Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:10
ik twijfel om te verlengen met een telefoon erbij. Nu zit er volgens mij weinig verschil tussen een telefoon ineens kopen of een telefoon op "afbetaling".
Voor mijzelf lijkt een sim only de beste keus. Zelf bepalen en betalen van je telefoon zonder rekening te hoeven houden met je abbo. Maar mis ik dan niet iets van aanbiedingen of zoiets?

Op dit moment gekeken naar de Mate 20 lite en daar zit met abbo 12 euro verschil in totaal wat aanschafprijs betreft.

meer mensen deze keuze moeten maken? (en gemaakt??)

Beste antwoord (via jaydenjarno op 23-10-2018 08:41)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Wat goedkoper is hangt vooral af van je eigen gebruik. Als je veel belminuten nodig hebt, is het vaak goedkoper om een abonnement met toestel te nemen. Bel je weinig, dan is sim-only meestal goedkoper.

Maak gewoon een complete berekening van de totaalkosten van een sim-only abonnement + toestel, en de totaalkosten van een abonnement met telefoon op afbetaling.

Maak niet de fout om, als je een abonnement met toestel neemt, alléén naar de prijs van de telefoon (afbetaling + startbedrag) te kijken. Want vaak hebben dat soort abonnementen daarnaast ook nog een hogere prijs per minuut of MB. Vergelijk dus altijd met een echt sim-only abonnement dat even goed past bij jouw verbruik.

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Wat je kunt betalen moet je niet lenen. Waarom zou je de telefoon op afbetaling nemen als je hem direct kunt afbetalen? Lenen kost geld.

Zo lijkt me de keuze snel gemaakt.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:34
Vaak kan je ook als je combinatie koopt wel in een keer het toestel betalen.

In praktijk zit er dus weinig verschil in en moet je gewoon kijken wat de beste aanbieding op dit moment is.

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Gewoon even uitrekenen wat goedkoper is, soms is een aanbieding met abo+telefoon combo goedkoper. Ik zou wel altijd onder de grens van BKR notering blijven.

• ThomasXCI
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-06 15:44
Niet te vergeten dat toestellen met een aankoopprijs van 250,- en hoger bij bkr geregistreerd worden.

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-wordt-mijn-telefoonabonnement-bij-bkr-geregistreerd/

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:00

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je zonder telefoon simonly neemt kan je ook bij sommigen per maand opzegbaar aanzetten (kosten 1euro p/m) dit geeft veel vrijheid.

Si vis pacem, para bellum

• jaydenjarno
  • Laatst online: 15:10
top!! dank jullie wel allemaal.

zoals ik al dacht voor mij. gewoon sim only en pas toestel kopen als ik een nieuwe wil/nodig heb.

dank!
wat mij betreft mag deze op slot maar misschien voor andere mensen nog interessant.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:44
ThomasXCI schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:44:
Niet te vergeten dat toestellen met een aankoopprijs van 250,- en hoger bij bkr geregistreerd worden.

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-wordt-mijn-telefoonabonnement-bij-bkr-geregistreerd/
Kleine sidenote, dit klopt niet helemaal. Pas als je 250 euro of meer op afbetaling doet dan registreren ze het. Dus als je minder dan 10 euro per maand aflost bij 2 jaar Abo gaat dat niet op.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Marco1994
  • Laatst online: 19:11
Vaak krijg je bij providers korting op je toestel als je deze combineert met je abo (goedkoper dan de laagste prijs via pricewatch). Je kunt er dan voor kiezen om deze in een keer af te lossen (bedrag voor je toestel per maand x aantal maanden contract duur). Ook kun je kiezen voor een combinatie, zolang het geleende bedrag lager is dan €250 (bedrag voor je toestel per maand x aantal maanden contractduur) heb je ook geen BKR registratie.
Voorbeeld: €10 per maand voor je toestel en €100 bijbetalen) = (€10x24 maanden )€240 + €100. Geen bkr want geleende bedrag lager dan €250

[Voor 3% gewijzigd door Marco1994 op 22-10-2018 19:11]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Wat goedkoper is hangt vooral af van je eigen gebruik. Als je veel belminuten nodig hebt, is het vaak goedkoper om een abonnement met toestel te nemen. Bel je weinig, dan is sim-only meestal goedkoper.

Maak gewoon een complete berekening van de totaalkosten van een sim-only abonnement + toestel, en de totaalkosten van een abonnement met telefoon op afbetaling.

Maak niet de fout om, als je een abonnement met toestel neemt, alléén naar de prijs van de telefoon (afbetaling + startbedrag) te kijken. Want vaak hebben dat soort abonnementen daarnaast ook nog een hogere prijs per minuut of MB. Vergelijk dus altijd met een echt sim-only abonnement dat even goed past bij jouw verbruik.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jaydenjarno dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de ATT. Verder voldoet je openingspost niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Nu is je vraag al opgelost, maar let daarop bij het aanmaken van een eventueel volgend topic.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True