Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Snelle 500gb SSD of iets wat slomere 1tb ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -_Frank_-
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 24-02 20:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben van plan om een pc samen te stellen en vroeg me af of ik beter:
1 een 500gb 970 EVO kan kopen of
2 een 1tb mx500 kan kopen

Graag wel een m.2 SSD.

Mijn pc is voornamelijk voor goed.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het budget is (ongeveer) maximaal 160 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Alternatieven zijn altijd welkom, misschien een andere 500 GB SSD of een betere (goedkopere) 1tb SSD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik ga het gebruiken in het volgende:
-Ryzen 5 2600
-msi mortar B450m
-msi gaming x 1080
-corsair rmx 550
-corsair crystal 280x
-g.skill trident z RGB (3000mhz)

Beste antwoord (via -_Frank_- op 22-10-2018 20:40)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Ga gewoon voor de 1TB die snelheid voor gamen is echt marginaal sneller. Dat ga je niet terug zien. Is mijn ervaring iig. Heb zelf de mx300 1TB.
De extra opslag ga je waarschijnlijk wel merken.

[Voor 14% gewijzigd door Arunia op 22-10-2018 20:37]

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. In de meeste gevallen merk je niks van de extra snelheid.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Dat is erg persoonlijk. Er zijn toepassingen waarbij de extra snelheid verschilt maakt. Maar er zijn er ook genoeg waarbij er geen enkel verschil zal zijn. Zelfde geld voor de capaciteit, voor sommigen zal 500GB genoeg zijn voor anderen is 1TB pas voldoende.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• -_Frank_-
pjot1 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:26:
Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen. In de meeste gevallen merk je niks van de extra snelheid.
Eigenlijk alleen maar voor gamen en vind het lastig in te schatten hoeveel ik daar voor ga gebruiken, je kan namelijk ook games verwijderen maar de vordering in de game houden wat veel ruimte scheelt.

• -_Frank_-
-The_Mask- schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:27:
Dat is erg persoonlijk. Er zijn toepassingen waarbij de extra snelheid verschilt maakt. Maar er zijn er ook genoeg waarbij er geen enkel verschil zal zijn. Zelfde geld voor de capaciteit, voor sommigen zal 500GB genoeg zijn voor anderen is 1TB pas voldoende.
Waarvoor zou de snelheid echt goed uit de verf komen? Welke SSD zou jij voor gamen aan raden?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Ga gewoon voor de 1TB die snelheid voor gamen is echt marginaal sneller. Dat ga je niet terug zien. Is mijn ervaring iig. Heb zelf de mx300 1TB.

[Voor 14% gewijzigd door Arunia op 22-10-2018 20:37]

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
-_Frank_- schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:34:
[...]

Waarvoor zou de snelheid echt goed uit de verf komen?
Voor toepassingen met hoge data doorvoer.
Welke SSD zou jij voor gamen aan raden?
Eén van de goedkopere, aangezien voor games het niks uitmaakt of je een snellere SSD neemt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• -_Frank_-
Arunia schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:36:
Dankjewel voor de feedback denk dat ik dit inderdaad ga doen!

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-06 22:15
De Samsung is NVME, de Corsair SATA600.

Voor games ga je niks merken van het verschil in snelheid, maar games worden wel steeds groter, dus die extra halve TB merk je wel.

Het verschil ga je merken als je met grotere queue-depths gaat werken, of heel veel kleine bestandjes gaat openen (bijvoorbeeld bij het compileren van een Linux kernel of zo).

Ik heb de Samsung 950 Pro, super ding (ondertussen al wat ouder), maar het ding staat echt uit zijn neus te eten. Ik loop echter wel af en toe tegen schijfruimtegebrek aan...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• -_Frank_-
Paul schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:42:
De Samsung is NVME, de Corsair SATA600.

Voor games ga je niks merken van het verschil in snelheid, maar games worden wel steeds groter, dus die extra halve TB merk je wel.

Het verschil ga je merken als je met grotere queue-depths gaat werken, of heel veel kleine bestandjes gaat openen (bijvoorbeeld bij het compileren van een Linux kernel of zo).

Ik heb de Samsung 950 Pro, super ding (ondertussen al wat ouder), maar het ding staat echt uit zijn neus te eten. Ik loop echter wel af en toe tegen schijfruimtegebrek aan...
Ja ben het wel met je eens ga gewoon voor grotere hoeveelheid aangezien ik toch alleen maar game.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True