Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met monitors

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pannalicour
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 06-06 03:09
Beste leden,

Ik zoek een beeldscherm voor dagelijkse werkzaamheden. Dit topic heb ik geopend om te achterhalen of jullie misschien ook deze beeldschermen bezitten of iets er meer van af weten.

Ik vind het belangrijk dat het beeld scherp is en kleurrijk (kleuren moeten goed getoond worden). Ik game af en toe. Heb een aantal beeldschermen op het oog en mijn vraag is of jullie hiermee ervaring hebben, aangezien er barweinig informatie (recensie) over te vinden is. Het scherm dient ook een zo dun mogelijke rand te hebben.

Ik heb er 2 op het oog maar als jullie een beter voorstel hebben dan hoor ik het graag:

1: ASUS VZ239HE (119 euro)
2: AOC 24B1XH ( 99 euro)

Ik zoek een?
Ik zoek een goed beeldscherm 23 a 24 inch scherm met een zo dun mogelijke rand.

Wat is je budget?
Maximaal 120 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, Benq, AOC, LG Ilyama.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dagelijkse werkzaamheden, af en toe gamen.

Beste antwoord (via pannalicour op 22-10-2018 20:28)

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Goede kleurenweergave: IPS scherm is hierin over het algemeen beter dan een TN scherm.

Als je in de Pricewatch de volgende filters gebruikt: max. 120 euro, IPS, 23-24'' blijven er 22 schermen over.
Dit kun je nog verder verfijnen aan de hand van voorkeur voor merk, wel/niet mat scherm of eisen aan reactietijden (voor gaming). Aan de hand van eventuele reviews en plaatjes voor de dunne bezels kun je hieruit vast tot een goede keuze komen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Goede kleurenweergave: IPS scherm is hierin over het algemeen beter dan een TN scherm.

Als je in de Pricewatch de volgende filters gebruikt: max. 120 euro, IPS, 23-24'' blijven er 22 schermen over.
Dit kun je nog verder verfijnen aan de hand van voorkeur voor merk, wel/niet mat scherm of eisen aan reactietijden (voor gaming). Aan de hand van eventuele reviews en plaatjes voor de dunne bezels kun je hieruit vast tot een goede keuze komen.

• Stinow
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-06 14:45
Voor af en toe gamen zou ik kijken naar een scherm met max 5ms responstijd.

Verder zoals Tollo zei een IPS scherm voor de mooie kleuren.

Daarnaast is het verschil tussen 23 en 24 inch minimaal; mocht je het qua prijs een te groot verschil vinden, zou ik mooi een 23 inch kiezen.

Succes!

• pannalicour
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 06-06 03:09
Dank jullie voor jullie reactie.

Mij spreekt ASUS VZ239HE heel erg aan. Maar ik kan niet echt een professionele review hier over vinden. Was benieuwd hoe deze werkt. Miss dan toch bestellen en anders retourneren mocht het niet bevallen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True