Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 04-06 22:56
Ik moet vanaf drie kolommen uitrekenen hoeveel keer een reeks voorkomt in de sheet. Bijvoorbeeld kolom 1 (16), kolom 2(16) en kolom 3 (20) Hoeveel keer komt deze reeks voor in de sheet ?

http://i66.tinypic.com/2aimq9v.jpg

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-06 17:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

tekst.samenvoegen en aantal.als formule al eens bekeken ?

[Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 22-10-2018 19:50]

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Makkelijkste is denk ik om in de D kolom de waarden achter elkaar te zetten en hier een draaitabel op te zetten.

• Tomvanschayk
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Als ik je goed begrijp, kun je hier aantallen.als voor gebruiken:

=aantallen.als(a2:a27;"16";b2:b27;"16";c2:c27;"20")

• Wolliebolly
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 04-06 22:56
Tomvanschayk schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:12:
Als ik je goed begrijp, kun je hier aantallen.als voor gebruiken:

=aantallen.als(a2:a27;"16";b2:b27;"16";c2:c27;"20")
Dit lijkt een oplossing, maar dan moet ik sowieso elke reeks handmatig opzoeken als ik je begrijp. Is hier een makkelijkere manier voor ?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat handmatige kan je weer automatiseren, waar loop je daarbij vast, waar dacht je aan? :)

Is 16, 16, 20 omdat die het vaakst voorkomt? Je zou per regel per kolom het aantal kunnen bepalen, de max bepalen, die opzoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True