand:

Ik weet niet wat er op de schoorsteen ligt, zal ik wel even naar kijken als ik het dak op ga.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou het stenen deel totaan het dak slopen, stukje isolatie en dakleer er op zodat het vlak is met de rest van je dak. Dan heb je het direct mooi opgelost.
Het slopen van die schoorsteen is niet zo heel veel werk.

• YoshiBignose
Maar meteen het dak opgeklommen:

• mjl
  • Laatst online: 28-05 09:12

mjl

Ugh

Een zinken kap zo te zien. Je zou een nieuwe kap zonder gat kunnen maken en er op monteren.

Wat isolatie spul boven in de buis kan geen kwaad tegen tocht.

Onder het zink zit waarschijnlijk gewoon metselwerk, dat schoonmaken en een mooie hardstenen tegel er op plakken met cement of steenlijm is ook netjes. Vaak kun je bij de lokale tuin boer wel een demo tegel of onderdeel van een restpartij op de kop tikken van een handige maat.

-------

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

YoshiBignose schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:56:

De schoorsteen loopt door langs de muur, het lijkt me erg veel werk (als het uberhaupt al kan) omdat helemaal te slopen. Zie onderstaand:

Ik weet niet wat er op de schoorsteen ligt, zal ik wel even naar kijken als ik het dak op ga.
Je kunt 'm flink inkorten door er lagen stenen vanaf te halen. Als je 'm 30 centimeter boven het dak uit laat steken valt 'ie ook nauwelijks meer op en veranderd er verder helemaal niets aan de constructie.

Je kunt de huidige kap dichtmaken door de pijp open te knippen en plat te slaan, en daar een cirkel uitknippen die over het gat past. Als je het goed schoonpoetst met een staalborstel kun je ook oud zink prima solderen.

Vergeet niet de zinken kap vast te zetten als je de pijp er vanaf haalt. Gewoon met schroeven en pluggen in de schoorsteen. Nu houdt de tui 'm op z'n plaats en je wilt niet dat de kap na de eerste herfststorm op de nieuwe auto van je buurman eindigt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• mjl

mjl

Ugh

burne schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:50:
[...]

Je kunt 'm flink inkorten door er lagen stenen vanaf te halen. Als je 'm 30 centimeter boven het dak uit laat steken valt 'ie ook nauwelijks meer op en veranderd er verder helemaal niets aan de constructie.

Je kunt de huidige kap dichtmaken door de pijp open te knippen en plat te slaan, en daar een cirkel uitknippen die over het gat past. Als je het goed schoonpoetst met een staalborstel kun je ook oud zink prima solderen.

Vergeet niet de zinken kap vast te zetten als je de pijp er vanaf haalt. Gewoon met schroeven en pluggen in de schoorsteen. Nu houdt de tui 'm op z'n plaats en je wilt niet dat de kap na de eerste herfststorm op de nieuwe auto van je buurman eindigt.
Inkorten kan, maar dat kan ook een waarde vermindering van je huis betekenen. Een volgende eigenaar wil wellicht weer een open haard of ander dopers kachel. Als die daar dan weer een extra lange pijp of metselwerk op moet doen kost dat weer extra.

En het zink hergebruiken is zeker een goede suggestie! Zonde om dat weg te gooien als dat niet nodig is.

Wel jammer overigens dat de buren zulke rook klagers zijn. In goed overleg was een wat langer rookanaal waarschijnlijk een prima oplossing geweest voor de overlast. Maar goed, er is blijkbaar een lobby (de fijnstoflobby) succesvol in het maken van een probleem wat niks voorsteld. Als ze nou alle diesels zouden verbieden zijn we echt schoner uit qua fijnstof. Maar dat zal de auto en transport industrie wel niet leuk vinden :) en die hebben te veel macht.

[Voor 3% gewijzigd door mjl op 24-10-2018 00:24]

-------

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
De pijp verwijderen, vervolgens een stuk zink over het gat solderen :).

My favorite programming language is solder.

• YoshiBignose
mjl schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:22:
[...]

Wel jammer overigens dat de buren zulke rook klagers zijn. In goed overleg was een wat langer rookanaal waarschijnlijk een prima oplossing geweest voor de overlast. Maar goed, er is blijkbaar een lobby (de fijnstoflobby) succesvol in het maken van een probleem wat niks voorsteld. Als ze nou alle diesels zouden verbieden zijn we echt schoner uit qua fijnstof. Maar dat zal de auto en transport industrie wel niet leuk vinden :) en die hebben te veel macht.
Ik hou zelf ook helemaal niet van een open haard dus het is een win/win. We moeten wel een beetje met de tijd mee gaan, vuurtje stoken deden we toen we nog holbewoners waren :P

Bedankt voor alle tips in ieder geval, ik ga er naar kijken en misschien sloop ik het inderdaad wel tot het dak dan.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

mjl schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:22:
[...]
Inkorten kan, maar dat kan ook een waarde vermindering van je huis betekenen. Een volgende eigenaar wil wellicht weer een open haard of ander dopers kachel. Als die daar dan weer een extra lange pijp of metselwerk op moet doen kost dat weer extra.
Dat dus. Ik zou de constructie laten staan en hooguit de pijp inkorten. (Of gewoon laten voor wat het is, zolang die tuidraden goed vast zitten is er weinig aan de hand.)
En het zink hergebruiken is zeker een goede suggestie! Zonde om dat weg te gooien als dat niet nodig is.

Ik snap het ook niet zo. Met moderne kachels is er behoorlijk goed te stoken. Het is echt een trend nu om houtstook af te branden, terwijl het in scandinavië zo ongeveer standaard is. Hebben ze ook weinig keuze, zeker in de dunbevolkte gebieden is houtstook de enig serieuze optie om je huis warm te krijgen.

Maar los van dat, een goed gestookte kachel zou relatief weinig uitstoot moeten veroorzaken en daarbij, de een vind het vies, de ander vind het juist lekker ruiken.

Persoonlijk zou een huis *zonder* schoorsteen een minpunt betekenen en zou ik minder willen betalen voor dat huis. (We hebben juist onze open haard weg laten halen en vervangen door een moderne A+ kachel. Dus wél houtstook, niet de nadelen van een open haard.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:15:
Ik snap het ook niet zo. Met moderne kachels is er behoorlijk goed te stoken. Het is echt een trend nu om houtstook af te branden, terwijl het in scandinavië zo ongeveer standaard is. Hebben ze ook weinig keuze, zeker in de dunbevolkte gebieden is houtstook de enig serieuze optie om je huis warm te krijgen.

Maar los van dat, een goed gestookte kachel zou relatief weinig uitstoot moeten veroorzaken en daarbij, de een vind het vies, de ander vind het juist lekker ruiken.

Persoonlijk zou een huis *zonder* schoorsteen een minpunt betekenen en zou ik minder willen betalen voor dat huis. (We hebben juist onze open haard weg laten halen en vervangen door een moderne A+ kachel. Dus wél houtstook, niet de nadelen van een open haard.)
Het vetgedrukte gedeelte maakt net het verschil. Over uitstoot en vervuiling kan je lang discussiëren aangezien we allemaal de aardbol goed vervuilen. Houtkachels veroorzaken wel veel lokale vervuiling en je buren hebben hun huis misschien wel een huis ver van een drukke weg gekozen voor gezondere lucht.

Je geeft verder al toe dat er zelfs met je moderne kachel geurhinder is. Jij vindt het lekker ruiken maar weet dat niet iedereen die mening deelt. En toch ga je ermee door? Ik vind houtrook ook wel lekker ruiken maar enkel voor even op een gezellige kerstmarkt, niet een halve dag omdat mijn ventilatie de rook van de buurman binnentrekt. Er is gewoon geen plaats voor houtstook wanneer je buren hebt tenzij eens een enkele keer voor de gezelligheid.

Je hebt wel een punt dat de TS eens moet nadenken over welke waarde een schoorsteen heeft voor toekomstige kopers.

• mjl

mjl

Ugh

Admiral Freebee schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Het vetgedrukte gedeelte maakt net het verschil. Over uitstoot en vervuiling kan je lang discussiëren aangezien we allemaal de aardbol goed vervuilen. Houtkachels veroorzaken wel veel lokale vervuiling en je buren hebben hun huis misschien wel een huis ver van een drukke weg gekozen voor gezondere lucht.

Je geeft verder al toe dat er zelfs met je moderne kachel geurhinder is. Jij vindt het lekker ruiken maar weet dat niet iedereen die mening deelt. En toch ga je ermee door? Ik vind houtrook ook wel lekker ruiken maar enkel voor even op een gezellige kerstmarkt, niet een halve dag omdat mijn ventilatie de rook van de buurman binnentrekt. Er is gewoon geen plaats voor houtstook wanneer je buren hebt tenzij eens een enkele keer voor de gezelligheid.

Je hebt wel een punt dat de TS eens moet nadenken over welke waarde een schoorsteen heeft voor toekomstige kopers.
Alles in proportie uiteraard, aan de ene kant kun je zeggen: geen schoorsteen = geen onderhoud maar het kan best zijn dat je huis er heel anders uit ziet zonder het gemetselde gedeelte. Kan mooier of lelijker zijn. Daarnaast is slopen extra werk en geeft troep... ben zelf liever lui dan moe ;)

Mbt overlast, in een dichtbevolkte woonwijk snap ik die rookoverlast wel, ook met een terras haard lopen klooien in ons vorige huis (in de tuin dan). Al was het voor ons zelf gezellig, vooral bij het aansteken geeft het vaak toch nare rook walmen waar de buren niet zo blij mee waren. Ze uitnodigen voor een biertje bij het vuur scheelde wel ;)

Vreemd genoeg wordt een bbq wel weer geaccepteerd, hoewel dat korter van stook duur is en een haardje on top of is ...

In een villa wijk zal het zo een vaart niet lopen, afstanden groter en meer openhaardjes publiek.

Des al niet te min vind ik de rookoverlast lobby te ver gaan, reguleer open vuur in woonwijken, Maar laat ons houtstokers in huis met rust... notabene de overheid geeft dikke subsidie op palletkachels (wat ik persoonlijk niet snap, hoe meer pallet kachels hoe minder sustainable het wordt omdat de houtpallet markt de vraag al snel niet meer aan kan...) en dan zouden ze die vervolgens gaan verbieden...

Ik stook zelf het hout uit een renewable bron, snoei hout van een lokale natuurmonumenten club, levert ze een leuk centje voor ze op en is een natuurlijke aanvoer die ook weer terug groeit. Van die vreselijke handelaars op marktplaats bijv. moet ik niks hebben, veel import en ook nog eens relatief duur, plus de extra verpakking (pallet kisten). Haal lekker zo nunen dan een kuubje op inde aanhanger... ook een middagje bezigheidstherapie therapie.

[Voor 14% gewijzigd door mjl op 24-10-2018 16:31]

-------

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:39

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Admiral Freebee schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
Auto's geven ook lokale vervuiling en toch staat de gemiddelde straat er vol mee.
(En hoe veel mensen hebben niet een auto die ruim groter, vervuilender, etc, is dan de auto die ze nodig hebben om van A naar B te komen? Een groot deel van de mensen kopen een auto op basis van comfort, uitstraling en om de buren de ogen uit te steken.)
Och. Met goed stoken beperk je de geur *enorm* en geur is compleet subjectief. Ik vind het persoonlijk prettig ruiken. Er zijn geuren waar ik veel meer last van zou hebben als ik ze zou ruiken.

Beetje als mesten op het platte land. Sommige mensen vinden het stinken, ik vind het iets dat hoort bij het platte land en prettig is. Het is echt compleet subjectief. (Er zullen ook mensen zijn die vinden dat de DE fabriek stinkt, terwijl het daar gewoon ruikt naar verse koffie.)
En los van de marktwaarde, kan het ook zijn dat er minder kopers zijn voor het huis. Het is dubbelop. Én de marktwaarde kan omlaag gaan wegens een afgebroken rookkanaal én er kan minder interesse zijn. Hoewel er op het moment een wat negatief sentiment rondom houtstook hangt, zijn er zat mensen die huizen zonder werkend rookkanaal geschikt voor houtstook compleet negeren of in ieder geval minder hoog op hun lijstje zetten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:Zullen we de pro/contra houtstook discussie niet naar dit topic slepen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee