Beste Tweakers,
Mijn huidige computer is op dit moment alweer 6 jaar oud. Al werkt de pc op een aantal issues na nog redelijk voor het gamen van bijvoorbeeld BF1, GTA V en Battlefront 2. Zit op dit moment te denken om de PC up te graden verplaats een geheel nieuwe pc samen te stellen om zo kosten te besparen, maar vraag mij zelf toch af of dit verstandig is.
Huidige issues:
- Voorste fan van de videokaart draait moeilijk, vooral in rust. (Al geprobeerd om schoon te maken).
- Bromgeluid in mijn koptelefoon (vermoed slecht geaard)
- Huidige case verkeerd in slechte staat (Slechte kwaliteit case, vanaf begin al, zo is onder ander de powerknop stuk, uiteindelijk maar omgezet naar het resetknopje)
- Lokale schijf (ssd 120gb) zit vol.
Huidige Specificaties: (Windows 7)
- Processor: Intel Core i7- 37700 3,40 ghz
- Moederbord: MSI Z77A-G43
- Videokaart: MSI R7850 Twin Frozr 2gd5/0C
- Ram geheugen: 2 x Transcend RAM-geheugen: 4GB DDR3 1600
- Voeding: Sweex 600 Watt Silent Power Supply ATX 2.2
- Lokale schijf: PNY XLR8 SSD 120Gb
- Secundaire harde schijf: Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf (pas 1 jaar oud)
- Monitor: Samsung SyncMaster T220HD (vervanging al besteld: AOC G2590PX)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de upgrade wil ik weer dat de computer weer voor een langere tijd mee kan gaan met de huidige opkomende spellen. Ik ben niet op zoek naar een high-end pc, maar naar een degelijk en betrouwbaar systeem waarop je in principe de meest opkomende spellen met degelijk settings kan spelen (HD 1080p).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag ongeveer rond de 700-800 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten die ik denk om mee te nemen zijn:
- Moederbord
- Voeding
- Processor
- Lokale en harde schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart ging mijn voorkeur uit voor MSI, maar die is blijkbaar lastig te verkrijgen en prijs enorm gestegen, vandaar de Asus ook in het rijtje staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb net vandaag een nieuwe monitor gekocht met freesync, dus mijn voorkeur gaat qua videokaart uit naar een AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder niet, wat eerder al had gemeld.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven. Zo vraag ik mij af of ik de juiste beslissing maak om aantal componenten van mijn huidige pc mee te nemen naar het nieuwe systeem en of ik hier mee ook mijn doel kan bereiken. Had daarnaast al een aantal producten uitgekozen, als er betere of goedkopere vergelijkbare componenten zijn hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor uw hulp!
Mijn huidige computer is op dit moment alweer 6 jaar oud. Al werkt de pc op een aantal issues na nog redelijk voor het gamen van bijvoorbeeld BF1, GTA V en Battlefront 2. Zit op dit moment te denken om de PC up te graden verplaats een geheel nieuwe pc samen te stellen om zo kosten te besparen, maar vraag mij zelf toch af of dit verstandig is.
Huidige issues:
- Voorste fan van de videokaart draait moeilijk, vooral in rust. (Al geprobeerd om schoon te maken).
- Bromgeluid in mijn koptelefoon (vermoed slecht geaard)
- Huidige case verkeerd in slechte staat (Slechte kwaliteit case, vanaf begin al, zo is onder ander de powerknop stuk, uiteindelijk maar omgezet naar het resetknopje)
- Lokale schijf (ssd 120gb) zit vol.
Huidige Specificaties: (Windows 7)
- Processor: Intel Core i7- 37700 3,40 ghz
- Moederbord: MSI Z77A-G43
- Videokaart: MSI R7850 Twin Frozr 2gd5/0C
- Ram geheugen: 2 x Transcend RAM-geheugen: 4GB DDR3 1600
- Voeding: Sweex 600 Watt Silent Power Supply ATX 2.2
- Lokale schijf: PNY XLR8 SSD 120Gb
- Secundaire harde schijf: Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf (pas 1 jaar oud)
- Monitor: Samsung SyncMaster T220HD (vervanging al besteld: AOC G2590PX)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de upgrade wil ik weer dat de computer weer voor een langere tijd mee kan gaan met de huidige opkomende spellen. Ik ben niet op zoek naar een high-end pc, maar naar een degelijk en betrouwbaar systeem waarop je in principe de meest opkomende spellen met degelijk settings kan spelen (HD 1080p).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag ongeveer rond de 700-800 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten die ik denk om mee te nemen zijn:
- Moederbord
- Voeding
- Processor
- Lokale en harde schijf
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua videokaart ging mijn voorkeur uit voor MSI, maar die is blijkbaar lastig te verkrijgen en prijs enorm gestegen, vandaar de Asus ook in het rijtje staat.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC | € 335,- | € 335,- |
1 | MSI RADEON RX 580 GAMING X+ 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition | € 101,- | € 101,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 73,78 | € 73,78 |
1 | Corsair Vengeance LPX Black CMK16GX4M2D2666C16 | € 201,51 | € 201,51 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 87,95 | € 87,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,24 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb net vandaag een nieuwe monitor gekocht met freesync, dus mijn voorkeur gaat qua videokaart uit naar een AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder niet, wat eerder al had gemeld.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven. Zo vraag ik mij af of ik de juiste beslissing maak om aantal componenten van mijn huidige pc mee te nemen naar het nieuwe systeem en of ik hier mee ook mijn doel kan bereiken. Had daarnaast al een aantal producten uitgekozen, als er betere of goedkopere vergelijkbare componenten zijn hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor uw hulp!