Online tweede telefoonnummer (voor tinder)

Pagina: 1
Acties:
  • 29.378 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 18:46
Ik wil Tinder weer gebruiken maar ze houden het al zes maanden vol om me de toegang te weigeren als ik niet mijn nummer geef. Ik wil hem niet geven want facebook krijgt mijn nummer dan ook volgens mij, omdat ik inlog via mijn facebookaccount.

In een reddit hierover geven mensen de tip om een online telefoonnummer te gebruiken. However, Google Voice, Text Free, en Burner app werken allemaal niet in Nederland of op mijn toestellen.

Weet iemand hoe je in Nederland gratis een online telefoonnummer kunt regelen? Ik gebruik een android en macbook.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21
Prepaidkaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:45
Gewoon een prepaid simmetje kopen van een tientje en niet méér moeite aan besteden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Daar dacht ik ook aan, maar ik vind het handig om ook toegang te hebben tot zo'n tweede telefoonnummer als ik niet thuis ben. (Ik ga een echte burner phone niet altijd met me mee slepen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 13:46
rozenbottel schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:21:
Daar dacht ik ook aan, maar ik vind het handig om ook toegang te hebben tot zo'n tweede telefoonnummer als ik niet thuis ben. (Ik ga een echte burner phone niet altijd met me mee slepen.)
Toevallig in het bezit van een Samsung S9? Die is namelijk dual-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Helaas niet! Samsung galaxy s6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan tik je een tweedehands dual sim toestel op de kop met een prepaid en dan ben je er.
Of desnoods hang je die prepaid ff in je gewone telefoon, activeer je doorschakeling en dan weer je gewone sim. Job done.

Jij bent degene die afwijkend wilt zijn van de standaard. Je gebruikt Facebook. Dat is gratis. If you're not paying for it, you're probably not the customer ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:44

DexterDee

I doubt, therefore I might be

The Eagle schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:35:
Of desnoods hang je die prepaid ff in je gewone telefoon, activeer je doorschakeling en dan weer je gewone sim. Job done.
Je kunt alleen telefoontjes forwarden, SMS'jes niet. Dus eventuele One-Time Passwords kun je dan niet ontvangen 8)

Als het gaat over veiligheidscodes dan kun je een gratis SMS ontvangdienst gebruiken, zoals deze
Je geeft dan als nummer 06-44260676 door en kijkt op de website voor inkomende SMS berichten.

[ Voor 27% gewijzigd door DexterDee op 22-10-2018 16:43 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

DexterDee schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:40:
[...]

Je kunt alleen telefoontjes forwarden, SMS'jes niet. Dus eventuele One-Time Passwords kun je dan niet ontvangen 8)

Als het gaat over veiligheidscodes dan kun je een gratis SMS ontvangdienst gebruiken, zoals deze
Je geeft dan als nummer 06-44260676 door en kijkt op de website voor inkomende SMS berichten.
Dat klinkt nou niet heel erg veilig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozenbottel
The Eagle schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:35:
Dan tik je een tweedehands dual sim toestel op de kop met een prepaid en dan ben je er.

Jij bent degene die afwijkend wilt zijn van de standaard. Je gebruikt Facebook. Dat is gratis. If you're not paying for it, you're probably not the customer ;)
De goede oude tijd dat it-mensen nog hackende anarchisten waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
[...]

Te gek, bedankt! Dit ga ik even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Brummetje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:45:
Dat klinkt nou niet heel erg veilig..
Klinkt niet veilig, is ook niet veilig. Maar aangezien een OTP code maar kort en éénmalig werkt is het veilig genoeg om eenmalig je account te activeren. Het gaat maar om Tinder hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

DexterDee schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Klinkt niet veilig, is ook niet veilig. Maar aangezien een OTP code maar kort en éénmalig werkt is het veilig genoeg om eenmalig je account te activeren. Het gaat maar om Tinder hè...
Nooit Tinder gebruikt maar staan daar niet genoeg persoonlijke gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Brummetje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Maar mocht iemand me willen hacken dan zou hij / zij mijn inloggegevens van facebook nodig hebben én voordat ik het password heb ingevoerd dat snel zelf moeten doen. Toch? Want zo'n password vervalt zodra het is gebruikt right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brummetje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Niet in de sms, enkel op de site.

De code an sich is gewoon een cijferreeks, zonder de inlogcodes van de TS schiet jij verder niets op.

Je moet dan wel heel specifiek weten dat hij een OTP aanvraagt, anders vind je die nooit.

Zoals een random bericht op die site:
Your verification code is: 7399

Heb je verder niets aan als 'meekijker' (ok buiten de diverse 'ordernummers' die ik langs zie komen, maar dan nog).
rozenbottel schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Maar mocht iemand me willen hacken dan zou hij / zij mijn inloggegevens van facebook nodig hebben én voordat ik het password heb ingevoerd dat snel zelf moeten doen. Toch? Want zo'n password vervalt zodra het is gebruikt right?
Meestal niet, maar als ze het goed hebben gedaan krijgt elke aparte inlog een aparte code.

Maar valt/staat met weten van je inlog, want als ze die eenmaal hebben, pikken ze de code gewoon van die site op. Maar als jij Facebook gebruikt (met eigen 2FA), lijkt me de kans daarop vrij klein.

Edit, de specifieke voor Tinder is dus extreem generiek, er staat er toevallig eentje:
Facebook Gebruik 354569 als aanmeldcode voor Tinder. (Account Kit van Facebook)

Blijkbaar gebruiken al andere dit ook, er staat werkelijk niets aan referentie in van je werkelijke account.

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2018 17:01 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Precies. Het moet een hele gerichte hackpoging zijn. Met alleen de OTP code kun je helemaal niks. Je hebt ook het juiste Facebook account nodig. En als eenmaal de code ingevuld is, is deze daarna niet meer geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Oh wacht even, Tinder zegt dit: https://www.help.tinder.c...ls-mijn-nummer-verandert-

"Als je een telefoonnummer hebt bevestigd voor je account, kan iedereen die toegang heeft tot dat telefoonnummer ook toegang verkrijgen tot jouw account. Tinder heeft momenteel geen mogelijkheden voor het herstellen van accounts, of voor het veranderen van het telefoonnummer van je account. Dus als je van plan bent om van telefoonnummer te veranderen, adviseren wij je om je Tinder-account te verwijderen voordat je hier toegang tot verliest vanwege je huidige telefoonnummer."

Ik begrijp het niet helemaal. Betekent dat, dat iedereen die nu meeleest in dit draadje toegang kan krijgen tot mijn account? En als het nummer van receive sms verandert is mijn tinderaccount dus ontoegankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
ik neem aan dat je vrienden hebt op facebook?
als er maar 1 jou nummer heeft en facebook toestemming heeft gegeven om in de contacten te kijken dan hebben ze je telefoon nummer allang aan jou gekoppeld.
ga er dus maar vanuit dat ze die al hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rozenbottel schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:06:
Oh wacht even, Tinder zegt dit: https://www.help.tinder.c...ls-mijn-nummer-verandert-

"Als je een telefoonnummer hebt bevestigd voor je account, kan iedereen die toegang heeft tot dat telefoonnummer ook toegang verkrijgen tot jouw account. Tinder heeft momenteel geen mogelijkheden voor het herstellen van accounts, of voor het veranderen van het telefoonnummer van je account. Dus als je van plan bent om van telefoonnummer te veranderen, adviseren wij je om je Tinder-account te verwijderen voordat je hier toegang tot verliest vanwege je huidige telefoonnummer."

Ik begrijp het niet helemaal. Betekent dat, dat iedereen die nu meeleest in dit draadje toegang kan krijgen tot mijn account? En als het nummer van receive sms verandert is mijn tinderaccount dus ontoegankelijk?
'kan', daar zit je ding.

Als jij de tinder app gebruikt, neem ik aan dat je automatisch inlogt (of je FB gegevens automatisch worden ingevuld), komt de SMS verificatie dan naar voren, iedereen die jouw telefoon heeft, kan dan direct inloggen (wat vrij logisch is bij elke vorm van 2FA).

Maar 2de deel, inderdaad, nummer veranderen = niet mogelijk, dus geen toegang meer.

Best grappig, ze _moeten_ je telefoonnummer hebben, maar die vervolgens ook zo fixed is aan je account, dat hij niet te wijzigen/verwijderen is.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Zeker hebben ze mijn nummer, maar nog niet mijn toestemming er iets mee te doen. Anders zouden ze niet blijven vragen of ik hem alsjeblieft wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rozenbottel schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:14:
Zeker hebben ze mijn nummer, maar nog niet mijn toestemming er iets mee te doen. Anders zouden ze niet blijven vragen of ik hem alsjeblieft wil geven.
En je hebt ook mensen op WA? Hebben ze hem al lang daarvandaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Is het niet minder moeite om gewoon naar de kroeg te gaan? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
anandus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:16:
offtopic:
Is het niet minder moeite om gewoon naar de kroeg te gaan? :P
Mag ik deze markeren als beste antwoord of worden admins dan boos?

offtopic:
Volgens mij geldt er in de kroeg inmiddels ook tweestapsverificatie. Ik ken niemand die nog dates regelt uit de kroeg als die persoon niet ook ergens in iemands online netwerk zit. En de beste tinderdates scoor je als je iemand kent van gezicht uit de kroeg. (Maar pas op tinder durf je te praten.)

[ Voor 40% gewijzigd door rozenbottel op 22-10-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, in de kroeg zul je ook meerdere dingen moeten doen voor je een dame versierd hebt. Maar probeer het eens zou ik zeggen. Alcohol heeft meer relaties doen ontstaan dan Tinder kan matchen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
Beste antwoord tot nu toe is van Dexterdee, maar wat mij betreft blijft dit open want de vraag naar het tweede nummer is nog niet beantwoord.

offtopic:
Ik ben altijd in de kroeg om bij te kletsen met vriendinnen of als ik een date heb met iemand van tinder / andere datingsite / iemand waar ik aan werd gekoppeld / iemand die ik ontmoette tijdens het normale leven. Wanneer heb je dan tijd om nieuwe dates te scoren? Ik ben wel een keer na een mislukte date terug gegaan naar de kroeg omdat de avond zo mooi was en ik hoopte hem te kunnen delen met iemand anders. Maar dat was weinig succesvol. Aan Tinder heb ik een van mijn beste vriendschappen te danken ook, in de kroeg nog nooit vrienden gemaakt (alleen door vrienden van vrienden daar te ontmoeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozenbottel
[...]

Ahh, te vroeg gejuicht! Ik heb het dus via die receive sms gedaan, en dat werkte, ik kon inloggen. Toen sloot ik de app weer af. Net opende ik hem opnieuw, en als ik probeer in te loggen via facebook of via weer dat receive sms telefoonnummer geeft hij in beide gevallen de melding: 'Oeps! Er ging iets fout' Het lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walles6464
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-09-2024
Als je anoniem op tinder wilt zijn heb je iets te verbergen. Of je hebt al een relatie en wilt vreemdgaan, of je wilt je voordoen als iemand anders. Denk maar niet dat ik je daar mee ga helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Walles6464 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
Als je anoniem op tinder wilt zijn heb je iets te verbergen. Of je hebt al een relatie en wilt vreemdgaan, of je wilt je voordoen als iemand anders. Denk maar niet dat ik je daar mee ga helpen
Reageer dan ook niet, het topic was al 2.5 jaar weggezakt... ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.