Toon posts:

4K televisie met computer. Welke HDMI Kabel? :O

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tyriajwz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Hay allemaal.

Ik heb een nieuwe televisie gekocht van Philips. het betreft de 50PUS7303 en is 4K.
Nu wil ik hem graag in mijn kamer zetten zodat ik met een HDMI kabel hem met mijn computer
kan verbinden.

Mijn vraag is: moet ik nu een nieuwe HDMI kabel kopen, omdat het een 4K scherm is? Of voldoet
een normale HDMI kabel gewoon. Het is niet dat ik 4K beeldmateriaal van mijn PC naar mijn televisie
wil afspelen, maar gewoon het beeld van mijn computer op mijn televisie wil zonder dat dit ''lelijk'' is.

Alvast bedankt allemaal. _/-\o_

Alle reacties

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Er bestaat niet iets zoals een 4k kabel. Enige waar je op moet letten is dat het een High Speed HDMI kabel is. Een HDMI kabel heeft verder geen poespas. Ook een kabel die ethernet ondersteund is onzinnig. Bijna geen 1 apparaat ondersteund dit.

Het beeld is digitaal, dus je hebt beeld of geen beeld. Er gaat geen kwaliteit verloren. Meer info kun je onder andere hier vinden.

[Voor 10% gewijzigd door TwArbo op 22-10-2018 18:40]

• tyriajwz
TwArbo schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:38:
Er bestaat niet iets zoals een 4k kabel. Enige waar je op moet letten is dat het een High Speed HDMI kabel is. Een HDMI kabel heeft verder geen poespas. Ook een kabel die ethernet ondersteund is onzinnig. Bijna geen 1 apparaat ondersteund dit.

Het beeld is digitaal, dus je hebt beeld of geen beeld. Er gaat geen kwaliteit verloren. Meer info kun je onder andere hier vinden.
''Als je het hebt over meer detail, scherper beeld, dieper zwart, meer zwartdetail, intensere kleuren, andere kleurtemperatuur of eender welke andere subtiele verandering van het beeld, dan is het antwoord NEEN. Een HDMI-kabel is een passieve component, en dit soort wijzigingen in het beeld zijn absoluut onmogelijk.''

Dat las ik op je link. Bedankt voor de info :). Dan weet ik genoeg.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tyriajwz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:31:
Hay allemaal.

Ik heb een nieuwe televisie gekocht van Philips. het betreft de 50PUS7303 en is 4K.
Nu wil ik hem graag in mijn kamer zetten zodat ik met een HDMI kabel hem met mijn computer
kan verbinden.

Mijn vraag is: moet ik nu een nieuwe HDMI kabel kopen, omdat het een 4K scherm is? Of voldoet
een normale HDMI kabel gewoon. Het is niet dat ik 4K beeldmateriaal van mijn PC naar mijn televisie
wil afspelen, maar gewoon het beeld van mijn computer op mijn televisie wil zonder dat dit ''lelijk'' is.

Alvast bedankt allemaal. _/-\o_
oa bij Action liggen Phillips HDMI kabels voor dacht €6,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tyriajwz
Hackus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:44:
[...]
oa bij Action liggen Phillips HDMI kabels voor dacht €6,-
Wat vind je van deze kabel?
https://www.allekabels.nl...igh-speed-aanbieding.html

Is high speed zoals eerder is aangegeven dat ik daarop moet letten. Maar ja, met verzend kosten kan ik
ook bij de action een halen zoals jij zei :P

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tyriajwz
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee