Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toevoeging A-FRC aan veld kleurdiepte

Pagina: 1
Acties:

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Monitoren met meer dan 8-bit kleuren per kleurkanaal nemen toe, maar ook monitoren die 10-bit nabootsen nemen toe. Aangezien 8-bit plus A-FRC niet hetzelfde is als echte 10-bit kleurdiepte hierbij de suggestie om dit mogelijk te maken in de pricewatch bij het kiezen van de kleurdiepte bij monitoren. Op dit moment zie je dat sommige 8-bit plus A-FRC monitoren worden aangemerkt als 8-bit met daarbij een opmerking over deze feature, anderen worden aangemerkt als volwaardig 10-bit.

categorie: Monitoren

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Bij toeval heb ik gisteren en vanmorgen met een collega gesproken over het idee om dit toe te voegen!

De laatste tijd zijn er namelijk veel gebruikers die deze informatie in de bijzonderheden plaatsen. Ik heb '6-bit + FRC' en '8-bit + FRC' toegevoegd aan de opties :) Als ik vanmiddag tijd heb zal ik even de populairste monitoren controleren en aanpassen.

“Do. Or do not. There is no try.”

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Goed werk!

Ja, je hebt wel gezien dat ik met de LG's bezig was natuurlijk. :)

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Klopt, ik had het inderdaad gezien! :)
Heb de naam van de spec trouwens iets aangepast, dat is ook wat logischer qua naamgeving.

Korte naam is nu:
- 8-bit
- 8-bit (6-bit + FRC)
- 10-bit
- 10-bit (8-bit + FRC)

Uitgebreide naam is:
- 8-bit (16,7 miljoen)
- 8-bit (16,7 miljoen) (6-bit + FRC)
- 10-bit (1,074 miljard)
- 10-bit (1,074 miljard) (8-bit + FRC)

“Do. Or do not. There is no try.”

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True