Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CPU maakt piepend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tjeerd v Zwolle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13-06 11:37
Mijn cpu maakt een raar (hoog) piepend geluid. Ik dacht eerst dat het de fans waren, maar heb ze allemaal even laten stoppen maar het geluid bleef. Het geluid komt in de buurt van de CPU vandaan dus daar ging mijn gedachte naar uit. Als ik mijn pc onder load zet is het geluid weg.
Hoe kan ik dit oplossen? Dat het geluid weg is?
Ook hoor ik dat mijn microfoon een ruis heeft, maar als ik deze in een ander apparaat stop heeft hij dit niet. kan dit iets met het hoge piepgeluid temaken hebben?

Specs:
CPU: Intel core i5-2500s
GPU: MSI gtx 750ti
RAM: Kingston 2*4 GB DDR3
PSU: Cooler Master 460W
CPU Cooler: Cooler Master TX3 evo
SSD: Kingston A400 120GB
HDD: Hitachi 500GB

Alle reacties

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
De kans dat je cpu piept is erg klein

Maar coilwhine vanuit je mamabord kan natuurlijk wel

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Kans is groter dat het je voeding is. Toevallig een kast waar de voeding bovenin hangt?

En welke 460W? Niet zo’n halfbakken Elite van vergelijkbare leeftijd als je bord en processor mag ik hopen? Dan wordt het tijd voor een nieuwe.

I reject your reality and substitute my own

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Voeding of moederbord zal het zijn. Helaas beide niet iets waar je wat aan kan doen. Sommige onderdelen zoals moederbord, voedingen en videokaarten hebben helaas last van coil whine.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

nelizmastr schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:43:
Kans is groter dat het je voeding is. Toevallig een kast waar de voeding bovenin hangt?

En welke 460W? Niet zo’n halfbakken Elite van vergelijkbare leeftijd als je bord en processor mag ik hopen? Dan wordt het tijd voor een nieuwe.
460 zijn allemaal jaar of 10 oud volgens mij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tjeerd v Zwolle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13-06 11:37
+nelizmastr
Nee het is niet zo'n kast waar de psu boven in hangt. Ik heb trouwens al een nieuwe psu : cooler master masterwatt 500w. (Ik heb mijn standaard specs lijstje opgenoemd, maar had hem nog niet geupdate) En ik hoor duidelijk dat het niet van de psu komt.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Als het de voeding of videokaart niet is dan is het het moederbord. Verklaart ook wel dat je denkt dat het van de CPU afkomt. Het komt dan namelijk door de onderdelen rond de CPU die de CPU van stroom voorzien.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Tjeerd v Zwolle schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:50:
nieuwe psu : cooler master masterwatt 500w.
Daar ga je weinig op vooruit tov je oude voeding. Masterwatt Lite. want die is het als je een 500w hebt, heeft een hele slechte spanningsregeling.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True