Toon posts:

Advies eerste game pc ooit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CVdB1978
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-10-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
All-round gebruik en gamen.Mijn voorkeur gaat uit naar simulators (x-plane,Euro Truck,e.d.) en racing games maar ik wil toch ook wel andere games kunnen draaien.Zou dus graag een zo goed mogelijk prijs/kwaliteit systeem willen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de 1500 euro blijven inclusief monitor en assemblage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee,dit is mijn eerste game pc ooit.Heb voordien altijd consoles gehad.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals eerder gezegd.Volledige build inclusief monitor.Toetsenbord,muis,speakers,e.d. lijkt me niet moeilijk te kiezen.Natuurlijk is enig advies hierover altijd welkom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Door ervaringen van anderen te lezen en eigen opzoekwerk gaat mijn voorkeur uit naar Nvidia videokaarten.Mijn mening over AMD processors is,na het uitkomen van de Ryzen,verandert en deze lijken mij nu de betere prijs/kwaliteit keuze.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verlichting e.d. maken me niet zo veel uit en houd ik eigenlijk het liefst wat subtiel.Ik ga vooral voor een zo goed mogelijk systeem dat ook redelijk futureproof is.Natuurlijk is een stil systeem een pluspunt.

Ga je overklokken?
Voorlopig alleszins niet.Ik hoop het eigenlijk ook niet nodig te hebben.

Wat verwacht je van ons?
Alle advies voor een zo goed mogelijk en futureproof systeem incl. monitor binnen een budget van 1500euro is welkom.Indien er verbetering is aan mijn eigen wishlist,hoor ik dit ook graag van jullie.Ik kan ook wel wat advies gebruiken over waar ik het systeem het best kan laten bouwen.Als dit in de omgeving van Antwerpen kan gebeuren is dat ook weer een pluspunt.

Hier alvast mijn eigen wishlist:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,50€ 214,50
1MSI X470 Gaming Plus€ 121,-€ 121,-
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 487,99€ 487,99
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,-€ 81,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,50€ 138,50
1Corsair RM650x (2018)€ 95,90€ 95,90
1Samsung 860 EVO 500GB€ 87,12€ 87,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.226,01

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@CVdB1978 wissel de X470 voor B450 Tomahawk en kies een RTX2070 ipv. of een goedkopere 1070Ti.
Rog strix heeft de naam onder gamers maar is stuk duurder.€520,- vind ik veel geld voor een 1070ti.
X470 heb je niet altijd nodig als je niet de extra's tov B450 nodig hebt. velen denken dat een Ryzen X een X moederbord nodig heeft, dat is niet zo.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CVdB1978
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-10-2019
Hackus,alvast bedankt voor de snelle reactie.Ik zal je advies zeker overwegen.

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-03 03:31

TechnoNoob

I'm just a noob.

Daarnaast zou ik de Ryzen 2600x vervangen door de 2600. Het prijsverschil is het niet waard naar mijn mening.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee