Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gemiddelde Afhandelingstijd Asus Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

• AltTabKeys
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 02:24
Hey hoi!

Vorige week maandag 15 Oktober heb ik mijn GTX 1080Ti terug gestuurd ter reparatie naar Alternate i.v.m een kapotte LED-Lampje. Donderdag 18 Oktober krijg ik het bericht dat deze inderdaad kapot is en ter reparatie wordt opgestuurd.

Helemaal top!

Alleen, maandag toen ik hem opstuurde, heb ik van te voren telefonisch contact gehad met Alternate. Toen is besproken dat het maximaal 3 werkweken kan duren. Prima.

Vandaag contact gehad met Alternate, ik was benieuwd of de GPU al bij Asus was. Dat was onbekend. Toen vroeg ik naar de afhandelingstijd. Dit werd zonder pardon verhoogt naar nu nog 3 tot 4 werkweken. Terwijl Asus zelf belooft 1 tot maximaal 2 werkweken te nemen voor het repareren van een GPU.

Nou begrijp ik natuurlijk wel dat het wat drukker kan zijn ivm her ritueel van een nieuwe GPU op de markt.
Maar wat mij verbaast gewoon, is dat het vervangen van 1 lampje, 4 weken in beslag kan nemen?

Wat is jullie mening hier over, iemand met ervaring e.d?

:-)

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-06 19:39
Het is niet zo omdat er enkel een led lampje vervangen hoeft te worden dat ze dat dan heel snel gaan oplossen.
Er zal wel heel veel RMA werk te doen zijn, jouw RMA order komt in de wachtrij totdat ze klaar zijn met het andere werk.
Gewoon geduld hebben, als je over een maand nog steeds niks hebt vernomen kun je contact opnemen met Alternate/Asus.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

AltTabKeys schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:19:
Hey hoi!

Vorige week maandag 15 Oktober heb ik mijn GTX 1080Ti terug gestuurd ter reparatie naar Alternate i.v.m een kapotte LED-Lampje. Donderdag 18 Oktober krijg ik het bericht dat deze inderdaad kapot is en ter reparatie wordt opgestuurd.

Helemaal top!

Alleen, maandag toen ik hem opstuurde, heb ik van te voren telefonisch contact gehad met Alternate. Toen is besproken dat het maximaal 3 werkweken kan duren. Prima.

Vandaag contact gehad met Alternate, ik was benieuwd of de GPU al bij Asus was. Dat was onbekend. Toen vroeg ik naar de afhandelingstijd. Dit werd zonder pardon verhoogt naar nu nog 3 tot 4 werkweken. Terwijl Asus zelf belooft 1 tot maximaal 2 werkweken te nemen voor het repareren van een GPU.

Nou begrijp ik natuurlijk wel dat het wat drukker kan zijn ivm her ritueel van een nieuwe GPU op de markt.
Maar wat mij verbaast gewoon, is dat het vervangen van 1 lampje, 4 weken in beslag kan nemen?

Wat is jullie mening hier over, iemand met ervaring e.d?
Let wel, dat Alternate het hoort op te lossen. je hebt met hun een koopovereenkomst en hun zijn verantwoordelijk. ik zou het trouwens prijzen, als ze je een leenkaart opsturen. als ze zelf al aangeven dat het langer duurt dan normaal. je kunt zelf ook de info online opzoeken hoe lang een reparatie ongeveer mag duren etc. btw al de shopreviews gelezen van Alternate ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Asus heeft een broertje dood aan lakse resellers.

Mailtje naar Asus met case-nummer van Alternate en je serienummer en het geschetste verwachtingspatroon wat door de reseller is afgegeven.

Desondanks; Alternate is jouw "officiele" aanspreekpunt, zoals @Hackus aangeeft.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AltTabKeys
Hackus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

Let wel, dat Alternate het hoort op te lossen. je hebt met hun een koopovereenkomst en hun zijn verantwoordelijk. ik zou het trouwens prijzen, als ze je een leenkaart opsturen. als ze zelf al aangeven dat het langer duurt dan normaal. je kunt zelf ook de info online opzoeken hoe lang een reparatie ongeveer mag duren etc. btw al de shopreviews gelezen van Alternate ?
Hey hoi. Eigenlijk nog geen reviews gelezen. Heb altijd wel positieve ervaring gehad met ze.

En dat van die kaart, zal ik onthouden :-)

• AltTabKeys
MAX3400 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:49:
Asus heeft een broertje dood aan lakse resellers.

Mailtje naar Asus met case-nummer van Alternate en je serienummer en het geschetste verwachtingspatroon wat door de reseller is afgegeven.

Desondanks; Alternate is jouw "officiele" aanspreekpunt, zoals @Hackus aangeeft.
Vanmiddag eentje gestuurd met mijn opmerking dat ik bij Alternate niet echt duidelijkheid krijg.

Daarbij verteld dat ik het persoonlijk een beetje lang vindt duren om het led-lampje vervangen 4 weken kan duren.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-06 08:16
AltTabKeys schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:47:
[...]

Vanmiddag eentje gestuurd met mijn opmerking dat ik bij Alternate niet echt duidelijkheid krijg.

Daarbij verteld dat ik het persoonlijk een beetje lang vindt duren om het led-lampje vervangen 4 weken kan duren.
Jammer dat jij alleen niet de enige bent.. je komt achter aan in de rij. Het is niet zo "ow het is een lampje, hij heeft voorrang"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• AltTabKeys
Hackus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

Dit kwam ik via de Consumentenbond tegen:

“De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijke tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen. Wil je het product houden, dan kun je ook een beroep doen op prijsvermindering. De verkoper moet vervolgens een deel van het aankoopbedrag teruggeven.”

Nou, 3 weken dus. Maar heb ik dan pas recht na 3 weken, of als bekend is dat de afhandelingstijd nog minimaal 3 weken is.

En daarna volgt (er niet van uitgaande dat dit zal gebeuren) dat je na een redelijke tijd de aankoop kan ontbinden en geld terug kan krijgen. Krijg je dan het aankoopbedrag, of de huidige waarde?

• AltTabKeys
corset schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Jammer dat jij alleen niet de enige bent.. je komt achter aan in de rij. Het is niet zo "ow het is een lampje, hij heeft voorrang"
Ik snap dat ik in de rij kom.

Alleen had ik geen afhandelingstijd van 4 weken verwacht, terwijl telefonisch maximaal 2 weken Asus Afhandelingstijd is besproken. + 1 week Alternate tijd. Alleen dat van Alternate is al afgehandeld, dus dat vervalt.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

corset schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Werk jij bij Asus, of ken je hun werkwijze qua verdeling reparaties ? indien het alleen het ledje betreft, kan ik me goed voorstellen dat zoiets gelijk vervangen wordt. ipv kaarten testen op onbekende defecten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Ik zie hier geen discussiewaarde in. Reparatietijden kunnen nog wel eens verschillen, ja, ook nadat het één gezegd is. Het vragen naar ervaringen is ook niet de bedoeling.

Hier gaat dan ook een slotje op.

PS. Dubbelposten is niet toegestaan op Tweakers, daar hebben we een hele mooie "Wijzig"-knop staan bij elke reactie.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True