Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jeffrey_A
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 23-10-2018
Hallo,

Dit is mijn eerste bericht hier op tweakers en ik vraag jullie advies. Ik weet niet zeker of dit het juiste forum/website is om mijn vraag te plaatsen. Ik vraag advies over hardware voor een startup.

Omdat de markt waaraan wij (proberen) gaan leveren veelvuldig gebruik maakt van tablets en chromebooks, hebben wij onze serious game dusdanig ontworpen dat deze compatibele is met tablets.

Om de game daadwerkelijk te kunnen testen hebben wij een tablet nodig, bij voorkeur een Ipad omdat deze een optimale resolutie (2048 x 1536) heeft.

Het probleem is dat wij als kleine startup zonder inkomsten simpelweg het geld niet hebben om een ipad aan te schaffen.
Edit:
Ok, aangezien ik onderstaande reacties begrijp zal ik inderdaad mijn zin herformuleren. Het feit dat er stond dat wij geen Ipad kunnen betalen is niet helemaal juist. Natuurlijk kunnen wij een ipad kopen bij de mediamarkt en deze inzetten. Is het echter aan te raden deze bij een mediamarkt te kopen of zijn er meer zakelijke adressen waar wij terecht kunnen tegen een goedkopere prijs deze hardware aan kunnen schaffen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde leveranciers?

Alvast bedankt voor jullie hulp

[Voor 32% gewijzigd door Jeffrey_A op 22-10-2018 18:03]

Alle reacties

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:10
Als je al geen ipad kunt betalen ga je het nog heel lastig krijgen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft de KvK geen opties/tips voor je om in contact te komen met andere bedrijven?

Als startup (met KvK-nummer), kan je toch soms gebruik maken van bepaalde belastingvoordelen op "inventaris"?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Een iPad kost € 359,- (incl BTW!) als je dat niet zelf kan investeren dan kom je niet heel serieus over.

• jmzeeman
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-06 13:38
Ik weet niet in welke regio je zit maar er zijn verschillende clubs die startup's kunnen helpen bij dit soort zaken. Deze kijken vaak juist hoe ze op dit vrij lage niveau kunnen helpen. Ze worden vaak regionaal door provincies georganiseerd en worden gefinancierd vanuit het bedrijfsleven, de provincie, het rijk en de EU. Ze regelen van alles van gesprekken met investeerders tot kleine en grote vroeg fase financiering met behulp van leningen, prijzen en subsidies. Maar ook bijvoorbeeld bijeenkomsten van verschillende startups die elkaar kunnen helpen en van elkaar kunnen leren. Hier in het oosten heb je bijvoorbeeld oostnl.

Maar je hebt bijvoorbeeld ook https://www.rockstart.com/ die volgens mij niet zozeer regio gebonden is. Als je zelf verder zoekt op startup accelerators en seed investments kan je nog veel meer partijen vinden die je kunnen helpen.

Mijn eerste suggestie is wel om voor dat je ergens gaat praten een goed onderbouwt en uitgerekend businessplan te hebben met een goed verdienmodel. Daarnaast is een goed verhaal waarom juist jij/jullie dit op de markt kunnen zetten onontbeerlijk.

De kvk heeft voor mij trouwens nog nooit iets zinnigs kunnen doen. Via ppm oost (voorloper oostnl) heeft een van mijn startups wel ooit ruim 2 ton subsidie gekregen.
MAX3400 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:55:
Heeft de KvK geen opties/tips voor je om in contact te komen met andere bedrijven?

Als startup (met KvK-nummer), kan je toch soms gebruik maken van bepaalde belastingvoordelen op "inventaris"?
Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA)

[Voor 40% gewijzigd door jmzeeman op 22-10-2018 15:46]

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 09:50
@Jeffrey_A
Als je er 1 of 2 wilt kopen gebruik dan gewoon pw van Tweakers. Er is echt geen zakelijke leverancier die jullie meteen x% korting gaat geven.

Persoonlijke zou ik eerder bij de koude blauwe letters bestellen. Service is daar veel beter als de mm. Ik ben namelijk niet gek....
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True