Vraag

• sjakiepp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 10:55
Wat kan ik doen om mijn tablet op te starten?

Ik heb een Empire Electronix tablet die niet wil opstarten. Hij gaat aan, laat het logo zien van Empire Electronix, maar meer gebeurd er niet. Zelfs na een uur gebeurd er niks, het logo van EE blijft op het scherm zichtbaar.

Het type is mij onbekend. Maar mogelijk is het de Empire Electronix 8 inch-Android 4.2.2.
...

Inmiddels heb ik geprobeerd om via de knoppen een harde reset uit te voeren, maar dat lukt niet. Power+Vol Up, Power+Vol down, Vol Up+Vol Down en Power+Vol Up+Vol Down, zorgen er niet voor dat ik in een factory reset kan uitvoeren.

Tevens zit er boven de Power knop een gaatje. Wanneer ik hierin met een paperclip por, voel ik geen knop of iets dergelijks. Ook werd er geen reset uitgevoerd.

Gebruiksaanwijzingen heb ik hier gevonden. Maar deze geven geen verdere info.

Is er iets wat ik kan doen om deze tablet tot leven te wekken?

Verdere bestudering van de handleiding geeft het volgende aan:
Om een flash te kunnen uitvoeren, hebt u daar speciale soft- en firmware voor nodig. Neem voor hulp contact op met de oorspronkelijke fabrikant.
Nu nog een website vinden

[Voor 27% gewijzigd door sjakiepp op 22-10-2018 20:27]

Beste antwoord (via sjakiepp op 23-10-2018 11:52)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sjakiepp heb jij niet gewoon deze: https://www.consumentenbo...empire-electronics-tablet?

Overigens is de fabrikant inmiddels failliet, dus de vraag is maar of je uberhaupt nog firmware kan vinden. Daarnaast vraag ik me af of het überhaupt nog de moeite is. Ten tijde van uitkomen was het al geen topding (als ik de review van de consumentenbond en de klachten moet geloven), dus ik denk dat het niet eens meer de moeite is om hier tijd in te stoppen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sjakiepp heb jij niet gewoon deze: https://www.consumentenbo...empire-electronics-tablet?

Overigens is de fabrikant inmiddels failliet, dus de vraag is maar of je uberhaupt nog firmware kan vinden. Daarnaast vraag ik me af of het überhaupt nog de moeite is. Ten tijde van uitkomen was het al geen topding (als ik de review van de consumentenbond en de klachten moet geloven), dus ik denk dat het niet eens meer de moeite is om hier tijd in te stoppen.

• sjakiepp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 10:55
rens-br schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:18:

Bedankt voor je antwoord. Het klopt dat het geen topding was, maar ik wou het toch proberen. Het is leuk om dit soort dingen uit te zoeken.

De tablet van de Consumentenbond had ik gezien, maar nee dat is het niet. Op de achterkant van mijne zit de camera in het midden van de lange kant. Qua uiterlijk komt de 8 inch-Android 4.2.2 het meest overeen.

Het faillissement verklaart waarom ik zo weinig kan vinden.

Ik denk dat ik hem maar in het archief deponeer.

[Voor 2% gewijzigd door sjakiepp op 23-10-2018 11:52. Reden: Archivatie]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee