Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ladyluck
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2021
hee! ik heb een probleem en kwam via google op een oude post met een soortgelijke situatie op dit forum, dus ik dacht dat ik mijn probleem ook hier even voor kon leggen- als dit niet het goede forum is excuses!

ik heb een Acer Aspire V5-591G-58Z3 met windows 10 en Sony STH30 oordopjes die ik allebei heel fijn vind. Alleen ben ik de laatste tijd wat problemen aan het hebben met mijn microfoon- ik game vaak met mijn vrienden en als we in skype zijn heb ik een nogal hard krakend achtergrondgeluid, en als we in discord zijn horen mensen maar de helft van wat ik zeg (terwijl ik alle mogelijke voice activation settings heb geprobeerd) dus dat is super frustrerend.-

dus ik ging in mijn sound settings kijken - en sorry voor het clunky half-engels alvast maar ik heb mn computer in het engels, en realiseerde me dat mijn laptop de microfoon volgens mij niet herkent. er zit een afstandsbedieningtje op de oordopjes waarmee je het geluid harder zachter/kan zetten, deze doet het sowieso niet maar ik dacht dat de microfoon het wel deed.

en hij doet het wel- als ik met mijn mobiel mijn stem record, en dan mn oordopjes er in doe en nog een keer record, klinkt het heel anders en ook harder als ik dichterbij de microfoon ga, dus hij doet het wel. - maar mijn laptop herkent hem niet. als ik naar HD audio manager ga en het ding aanklik dat er een popup komt als ik een nieuw device aansluit en dan mn oordopjes aansluit, ik heb al headset, microfoon, inline, geprobeerd, maar het geluid verandert nooit en er komt nooit een nieuw device bij te staan bij de ''recording'' tab van ''sounds'' wat je krijgt als je right clicked op de volume knop in de task bar. daar staat alleen ''microphone, realtek high definition audio'' wat ik dus denk dat de laptops ingebouwde microfoon is.
ik heb ook geprobeerd mn apple oordopjes in te pluggen maar het is eigenlijk dezelfde situatie. is het gewoon niet een optie? er is maar 1 audiojack maar je zou toch denken dat dit ook voor headsets zou moeten werken.

bedankt alvast!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:32
Waarschijnlijk is de aansluiting alleen audio uit, geen tweerichtingsverkeer (ken de laptop zelf niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bij mijn laptop kan ik in het audio-panel (realtek in dit geval, met een Dell schilletje er overheen) kiezen of het een Headphone of een Headset is.

Nadat ik headset heb gekozen, doet de ingebouwde microfoon van de oortjes het prima. De knoppen niet trouwens maar wie geeft daar om bij een laptop... Ik niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
thanks voor de reacties!

@Anoniem: 472287 ik heb deze settings dus allemaal al geprobeerd- kiezen voor headphone, headset, etc, er verandert niets.

@Marber zou dit niet heel erg raar zijn? waarom zou er geen input in zitten? weet je of er een manier is om hier achter te komen? edit: hier https://www.ultrabookreview.com/9173-acer-aspire-v15-review/ staat bij de specs bij de ports een ''mic/earphone combo'' ..

[ Voor 19% gewijzigd door ladyluck op 22-10-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:32
ladyluck schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:50:
@Marber zou dit niet heel erg raar zijn? waarom zou er geen input in zitten? weet je of er een manier is om hier achter te komen? edit: hier https://www.ultrabookreview.com/9173-acer-aspire-v15-review/ staat bij de specs bij de ports een ''mic/earphone combo'' ..
Zo heel raar is dat niet, heb nog laptops liggen met apparte microfoon en hoofdtelefoon aansluitingen. Maar als die review site gelijk heeft (hoogstwaarschijnlijk) is er iets anders aan de hand. Helaas kan ik je daar niet verder mee helpen. Mis daarvoor de kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:00

nelizmastr

Goed wies kapot

ladyluck schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:50:
zou dit niet heel erg raar zijn? waarom zou er geen input in zitten
Niet heel gek nee. Het ligt er namelijk aan of de poort en de stekker 3 of 4 polig zijn.

Bij een 4-polige poort is er ook een input signaal, bij een 3-polige niet. De meeste combo setjes van oordopjes met mic zijn daarom ook 4-polig.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ladyluck
Oké dus het komt er op neer dat ik hem gewoon aan en uit moest zetten ............

het dertigste ofzo forum wat ik heb gecheckt kwam met het antwoord:

''Go into
-> control panel
-> device manager (must be an administrator)
-> sound, video and game controllers
- Right click on your audio device
- choose "disable"
- wait a moment and right click, choose "enable" ''
Pagina: 1