Vraag

• daan12945
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-03-2019
ik wil een game-pc maken. Ben al lang bezig met het verzamelen van bepaalde componenten hiervoor. Mijn vraag is: welke processor nodig is om het maximale uit deze videokaart te halen. De videokaart is de
[b]Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC.

Nou zijn er 2 mensen met verschillende meningen die adviseren een andere processor te kopen. de Intel Core i7-9700K. een jaar nieuwer. of de Intel Core i7-8700K . waarvan de ander zegt dat deze juist meer compatible is met de videokaart.

Moederboord is een Asus ROG Maximus X Hero. ik weet niet of deze informatie nut heeft maar ik zet het er maar bij.

Kunnen jullie mij wat meer informatie voor geven?

Beste antwoord (via daan12945 op 22-10-2018 19:59)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
daan12945 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:24:
Ik moet er nog alles bij kopen. Prijs maakt vrij weinig uit als het maar niet boven de €6000 uitkomt met alles erop en eraan vind ik het helemaal prima.
Met dat budget niet zeuren en meteen een pricewatch: Intel Core i9-9900K nemen.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In deze test is zelfs nog een andere CPU getest maar zo heeft elke review wel zijn eigen setup gebruikt:
reviews: RTX 2080 en 2080 Ti - Een nieuwe, maar dure prestatiekroon

Ik zie ook geen bizar verschil tussen beide CPU's die je noemt dus de mogelijke upgrade is verwaarloosbaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:56
Beide zijn absurd duur op dit moment maar als je dat moederbord al hebt dan zal je wel voor intel moeten gaan. Ze zijn allebei voldoende snel en 100% compatible. Iemand die loopt te beweren dat de een of de ander meer of minder ompatible is met die GPU weet gewoon niet waar die het over heeft en kan je beter negeren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@daan12945 Welk systeem heb je nu ?(incl monitor)
(verwachting is dat de nieuwe Intel vanaf 5 november te verkrijgen zijn)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op welke resolutie/verversingssnelheid wil je gaan gamen? Ik vermoed dat op bijvoorbeeld 4k/144Hz de GPU eerder de bottleneck zal zijn dan de CPU.

• daan12945
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-03-2019
Ik moet er nog alles bij kopen. Prijs maakt vrij weinig uit als het maar niet boven de €6000 uitkomt met alles erop en eraan vind ik het helemaal prima.

4k Lijkt me leuk om te doen. Moet alleen daarvoor wel een passende monitor hebben. Denk dat die videokaart er wel aan voldoet.

Wordt de CPU die ik wil halen goedkoper denk je? In verband dat de nieuwe Intel in november uitkomt.

[Voor 7% gewijzigd door daan12945 op 22-10-2018 15:25]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

..nals het maar niet boven de €6000 uitkomt
+
Wordt de CPU die ik wil halen goedkoper denk je? In verband dat de nieuwe Intel in november uitkomt.
Sorrt maar moet ik je nu nog serieus nemen? Een virtueel budget van 6K en dan direct vragen of een CPU "enkele tientjes" goedkoper wordt.

Gevalletje Ferrari kopen maar dan zonder chromen logo erop want slechter voor het brandstofverbruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
Met dat budget niet zeuren en meteen een pricewatch: Intel Core i9-9900K nemen.

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 23:08

slb

Bwoah......

Het is IMO nogal stupide om zonder onderzoek voor "ik heb de grootste" te gaan, terwijl iets dat goedkoper is beter kan presteren.

Voor gaming maakt het weinig verschil of je voor de i5, i7 of i9 gaat, en vaak is de performance van een zwaardere CPU (door HT) zelfs minder.
Bij deze Coffee Lake review van Anandtech zijn de resultaten van de benchmarks bij 95th percentile settings veelzeggend.

Ik denk dat je dus beter eerst kunt bepalen welk type game je wilt spelen en daarop je processorkeuze baseert. Mocht je het uiterste eruit willen halen; de i7-9700K is een betere overklokker dan de i9-9900K.

btw: Er zijn nu klachten over de RTX GPU's:
nieuws: Gebruikers melden grote problemen met Geforce RTX 2080 Ti-gpu's

prompt $p $g

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 21:04
wat wil de Ts gaan doen 4k gamen, 1440p 144hz gamen?
Voor 4k is de gpu vooral de bottleneck,dus kan je af met een net wat ' mindere' cpu

Dat maakt nogal wat uit en natuurlijk ook welke games speel je??

Ik heb zelf een 8700k met een 2080ti (deze is terug naar de winkel) gehad,maar op 1440p 144hz wil je samen met die gpu wel een sterke CPU..

Om er alles uit te halen, zou ik met dit budget ook echt voor de 9900k gaan,mits er met een 1440p high refresh monitor gegamed gaat worden.
Dit omdat de Intels toch de hoogste fps halen en dat wil je met die kaart.

Die Anandtech game test is maar vreemd trouwens,met een 1080gtx,die kan een 8700k ook voluit krijgen,had liever de test gezien met een 2080ti.Dan had je veel meer een beeld gehad,wat de cpu uit kan maken.

zie hier maar bv:

https://www.gamestar.de/a...yzen-7-2700x,3336185.html

Met 4k zie je ook mooi in die grafiek dat het minder uitmaakt,welke cpu je kiest,dan is bv een 2700x die gewoon veel minder geld kost,net zo'n goede keus als de Intels,qua performance.Maar op 1440p 144hz zit er wel duidelijk verschil tussen de cpu's

[Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2018 01:47]

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 23:08

slb

Bwoah......

Sorry, maar die Duitse test is nogal erg oppervlakkig en trekt te snel conclusies. Lijkt op pure marketing.

Gamersnexus heeft al eens uitgelegd waarom average fps eigenlijk geen goede graadmeter is en je beter ook naar frametime(variaties) moet kijken. Verschil in frametime is beter merkbaar dan een lage framerate.
Ook hier wordt nog eens uitgelegd.

De i9-9900K kampt met thermische problemen en komt in de meeste reviews als slechte overklokker uit de bus, dus de i7-9700K lijkt mij op dit moment toch de betere keuze. Geen HT, maar dat is vaak in spellen een remmende factor, dus geen gemis. Maar deze CPU is wel een betere overklokker en levert daardoor hoge single core performance, wat nog steeds bij een hoop spellen winst oplevert.

AMD kan in de nabije toekomst hoge ogen gaan gooien en heeft op dit moment wel de hoogst bang for the buck. Maar ja, of ze Intel voorbij zullen gaan in game-performance is nog niet zeker.

edit: Ook bij Tom is de i7-9700K bekeken.
The Core i7-9700K is faster than Ryzen in games, no doubt. But budget-limited builders might go the Ryzen route in order to afford a faster graphics card. And AMD's CPU still holds the advantage in some threaded application workloads.

For the enthusiasts among us who have some breathing room in their budgets, Core i7-9700K is a much smarter choice for gaming than the pricey Core i9-9900K, serving up similar performance at a significantly lower price.

[Voor 21% gewijzigd door slb op 07-11-2018 17:12]

prompt $p $g

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee